Jump to content

Recommended Posts

Jeg har gått fra BMW R1100GS til en 620 Multistrada og kan vel si at det er sykler som er litt forskjellige 😉 Jeg har kun kjørt tre-fire turer med den nye og må venne meg til at turtallet skal være høyt(sammenlignet med en boxer), og at sykkelen vil svinge nesten før jeg tenker på det, men er det meningen at bakbremsen skal være så inn i helvetet rævva? Jeg er jo vant med å bruke bakbremsen mye sammen med forbremsen, eller bare bruke bakbremsen når det går sakte for å justere farten. Det må jeg åpenbart slutte med. 

En annen ting som slår meg med min nye Ducati er at den er lett, men det er kanskje det meste når man kommer fra BMW 😄 

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med byttet 😎

Mange av oss som nærmest har gitt opp bakbremsen. De moderate bremse-/fartsreduksjonssituasjonene tas ofte med motorbrems og når det skal skrubbes ordentlig er det så lite vekt på bakhjulet at jobben må gjøres foran. Dette blir ekstra tydelig med raske og lette sykler.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo ikke noe stort problem, i og for seg, det handler nok mer om vane. Synes ikke det er såååå mye motorbrems i denne, mener å huske at det var betydelig mer i den gamle Guzzien jeg hadde, velvel, gode bremser er det, ble litt ivrig på bremsen på vei til jobb i dag og låste forhjulet et lite øyeblikk … kan se ut som jeg må venne meg til mer enn å ligge over 4-5 000 omdreininger 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines