Gå til innhold

I fjor var det ny ramme, nå nytt ledningsnett


Anbefalte innlegg

Jeg var overmodig i fjor og bestemte meg for å bytte ramme på egen hånd. Det gikk bedre enn de formelle kvalifikasjonene skulle tilsi - alt funket etterpå.

 

Underveis har det dog vist seg at ganske mange av ledningene bærer preg av å være involvert i utendørsidrett i + 150.000 km. De knekker, de løsner fra kontaktene og går i oppløsning inne i ledningsbuntene. Det blir liksom HELT feil å stå i solen på AutoStrada og feilsøke Ducati elektronikk. Så da ...

 

Jeg fant ingen brukte harness'er fra S2R 800 (2007 modell som har litt annen elektronikk). Opptur å kryss-sjekke delenummer og se at det er samme bunten i 695 - og den fant jeg 10-12 av. En ryddig og seriøs mc"hogger" i USA solgte sin for omtrent 100 dollars i stedet for splitter ny fra Bologna til ca 8.000 kroner. Man vet aldri med brukte saker, men det så pent ut da det ankom.

 

Bortsett fra en sosemikkel som hadde merket det feil....

post-75-0-37363900-1523312287_thumb.jpg

 

Så gyver man løs, men for all del: mange bilder, shop manual og merking av hver jævla kontakt (begge sider OG hvor den skal ende opp)

post-75-0-44931800-1523312292_thumb.jpg

 

post-75-0-32196400-1523312297_thumb.jpg

 

Midtveis er det ganske bart inni der

post-75-0-22078000-1523312302_thumb.jpg

 

Bak lykten ser det kaotisk ut, men det ordnet seg det også...

post-75-0-38068500-1523312308_thumb.jpg

 

Se det bittelille skiltlyset (16 kvadratmillimeter påklistret)

post-75-0-45883400-1523312318_thumb.jpg

 

Nærmer seg ....

post-75-0-10215100-1523312324_thumb.jpg

 

Den følelsen når nøkkel vris rundt og alt ser ut til å funke (avventer start til jeg kommer utendørs, men er optimistisk)

post-75-0-76954500-1523312329_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW LArs, jeg er imponert. 

Og at det skulle være så inni gamperauva mye ledning i en antikk sykkel hadde jeg aldri trodd. 

Jeg har skrudd hekk på nye Duccer, og der er det under halvparten av kabel kontra bildet ditt. 

 

Mvh

Bjørnar.

ps, den starter garantert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW LArs, jeg er imponert. 

Og at det skulle være så inni gamperauva mye ledning i en antikk sykkel hadde jeg aldri trodd. 

Jeg har skrudd hekk på nye Duccer, og der er det under halvparten av kabel kontra bildet ditt. 

 

Mvh

Bjørnar.

ps, den starter garantert :-)

Takk!

 

Det som henger ned over bakhjulet er hele bunten (ikke bare til hekken). Skal vi avtale at hvis jeg IKKE sier noe så har den startet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KULT!!  :D

Det går en del strips tenker jeg? hehe..

Ja, det gjør det, men jo ryddigere man får det til jo færre strips behøver man - det er en avansert mekanikerkunst (som jeg prøver på, men ikke kan så veldig bra ....ennå)

 

post-75-0-10978600-1523521190_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Uttalelsen er ikke så gal. Den stemmer ok overens med det som står i vedlagte artikkel fra FEMAtoppene   https://www.femamotorcycling.eu/sound/  Jeg har lest om et krav om å teste i BÅDE andre og tredje gir. Full gass!!! Full gass skal gjøre eksosspjeld-triksene meningsløse.  Artige kommentar om hvordan enkelte land/produsenter synes å finne smutthull like store som VAG-skandalen. 
    • Jeg driver å skrur samme kåpe tank, sete og slikt, samt bytter bremse og kløtsj væsker. Og motoren starter latt og går veldig fint. Bestillte skilt i dag. jeg har ikke kjørt dn en meter enda (det blir kanskje i morgen) Men nå vurdrer jeg å feire "gjennombruddet" ved å melde meg på til banedag 16 mai😀 Co'n bør være ca 3.5% fikk jeg opplydt av løvaas i dag, så da kan jeg øke yttligere litt. Bare ikke tombangen blir for høy. Får jo ikke noen mulighet til å justere den, nå som jeg ikke borra det hullet☹️ Men etter jeg monterte litt (for) tette db killere i går går den vel allerde feitere, en det jeg innstillte (2.5%) ?
    • Anng. mapping av ECU, om til åpnere eksos: Er ikke det bare snakk om litt feitere blanding da? Det gjøres jo i såfall lett med et diagnoseprogram, og noen overgangskabler....
    • Det er mulig jeg tar feil med tanke på når katalysator kom. Min hadde ikke når jeg kjøpte. Foreløpig har ikke biltilsynet reagert når jeg har sagt det, så sitter stille i den båten enn så lenge.  Drømmen nå er å klare seg med en eksos, med mulighet for å ta ut noe på en eller annen måte. ECU har mulighet for flere mappinger. Skal være mulig å bytte mapping enkelt ved hjelp av knapper på styret, har bare ikke satt meg helt inn i det enda.  Firmaet som måler støy heter Oslofjorden HD senter AS, og holder til i Lommedalen. Jeg tok en telefon for å høre hvordan de foretar målingene. Ble møtt av en person som ikke akkurat gnistret av energi, som fortalte at: «vi kjører den i tredje gir, i 50-60 km/h, og måler.»  «Jaha» - sa jeg og lurte på om ikke de hadde et bestemt turtall, og omtrent hvor de sto og målte i forhold til sykkelen. »Nja - sånn ca ………………………. Hmm………………… tja ………………. 7-8 meter unna kanskje……..?!» Ikke noe spesielt turtall. Jeg kommenterte at å ligge på tredjegir i 50 er jo ganske snilt i forhold til støy. Joda - han var enig i det… Så nå har jeg tro på at det skal la seg gjøre. Men det er en lang vei før jeg kommer dit. Fikk hjelp av Kramek i Horten til å sveise litt på ramma. Hyggelig service og passe stort familiedrevet verksted. Har fortsatt noe som må lages til på ramma, så ikke helt ferdig enda. Må lage festeanordning til tanken, og festemulighet på innsiden av noen rammerør, til å feste ledninger til. Vil ikke ha ledningene festet med noe som går rundt rørene. Og takker for bidrag til min interne debatt om farger 🙂 
    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer