GĂ„ til innhold

Italia, alper 2021

Anbefalte innlegg

Ingen hadde troen i fjor, men tur ble det. Ingen har troen i Ă„r, men tur blir det 😜

Blir det umulig sÄ er det jo ikke verre enn Ä droppe det. Optimismen kommer fÞrst og fremst av vaksinemuligheter, vaksinepass og andre medisinske tiltak. Vel sÄ viktig er det nok at mange ØNSKER Ä reise og at mange land VIRKELIG trenger turisme. Jeg tipper at politikernes risikovillighet Þker frem mot sommeren . SÄ fÄr den enkelte vurdere om reising er 'innafor'. ReisemÄten for motorsyklister og smittehÄndteringen vÄr underveis = svÊrt lav risko.

Jeg legger inn World Ducati Week hvis det blir noe av den. ForÞvrig sikter jeg pÄ live shopping hos FC-Moto, Baden-Baden, Schwarzwald og Andermatt som fÞrste fase.

Togbillett for hjemreisen pÄ plass

1210998103_Tur2021.JPG.bdaf5419df20b0ea82bab596492b240d.JPG

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Stengt fjellheim nĂ„, men pent lell 👍

Mitt tips til alle de som gjerne vil, men som kanskje nÞler..... ta en forelÞpig avgjÞrelse. Den er selvfÞlgelig betinget, men den positive bearbeidingen kan vÊre det som til syvende og sist skal til.....

1260649019_Stelviofeb2021.JPG.dd94a6ea1582469f292b2ebfbb43d4c1.JPG

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• 4 mĂ„neder senere...
  • 4 uker senere...

Litt regn og litt kÞ. Som vanlig. Regnjakke kjÞpt OG tatt pÄ (,men det har dere ikke bilde av)

Sykkel sjekket inn hos Biggelaar og fÞrer pÄ Hotel Leijhof. NÄ diverse retter i restauranten. Martini Bianco, storglasset god rÞdvin og snart ost og gaaaammel portvin.

20210713_204916.thumb.jpg.c54abdb661857c6c1d80b2c1e5cd5e38.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

12 timer siden, stoppitide skrev:

850 passasjerer. Corona-maks ca 1.200. Normal-maks ca 2.200. Kun tre andre motorsyklister, fra Malta.

Jeg fĂ„r hĂ„pe du slipper inn i Norge igjen seneređŸ€“ Uansett lykke til pĂ„ ferden. 

• Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Frokost, utsjekk, Dyno-benk-kjĂžring for sunnhetsbekreftelse og evt justeringer, innom FC Moto i WĂŒrselen for Ă„ prĂžve hjelmer,stĂžvler og hansker og sĂ„ Baden-Baden (Schwarzwald nord) via litt omveier rundt flomomrĂ„det. Det ordner seg nok 😎

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Dynoen kortslutta, men den var ikke veldig nÞdvendig. Biggelaar tok seg en tur for manuell testing. Smilte godt da han kom tilbake. Monstern er livlig og han fÄr nok ikke kjÞrt mye til daglig.

Tipper en drÞy time ekstra for flom-omkjÞringer og mine/GPSens tabber. Mye nÞdetattrafikk syd i Tyskland. Jeg kunne se flere veldig fulle elver, men antagelig betydelig mer dramatisk enn det ser ut. Tankene gÄr til ofrene og de berÞrte.

20210716_175635.thumb.jpg.25bc1066997f562c66f29fa93737e3c6.jpg

Turen innom FC Moto fÞrte til null shopping. Alt feil. Jeg retter snart opp det.

Staselig velkomst pÄ Hotel Société og nÄ Martini Bianco, ostesalat, rÞdvin, burger, rÞdvin, kanskje dessert og helt sikkert kaffe og bombesikkert Limoncello hvis de har.

20210716_190740.thumb.jpg.809e2b2d93e6512870158f154424e186.jpg

20210716_191847.thumb.jpg.9bc80129d7ed0f1ebca9140a5ab1997a.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Har Toine frisert han litt?😎

Er det feil pĂ„ deg eller det du bestilte?😂 Blir rimelig tur da!

Ja en forferdelig tragedie det som skjer med folkene vest i Tyskland nÄ. 
Dyp medfÞlelse med de. 

God tur videre og jeg hÄper du unngÄr problemer. 

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Startet dagen med hele fÞlelsesregisteret pga borte-vekk custom 500-rute gjennom Schwarzwald. Erremuuuli. Senere funnet, men ikke til mye hjelp - riktig rute lett Ä fÞlge i siste tredel nÄr faktisk funnet. God nyhet at jeg i hvert fall vet hvor feilkjÞring startet (én av tre 90-gradere inne i Baden-Baden

Ok - mye kĂž fra ZĂŒrich og sĂžrover - pga treg trafikk i Gotthardtunellen. Litt regn, men raskt tĂžrr. 

NÄ skinndresspils pÄ terrassen Drei Könige & Post i Andermatt. Mere vann enn vanlig (en av de hÞyeste side-elvene til Rhinen(?)) Da senker roen seg og alpeturen er i gang.

20210717_171006.thumb.jpg.ade7e3921141c7bd40b84c495e9b798b.jpg

20210717_171121.thumb.jpg.7df92eedba2ac944587e836f0a7f1520.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Oppe i skyene (?) kan du (ikke?) se innerst pÄ breen - Binnenhorn 3.373. 

20210718_151332.thumb.jpg.a4c906c58efe25d2d506a440c386d50a.jpg

Lenger borte - ogsÄ i skyene - Finsteraarhorn 4.274

20210718_151537.thumb.jpg.f6fbcfc74132780380ece4a1c8a1d9a6.jpg

PĂ„ sydsiden av vannskillet er det ikke mye vann. No worries i Italia.(bortsett fra i Syd Tirol...)(hmmm...)(=Cortina)

20210718_144824.thumb.jpg.091972c803ac67cf57e06bf5e32abda6.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Ser kaldt ut pÄ fjellet. 

Ser morsom ut den postveien. 
En grunn til Ă„ ikke dra nedover neste Ă„r han trompetspilleren derđŸ˜«Â 

Skal du mĂžte Gunnar i Glorenza?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

16 minutter siden, perern skrev:

Ser kaldt ut pÄ fjellet. 

Ser morsom ut den postveien. 
En grunn til Ă„ ikke dra nedover neste Ă„r han trompetspilleren derđŸ˜«Â 

Skal du mĂžte Gunnar i Glorenza?

Glorenza i morgen, ja. Han ruller snart pÄ toget.

Klimaet er forelĂžpig ganske kaldt og overskyet, men tĂžrt. Endrer seg ved GardasjĂžen og i Emilia Romagna/Toscana.

Han blÄste i alpehornet sitt og fikk Þl etterpÄ. Vet ikke om det var for Ä blÄse eller for Ä slutte og blÄse....

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fusking liker vi IKKE. Gravde dypt og landet pÄ mistanke om lÞs batteripol. Det var det. Enn sÄ lenge..  (Edit: var ikke bare lÞs pol/ledning, men et batteri fullstendig uten amp'er til tross for toppers spenning. DÞdt som en sur sild)

Ny Ducati-fan (i Chur)

20210719_141547.thumb.jpg.8218ba62e37d8568ab502c8a8d175c1d.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• Fremtidige hendelser

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive TrĂ„der

• SvĂŠrt takknemlig for denne overstrĂžmmende imĂžtekommenheten og erfaringsbaserte diagnosen. Samt gode rĂ„d og tips pĂ„ veien. Mobbing er etter min mening (ofte) et uttrykk for gjensidig tillit 🙂 . SĂ„ blir skuffet hvis mobbing uteblir
 Legger ved et alpebilde pĂ„ vei opp til Timmelsjoch - lengter stadig tilbake. Og lover Ă„ ha pĂ„ meg Simomcelli-hjelmen 👍 Nok en gang takk đŸïžđŸïž
    • Bilder gĂ„r greit, ser jeg👍 Takk for ditt bidrag som gleder og underholder oss andre.  VedrĂžrende spĂžrsmĂ„let ditt om medlemskap og deltagelse uten Ducati - det ordner seg, men les det jeg skriver: Vedtektene sier at foreningen er til for de med interesse for Ducati. Det stĂ„r ogsĂ„ at hovedregelen er at man kjĂžrer Ducati pĂ„ arrangementene. Ordlyden er slik for at det skal forstĂ„s at med en hovedregel fĂžlger mulighet for unntak. Min uformelle tanke om deg er at du i et sinnsforvirret Ăžyeblikk valgte Ă„ kjĂžpe noe annet enn et smykke fra Bologna og at det mest humane og nestekjĂŠrlige er Ă„ utvise forstĂ„else for din fortvilete situasjon som du helt sikkert vil rette opp ved neste korsvei. SĂ„ du kan bli med pĂ„ BMW hvis vi fĂ„r smĂ„mobbe deg litt og sĂ„ kommer vi tilbake til saken hvis unntaket sklir ut med deg eller andre. KjĂžre tur med BMW? Det er utbrodert litt her   https://www.desmodromene.com/topic/149-velkommen-til-strada/   KjĂžre pĂ„ bane med BMW? Jepp, men da pĂ„ samme mĂ„te og pris som om du var gjest. https://www.desmodromene.com/forum/21-banedager-for-ducatister-i-desmodromene-og-noen-heldige-gjester/     
    • Godt spĂžrsmĂ„l, dels handlet det om pris, men det ĂŠrlige svaret pĂ„ at det ble en RS er nok at jeg Ăžnsket meg tilbake til kardang (etter Ă„ ha hatt en Le Mans tidligere. Og at den hadde gode vurderinger.  Lengste strekket i ett er Wien - Gilleleije
, sĂ„ til tross for en sportslig sittestilling tĂ„ler kroppen mer 🙂 God sommer, kjĂžr safe đŸïž!
    • SpĂžrsmĂ„let er vel egentlig hvorfor du ikke endte opp med en Ducati ST, Multi, Classic, Desert X, Monster, Scrambler, Hypermotard. Eller en Streetfighter hvis du fremdeles ville ha superbike fĂžlsen men en mer konfortabel kjĂžrestilling...istede forne  r1100s (hva enn det er) 20 mil pĂ„ en 748 er jo sprekt da.
    • Bilder:   https://www.desmodromene.com/topic/752-publisere-bilder-i-innleggene/    
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä benytte denne siden godtar du vÄre PersonvernvilkÄr og Retningslinjer