Gå til innhold

High & low Tour Alpene og Italia 2022


Anbefalte innlegg

Ok - det nærmer seg.

To mann med nyanskaffet ÖBB billett, snart Color Line billett og lett pirring i gasshånden. Avreise første uke i juli. Vi må hjem i tide til å arrangere vår Ducati Weekend, så for vår del blir det mest sannsynlig ikke italienske World Ducati Week denne gangen. 

Vi prøver å legge inn noen opphold på to-tre dager underveis. Velkjente gromsteder som har mye å by på. Antagelig Glorenza, Riva del Garda, Castel del Rio og Cortina. Der praktiserer vi "hub riding" og "hub culinary party" og koser oss.

Lyst til å være med? Møtes underveis til samkjøring og en felles skinndresspils?

Galleribilder fra 2010, '12 og '14  https://www.desmodromene.com/gallery/category/3-strada/   

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide endret tittelen til High & low Tour Alpene og Italia 2022
  • 1 måned senere...

Det har begynt å klø veldig godt nå. Slik det pleier. 

Fremdeles mulig og velkomment å treffe oss på nevnte steder/tider. Nå begynner utvalget av billetter på togene å bli slunkent, men det er alltid et sete å slenge seg nedpå. Dessuten: Mange synes at Tyskland, enten Autobahn, 'fylkes'veier eller f.eks. Romantische Strasse også er en topp reiseopplevelse. 

 

Vanligvis er Stevio Pass nedsnødd til langt ut i juni... (2019 1. juni)

1411591524_Stelvio1.juni19.thumb.JPG.bfbf2e74860893dad213ed7e1db27b05.JPG

 

, men i år er det allerede kjørbart midt i mai

580028242_Stelvio14mai22.thumb.JPG.efc14aabaf63a0a3b891997cc7763eb1.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

55 mil lenger sør. Tørt. Sykkelen på benken og gleder seg. Jeg ved middagsbordet og jeg gleder meg jeg også.

Dessuten; nå måååå jeg bare avsløre dagens store opptur for snart-kommende Borgur

20220704_205410.thumb.jpg.ada08891f3996bb25584cb7be56cfd29.jpg

De har 10 varianter. Bl.a. på fat.

Gammel skog, halvgammelt hotell, men ganske fint inni. Bra restaurant med portvin OG limoncello. Snakkas!

S6001219.thumb.JPG.35ebadcb3af7a15f331319a6f34e400f.JPG

S6001223.thumb.JPG.697cb62744c35dd8d826cb11c60668bc.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig tur i dag fra Baden Baden på BV 500 til Andermatt i dag.

Dagens lunsjsted, midt i tjukkeste Schwarzwald. 

IMG_09571.thumb.jpg.c315c19074e0b30684d032c7fee1a3d1.jpg
 

Flammkuchen en lokal spesialitet  

IMG_09591(1).thumb.jpg.48038dc2ae4faea413f8b8407185698b.jpg

Fantastiske veier og «dorfer» som en nesten ikke skulle tro var ekte. 

IMG_09561.thumb.jpg.8f201a37b8f9a266958cc59e41e2106b.jpg
 

Det nærmer seg de sveitsiske alper og Andermatt.

IMG_09621.thumb.jpg.33fb8df023304bc9c1d1a18ca59a2c78.jpg
 


Etter en turbulent prøveinnsjekk på 3 konger og posthus fant de ikke reservasjonen. Vi endte opp på Raddison Blue Reussen i Andermatt uten ekstra kostnad. 
skikkelig luxus for oss😁

Ikke noe å klage på her, til og med slippers😂

IMG_09671.thumb.jpg.127f9d9f61af1ffb82bfc77cd6e000be.jpg

 

 

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andermatt til Glorenza i Italia i dag. En omvei om Gotthard pass og videre mot Italia over Oberalpass og Albua pass. Herlige veier og godt å komme fram til den nydelige middelalderbyen og det hyggelige hotellet som jeg første gang bodde på i 2005. Albergo zur Post. 
Nå skinndresspils😋

https://goo.gl/maps/SYi6gqQFzvwsE6BL8

 

FF19CE66-6352-4FB3-A29E-AA30BD333511.thumb.jpeg.6e01154f6b0cbb6f5e3c34965bb12262.jpeg

EEF537E6-A2A4-4BE6-9C5C-C8E5D8043007.thumb.jpeg.3ddfbb36d05a04b530045747e99a7dbc.jpeg
 

543687A5-5791-4617-97B1-6045777C99CF.thumb.png.0af0cb6ce062f70e250f7ee1ac566a51.png

  • Liker 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin runde fra Riva del Garda på småveier opp i fjellet til 1651m høyde i dag. Plutselig var i et sted som het Norge! Litt forvirret et lite øyeblikk før det gikk opp for oss at vi ikke var hjemme😂  Fantastisk vei med asfalt vi bare kan drømme om i hjemlandet. Turen ble avsluttet på promenaden med is😋

21BF05F0-CD3F-477D-B0A5-E160999D2B42.thumb.png.557d8a37466e094cb14f9b95cfbaddaa.png

CDEA20AE-607E-4C26-88A1-9625892C3F3D.thumb.jpeg.6e14c2af14af1062a26b704dd3bc2c6f.jpeg

928493B0-291D-4842-A247-A985E0FE9A21.thumb.jpeg.31dd2df953cd3ec2dad1b17411b796eb.jpeg

BE83399F-527A-4E7E-BAC1-F17A7CFE46BF.thumb.jpeg.86007f9c3e59d232b05bcb7166354802.jpeg

E1D9C438-E4C0-4E58-BDE6-8D7F9A6C6E92.thumb.jpeg.84f1777e997d4b133fd8eea8afd2d7cc.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - dæven - bare en mil fra varme og trange Riva del Garda steg veien fra 33 grader på 200 moh til 20 på 1.600 moh. Skiresort på monte Bondone.... temperatur, terreng som hjemme. Samt en bygd som heter Norge...

Godt å bo litt i høyden i Tenno. Varmt, men tørr luft og vind. 

 

 

S6001255.thumb.JPG.a5d837ca3b17983f7edb4e1e873b6ca1.JPG

S6001259.thumb.JPG.2634eb1533905d4af6be46beeb238ffa.JPG

S6001261.thumb.JPG.50aef033beee781648463084b5c29df9.JPG

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny klimasone på gang... Fra Po-sletten mot Modena. Snack på ny diner ved Factory outlet. Så mot Imola-Raticosa-Castel del Rio. En lang tradisjon med sykkelvask hos vår venn ser dessverre ut til å være avsluttet. Skinndresspils derimot...

20220714_132742.thumb.jpg.c0b4d2f1e98086f9499302351c5ac49d.jpg

S6001262.thumb.JPG.6568403b912af56e51cdc05524574a13.JPG

S6001265.thumb.JPG.3a535ea62e4f8c0b816a1b1c7ee2c672.JPG

S6001264.thumb.JPG.ed1957333a8724701355c8cc760a2699.JPG

S6001263.thumb.JPG.1ed64435ffe62d25fae1c75732cf3968.JPG

S6001266.thumb.JPG.243fe5761e370056e7d72de48018eef6.JPG

S6001267.thumb.JPG.01aa5cc1fcf5074893e9a8802ec957b5.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
    • To tombola-gevinster tas med. Det er hofte-/lårtasker vi har til overs etter den perioden vi brukte kjørende marshals med radio på hofta, i stedet for flaggvakter.
    • Det var i 2017 omtrent. Nesten alle hadde andre sykler, Eker hadde knapt nok adkomst og en skjegget viking løp rundt på Karl Johan, løftet på japanske turister og tok veldig fine bilder (hint hint).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer