Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har gått fra BMW R1100GS til en 620 Multistrada og kan vel si at det er sykler som er litt forskjellige 😉 Jeg har kun kjørt tre-fire turer med den nye og må venne meg til at turtallet skal være høyt(sammenlignet med en boxer), og at sykkelen vil svinge nesten før jeg tenker på det, men er det meningen at bakbremsen skal være så inn i helvetet rævva? Jeg er jo vant med å bruke bakbremsen mye sammen med forbremsen, eller bare bruke bakbremsen når det går sakte for å justere farten. Det må jeg åpenbart slutte med. 

En annen ting som slår meg med min nye Ducati er at den er lett, men det er kanskje det meste når man kommer fra BMW 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med byttet 😎

Mange av oss som nærmest har gitt opp bakbremsen. De moderate bremse-/fartsreduksjonssituasjonene tas ofte med motorbrems og når det skal skrubbes ordentlig er det så lite vekt på bakhjulet at jobben må gjøres foran. Dette blir ekstra tydelig med raske og lette sykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ikke noe stort problem, i og for seg, det handler nok mer om vane. Synes ikke det er såååå mye motorbrems i denne, mener å huske at det var betydelig mer i den gamle Guzzien jeg hadde, velvel, gode bremser er det, ble litt ivrig på bremsen på vei til jobb i dag og låste forhjulet et lite øyeblikk … kan se ut som jeg må venne meg til mer enn å ligge over 4-5 000 omdreininger 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer