Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi er et par stk fra Desmodromene Roglanad som reiser ned til Bologna 29 mai og blir til 1 juni for en kul lang helg. 🇮🇹🏁🚲

Vil du være med? Da er det bare å gønne på uten å tenke seg om 😉 

Vi reiser fra Stavanger/ Sola tidlig fredags morgen(29/5) og lander i Bologna på formiddagen, allerede fredags ettermiddag 15:30 har vi booket guidet tur på Ducati fabrikk og påfølgende Ducati Museum besøk.

Vi har booket oss hotell midt i Bologna by vi blir å bo der igjennom hele oppholdet. 

Slår to fluer i en smekk å  får med oss MotoGP på Mugello banen 30-31 mai. Her er ikke planen spikret helt enda om vi tar turen ned for å se fartsprøver og kvalikk på lørdagen eller om om vi kun reiser ned søndagen for å få med oss selve racet. Pr dags dato er heller ikke billettene releaset, dermed er ikke dette booket. 

Hjemtur er mandags formiddag (1/6)  til Stavanger/ Sola.

Hyl ut om det er av interesse å slenge seg med 👍 

• Takk 1
  • Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Spiser frokost i «restauranten» i første etasje. Stusselige greier. Frokostblandingen er ok, men så får jeg egg og bacon. Og baconet smaker litt sånn som det har luktet rundt på landet her. Er det grisefjøs jeg har luktet her i det siste? Et ganske uappetittlig bacon… Ferdig med bacon for en stund også… 🙂 Pakker sammen og kjører litt sørover og kommer inn i England igjen. Tar av og kjører ned mot Holy Island. Der ute ligger Lindisfarne,  et gammelt kloster fra 5-600 tallet. I følge historien er det her vikingene hadde sitt første store og kjente tokt mot England, i 793. I dag går det en asfaltert vei ut til øya fra fastlandet, men den oversvømmes to ganger daglig av tidevannet. Jeg kommer dit idet tidevannet har begynt å stige, og vil ikke bli sittende der til det er lavvann igjen. Veien over kan dessuten være veldig glatt, nesten litt slimete noen steder, så jeg stanser litt før og sender opp drona isteden. Det ser ganske fascinerende ut. Så kjører jeg litt tilbake, til Berwick-upon-Tweed og går en liten runde og kikker. La meg si det sånn, med støvler som knirker som mine, så kommer du i kontakt med folk… 😂 Dere skulle sett de blikkene jeg fikk et par ganger. Men det er en fin samtale-starter 🙂 Sover på et B&B her i natt. I morgen går ferden ned til Hull, for å ta ferge over til Rotterdam. 
    • Gårsdagen (mandag) var litt sur. Hadde ikke nett til å oppdatere i går, så her kommer det ganske kort. Mye vind, dårlig vei, humpete asfalt - men sånn er det av og til. Det å sette Beeline i «FUN-modus» har sin pris når det bare er dårlige veier der man skal…  Endte i det som engang var en fiskerlandsby, men som nå har byttet noe av det med å drifte vindmøller til sjøs virket det som.  Spiste - fish and chips - på en lokal bule nede i havna. Luktet fritert av hele meg etterpå. Nå er jeg ferdig med fritert mat for en stund 🙂
    • Mye fint her ja. Etappene er rundt 30 mil om dagen. Det er det jeg har inne for tiden. Da har jeg overskudd til å nyte det meste av det 🙂
    • Eventyrlig landskap! Hvor lange er dagsetappene ca?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer