Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det å forstå at Rudskogen har gått ned til 102dB i 2020, fra 105 tidligere?

Vil ikke dette by på problemer for de fleste med Ducati? Har en 899 med Termi slip on, har ikke hatt problem til nå, men har heller aldri hørt hva de faktisk måler.

Bekymret for at det nå blir et problem. Kjipt å reise langt fra, for så å ikke få kjøre fordi en ikke klarer dB krav...

Noen som har tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rudskogen har 'aldri' hatt 105 dB.

102 dB målt i depoet. 111 dB arenastøy/ved forbipassering

I fjor var det knapt noen av våre som tangerte grensen i den målingen som betyr noe i forhold til øvrighet og omverden - forbipassering utenfor pit. Den grensen ble redusert før fjoråret, men selv da klarte vi oss - bare problematisk for racesykler på VIRKELIG høyt turtall og pådrag .

Det betyr at det nok går greit for de fleste, men for noen med helt spinnvilt anlegg kan det bli startnekt. Året i år er ikke året for å utfordre racing-skeptikere, så både støy/Ducatimusikk og risikoadferd må begrenses.

Var det svar på spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tilnærming til dette, på en 1098:

RR-dager: kjører med åpne Termi slip-ons. 1098'en måler som regel 102.9 dB eller rett under 😉

Skilt-dager: Setter inn db-killere. 1098'en måler som regel 99,X dB.

Jeg har aldri blitt tatt på arenastøy.

Jeg vet at sykler som V4R sliter med støy, men ellers går det som regel fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg kjørte denne helgen med v4 med Akrapovic og DB killere. 107 db målt i depot. Jeg slapp utpå med formaninger om ikke full gass samt legge inn et gir for tungt. Det er litt nedtur, så kjørte litt friskere enn det etter hvert, da ble jeg oppsøkt med beskjed om for høy lyd og utkastelse hvis jeg ikke kjørte saktere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja det er litt nedtur. Nå ligger vel en av v4r som plassen hadde til salgs på Finn. Den står det er modifisert med acra anlegg for kjøring på Rudskogen. Vet ikke hva det innebærer.Er det mapping som er tilpasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, bare til info, når jeg kjørte Tindevegen i fjor september med bil da var det en del grusvei og veiarbeid. Dette var fordi veien ble ødelagt under ekstremværet Hans men kanskje de ble ferdig med den i fjor?  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer