Gå til innhold

Vibrasjon ved oppbremsing - Diavel


Anbefalte innlegg

Har du lagt merke til om vibrasjonene er mindre/borte når du bremser ordentlig hardt?

Maaange som opplever dette, men ikke alle som faktisk har skjeve skiver.

Her er søkeresultatet på "skiver" med både skiver til salgs og forskjellige mulige teorier om, og løsninger på ditt problem https://www.desmodromene.com/search/?q=skiver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når 'knappene' er roteringsrenset (snurre med drill-bit mens man spruter bremserens på) og klossene pusset ned setter jeg en trehundrelapp på at det er bedre/bra. Om nødvendig deretter pusse stålet med hone-verktøy. I motsatt fall har jo Ducati erstattet endel skiver som ble målbart skeive. Banekjøring er kanskje ikke det beste klagegrunnlag....  ei heller 20.000km og 2015 modell, men man kan jo be om å få nye.

Hvis du oppgraderer, så kan du med fordel vurdere sinter klosser. Fra standard organiske klosser og ved for mye forsiktig bremsing, bygger det seg opp flekkvise 'høyder' av klossebelegg på skivene. Det problemet reduseres/elimineres da. Kanskje er det det du har?

Vet ikke sikkert, men har mistanke om at senere års originale skiver overgås lett av selv ganske rimelige aftermarket Brembo. OPP Racing i USA (fantastisk kundeservice) og CarpiMoto i Italia har gode priser og komplett utvalg. Snaut halv pris i forhold til (dårligere?) originalt.

, men start uansett med de enkle tiltakene du selv kan gjøre.

 

2071723098_Honeverkty.JPG.1550902defbb8b6f8a63cd143a662185.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Oslo onsdag meldes tørr og 10-12-13 grader. En av de siste mulighetene? (ganske uvedkommende, men Torbjørns blinkskudd fra Dolomittene 2017  pynter enhver tråd)
    • 996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
    • Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnåelig.
    • For å dra ting litt tilbake på jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du får "lov" å ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser på Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og båter som koster mer i vedlikehold enn årslønna di. Og så har vi den litt jordnære lista, og den begynner også å bli uoverkommelig smått om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tålmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er så lett å finne for hvermannsen. Å finne en i dag er dyrt. For ikke å snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstått at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster også mye akkurat nå. MEN: Prisen på Jaguar E-Type og lignende er på vei ned. Alt som var kult på 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ år gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til å anskaffe det vi drømte om. Akkurat nå, men kanskje ikke mer enn 10 år framover. Så jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen på kamskaftere muligens går ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 års tid 😉  Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉   
    • Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen. Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen"  da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren. Og så startet jeg å kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911. Men vet alle det? ;=)      
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer