Gå til innhold

Informasjon om kjøring på bane med Desmodromene


Anbefalte innlegg

Hei Ducatister.

Har du lyst til å kjøre med Duccen på bane sammen med oss?

Mc sesongen nærmer seg og er du forberedt?

Hva med sykkel og utstyr?

 

Desmodromene og Nidhogg RR arrangerer i år 6 banedager på Rudskogen.

Dager som du kan forbedre dine ferdigheter som du også får stor nytte av på veien. Du lærer sykkelen bedre å kjenne og vanskelige situasjoner blir lettere å mestre når refleksene sitter i ryggmargen.

I tilleg er det utrolig gøy å kjøre runde etter runde på banen og merke at kjøreferdighetene blir bedre og bedre.

På banen deler vi inn i grupper avhengig av erfaring og kjøreferdigheter. De som ikke har kjørt på bane tidligere eller føler seg usikre blir godt tatt hånd om av instruktør.

Skilt/skiltløs, spiller ingen rolle, alle er velkommen.

Vi vil spesielt ha med deg som er litt usikker på om dette er noe for deg.

 

Har du lyst på litt skravling sammen med likesinnede?

Går du i tankene om kjøpe deg racingsykkel og kjøre skiltløs?

Skal du ta lisens og kjøre CR (RR)? Hvor og med hvem.

 

Svar på disse spm. og mye annet får du lørdag 18 mars hvis du blir med. Dette er lørdagen etter MC messa så jeg tipper folk er skikkelig gira :)

 

Løvaas Motor i Holmestrand lar oss bruke lokalene til dette tradisjonsrike arrangementet i år igjen.

Ekspertisen er høy hos Løvaas og de deler og gir oss alltid gode tips og råd om alt.

De vanker nok også noen gode tilbud på kjøreutstyr spesielt rettet mot oss.

 

Pizza spleiser vi på til de som vil.

 

Vi starter opp kl 1100 og holder på til ca kl 1500.

 

Vi håper å se mange av dere denne dagen.

Meld fra i denne tråden. Ingen bindene påmelding eller kostnader annet enn evt pizza og det dere bruker i godtebutikken.

 

Hilsen en som er gira allerede :rolleyes:

 

Per Borge

post-43-0-77461000-1486381633_thumb.jpg

post-43-0-70935600-1486382992.jpg

post-43-0-57284700-1486383010_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er mange flere som kommer, men noen satser på tankeoverført påmelding ;) Det funker ikke. Prøv heller "takk Per & Per - jeg kommer".  Lærerikt, hyggelig, pizza, shopping og gutta hos Løvaas har sikkert noe digg å fortelle og vise oss :ph34r:

 

Vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det ser ut til at vi blir mange på lørdag og det er knallbra.

Kan de som har mulighet ta med seg 1 stol hver.

100 i cash for de som vil være med å spleise på pizza.

 

Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Uttalelsen er ikke så gal. Den stemmer ok overens med det som står i vedlagte artikkel fra FEMAtoppene   https://www.femamotorcycling.eu/sound/  Jeg har lest om et krav om å teste i BÅDE andre og tredje gir. Full gass!!! Full gass skal gjøre eksosspjeld-triksene meningsløse.  Artige kommentar om hvordan enkelte land/produsenter synes å finne smutthull like store som VAG-skandalen. 
    • Jeg driver å skrur samme kåpe tank, sete og slikt, samt bytter bremse og kløtsj væsker. Og motoren starter latt og går veldig fint. Bestillte skilt i dag. jeg har ikke kjørt dn en meter enda (det blir kanskje i morgen) Men nå vurdrer jeg å feire "gjennombruddet" ved å melde meg på til banedag 16 mai😀 Co'n bør være ca 3.5% fikk jeg opplydt av løvaas i dag, så da kan jeg øke yttligere litt. Bare ikke tombangen blir for høy. Får jo ikke noen mulighet til å justere den, nå som jeg ikke borra det hullet☹️ Men etter jeg monterte litt (for) tette db killere i går går den vel allerde feitere, en det jeg innstillte (2.5%) ?
    • Anng. mapping av ECU, om til åpnere eksos: Er ikke det bare snakk om litt feitere blanding da? Det gjøres jo i såfall lett med et diagnoseprogram, og noen overgangskabler....
    • Det er mulig jeg tar feil med tanke på når katalysator kom. Min hadde ikke når jeg kjøpte. Foreløpig har ikke biltilsynet reagert når jeg har sagt det, så sitter stille i den båten enn så lenge.  Drømmen nå er å klare seg med en eksos, med mulighet for å ta ut noe på en eller annen måte. ECU har mulighet for flere mappinger. Skal være mulig å bytte mapping enkelt ved hjelp av knapper på styret, har bare ikke satt meg helt inn i det enda.  Firmaet som måler støy heter Oslofjorden HD senter AS, og holder til i Lommedalen. Jeg tok en telefon for å høre hvordan de foretar målingene. Ble møtt av en person som ikke akkurat gnistret av energi, som fortalte at: «vi kjører den i tredje gir, i 50-60 km/h, og måler.»  «Jaha» - sa jeg og lurte på om ikke de hadde et bestemt turtall, og omtrent hvor de sto og målte i forhold til sykkelen. »Nja - sånn ca ………………………. Hmm………………… tja ………………. 7-8 meter unna kanskje……..?!» Ikke noe spesielt turtall. Jeg kommenterte at å ligge på tredjegir i 50 er jo ganske snilt i forhold til støy. Joda - han var enig i det… Så nå har jeg tro på at det skal la seg gjøre. Men det er en lang vei før jeg kommer dit. Fikk hjelp av Kramek i Horten til å sveise litt på ramma. Hyggelig service og passe stort familiedrevet verksted. Har fortsatt noe som må lages til på ramma, så ikke helt ferdig enda. Må lage festeanordning til tanken, og festemulighet på innsiden av noen rammerør, til å feste ledninger til. Vil ikke ha ledningene festet med noe som går rundt rørene. Og takker for bidrag til min interne debatt om farger 🙂 
    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer