Jump to content

Italia, alper 2021


Recommended Posts

Ingen hadde troen i fjor, men tur ble det. Ingen har troen i år, men tur blir det 😜

Blir det umulig så er det jo ikke verre enn å droppe det. Optimismen kommer først og fremst av vaksinemuligheter, vaksinepass og andre medisinske tiltak. Vel så viktig er det nok at mange ØNSKER å reise og at mange land VIRKELIG trenger turisme. Jeg tipper at politikernes risikovillighet øker frem mot sommeren . Så får den enkelte vurdere om reising er 'innafor'. Reisemåten for motorsyklister og smittehåndteringen vår underveis = svært lav risko.

Jeg legger inn World Ducati Week hvis det blir noe av den. Forøvrig sikter jeg på live shopping hos FC-Moto, Baden-Baden, Schwarzwald og Andermatt som første fase.

 

Togbillett for hjemreisen på plass

1210998103_Tur2021.JPG.bdaf5419df20b0ea82bab596492b240d.JPG

  • Liker 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Litt regn og litt kø. Som vanlig. Regnjakke kjøpt OG tatt på (,men det har dere ikke bilde av)

Sykkel sjekket inn hos Biggelaar og fører på Hotel Leijhof. Nå diverse retter i restauranten. Martini Bianco, storglasset god rødvin og snart ost og gaaaammel portvin.

20210713_204916.thumb.jpg.c54abdb661857c6c1d80b2c1e5cd5e38.jpg

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, stoppitide skrev:

850 passasjerer. Corona-maks ca 1.200. Normal-maks ca 2.200. Kun tre andre motorsyklister, fra Malta.

Jeg får håpe du slipper inn i Norge igjen senere🤓 Uansett lykke til på ferden. 

  • Liker 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Frokost, utsjekk, Dyno-benk-kjøring for sunnhetsbekreftelse og evt justeringer, innom FC Moto i Würselen for å prøve hjelmer,støvler og hansker og så Baden-Baden (Schwarzwald nord) via litt omveier rundt flomområdet. Det ordner seg nok 😎

  • Liker 3
Link to comment
Share on other sites

Dynoen kortslutta, men den var ikke veldig nødvendig. Biggelaar tok seg en tur for manuell testing. Smilte godt da han kom tilbake. Monstern er livlig og han får nok ikke kjørt mye til daglig.

Tipper en drøy time ekstra for flom-omkjøringer og mine/GPSens tabber. Mye nødetattrafikk syd i Tyskland. Jeg kunne se flere veldig fulle elver, men antagelig betydelig mer dramatisk enn det ser ut. Tankene går til ofrene og de berørte.

20210716_175635.thumb.jpg.25bc1066997f562c66f29fa93737e3c6.jpg

 Turen innom FC Moto førte til null shopping. Alt feil. Jeg retter snart opp det.

Staselig velkomst på Hotel Société og nå Martini Bianco, ostesalat, rødvin, burger, rødvin, kanskje dessert og helt sikkert kaffe og bombesikkert Limoncello hvis de har.

20210716_190740.thumb.jpg.809e2b2d93e6512870158f154424e186.jpg

20210716_191847.thumb.jpg.9bc80129d7ed0f1ebca9140a5ab1997a.jpg

  • Liker 5
Link to comment
Share on other sites

Har Toine frisert han litt?😎

Er det feil på deg eller det du bestilte?😂 Blir rimelig tur da!

Ja en forferdelig tragedie det som skjer med folkene vest i Tyskland nå. 
Dyp medfølelse med de. 
 

God tur videre og jeg håper du unngår problemer. 

  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

Startet dagen med hele følelsesregisteret pga borte-vekk custom 500-rute gjennom Schwarzwald. Erremuuuli. Senere funnet, men ikke til mye hjelp - riktig rute lett å følge i siste tredel når faktisk funnet. God nyhet at jeg i hvert fall vet hvor feilkjøring startet (én av tre 90-gradere inne i Baden-Baden

Ok - mye kø fra Zürich og sørover - pga treg trafikk i Gotthardtunellen. Litt regn, men raskt tørr. 

Nå skinndresspils på terrassen Drei Könige & Post i Andermatt. Mere vann enn vanlig (en av de høyeste side-elvene til Rhinen(?)) Da senker roen seg og alpeturen er i gang.

20210717_171006.thumb.jpg.ade7e3921141c7bd40b84c495e9b798b.jpg

20210717_171121.thumb.jpg.7df92eedba2ac944587e836f0a7f1520.jpg

  • Liker 3
Link to comment
Share on other sites

Oppe i skyene (?) kan du (ikke?) se innerst på breen - Binnenhorn 3.373. 

20210718_151332.thumb.jpg.a4c906c58efe25d2d506a440c386d50a.jpg

Lenger borte - også i skyene - Finsteraarhorn 4.274

20210718_151537.thumb.jpg.f6fbcfc74132780380ece4a1c8a1d9a6.jpg

På sydsiden av vannskillet er det ikke mye vann. No worries i Italia.(bortsett fra i Syd Tirol...)(hmmm...)(=Cortina)

20210718_144824.thumb.jpg.091972c803ac67cf57e06bf5e32abda6.jpg

 

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, perern skrev:

Ser kaldt ut på fjellet. 

Ser morsom ut den postveien. 
En grunn til å ikke dra nedover neste år han trompetspilleren der😫 

Skal du møte Gunnar i Glorenza?

Glorenza i morgen, ja. Han ruller snart på toget.

Klimaet er foreløpig ganske kaldt og overskyet, men tørt. Endrer seg ved Gardasjøen og i Emilia Romagna/Toscana.

Han blåste i alpehornet sitt og fikk øl etterpå. Vet ikke om det var for å blåse eller for å slutte og blåse....

Link to comment
Share on other sites

Fusking liker vi IKKE. Gravde dypt og landet på mistanke om løs batteripol. Det var det. Enn så lenge..  (Edit: var ikke bare løs pol/ledning, men et batteri fullstendig uten amp'er til tross for toppers spenning. Dødt som en sur sild)

 

Ny Ducati-fan (i Chur)

20210719_141547.thumb.jpg.8218ba62e37d8568ab502c8a8d175c1d.jpg

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites


  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
    • Det burde jeg svare at ikke er relevant, men jeg klarer ikke det 😁 Metzeler M9 RR og det er et godt eksempel på hvor flinke produsentene er til nyutvikling. Holder lenger enn sin forgjenger M7 RR OG er bedre på alt. Svært nær RaceTec på bane også. Metzeler er eid av Pirelli og de to merkene har noen likheter, men også merkbare forskjeller. Jeg har fått inntrykk av at Rosso IV og M9 RR er "søsterdekk". Muligens er M9 RR noe stødigere i oppbyggingen (ikke sitér meg på det). Jeg har holdt meg til Metzeler fordi jeg opplever de dekkene som veldig forutsigbare. Jeg kan kjenne at nå slipper det, men relativt gradvis og udramatisk. Jeg vet hvilket trykk som gir hvilket resultat og jeg stoler på dekkene. Jeg gidder ikke bygge opp all den kunnskapen på nytt med et annet merke. Da jeg kjørte racing med Monsteren oppgraderte jeg til RaceTec (SuperCorsa SPs søster?)(SC?) fordi jeg hadde brukt opp M7 RR sitt potensiale. Det slapp både foran og bak, så tiden var inne for neste nivå. Det nivået var RaceTec og da tok jeg ytterligere 3 sekunder på Rudskogen.  Antagelig er det like greit å kjøre Pirelli. Eller Dunlop. Eller Michelin. Eller xxxxx  Jeg har ikke erfaring med alternativene. Jeg kan bare sammenligne med ytelsene jeg ser på andre ekvipasjer når vi bremser, svinger og aksellerer.  Dette er et fagfelt med enorm detaljrikdom og uendelig antall variabler. Inspirerende eller frustrerende alt ettersom. Mitt inntrykk er at de fleste ikke bryr seg all verdens. For oss som bryr oss er det fort gjort å rote seg inn i for mange detaljer. Legg til det overlappende nabo-fagfeltet demping og fjæring så blir det lett uoversiktlig. Eller inspirerende?  Til ditt bruk er jeg helt sikker på at M9 RR og Rosso IV er midt i blink. Kanskje noe lignende fra andre merker også.  Felgen din er 5,5 tommer, vel? Da er 180 med dagens teknologi/oppbygging anbefalt. 190 funker kanskje, men er litt dyrere og litt feil(?) 50 profil er fin. Ikke helt feil med 55, men muligens unødvendig. 
    • Takk for gode råd Lars. Da dropper jeg i alle fall Super Corsa. Hva bruker du?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines