Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC.
Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen.
Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen" da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer.
Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det.
Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren.
Og så startet jeg å kjøre.
Ohj.
For en gokart.
For en følelse med alt.
Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911.
Men vet alle det? ;=)
Er den Porschen 3 literen med 204hk? Jeg hadde 80 modell med 188 og siden den gang vært uinteressert i andre biler. Luftkjølt 911 eller så kan det være hipp som happ.
På tide å opprette to separate lister? 2 og 4 hjul, avvikende regnskapsår.
Vi har forresten følgende rekkefølge her i heimen når det gjelder anskaffelser på morsom-hjul
Porsche 911SC 1981 (dette er Kristin ... og meg)
Alfa Romeo Giulia
Ducati 900SS (annonsen over her)
Ducati 888 SP4 jadda - ganske spesifikk her og det er en grunn til det)
Anbefalte innlegg