Gå til innhold

Temadag hos Løvaas Motor

Anbefalte innlegg

Norsk Ducati Forening Desmodromene ønsker velkommen til temadag hos Løvaas Motor 11 mars

Agenda for dagen:

Vi starter kl 12:00.

Pause med pizza som foreningen sponser, mellom kl. 13:30-14:15

Avslutning kl 15:00

Følgende temaer for dagen:

·         Dekk: Pirelli v/Ronny Brunes.

Pirelli har dekk for alle Ducatier og hva passer de enkelte modellene. Nytt for året, teknisk info.

·         Kjøreutstyr: Dainese, Ducati, AGV v/Øyvind Osa/Håkon Vildalen

Hva fabrikantene har å tilby for 2023 sesongen, sikkerhetsutstyr og div…

·         Vedlikehold sykkel: v/Henning Aronsen Hva du må sjekke opp/gjøre som gjør at det blir en problemfri sesongstart

·         Ducati 2023 modeller: Løvaas Motor v/ Håkon Vildalen/Henning Aronsen.  Vi håper det har det dukket opp noen nye modeller å vise fram.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• perern gjenåpnet denne emne

Velkommen til årets første arrangement etter årsmøtet. Jeg håper det er mange av dere som har tid og lyst til å ta seg en tur til Løvaas denne lørdagen.

Har dere noe tanker om de forskjellige temaene som bør tas opp, så gi meg et hint.

Det er fint hvis de som vet at de kommer, gir beskjed i denne tråden. Det er ikke noen bindende påmelding, men greit å vite pga plass og pizza.

PS! Kan være greit å putte en campingstol i bilen.

Per

048.JPG

2449.JPG

433.JPG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

8 Desmodromer hadde en flott dag hos Løvaas Motor i Holmestrand. Synd ikke flere hadde anledning til å delta. 

Meget bra info om kjøreutstyr (Dainese og AGV) ved Øyvind Osa. Mye tid gikk med til sikkerhetsutstyr som airbag vest og riktig valg av klær og hjelm.
Nyttig info om dekk ved Ronny Brunes.  

Visning og info av nye modeller som hadde ankommet Ved Håkon Vildalen. 

Tips om vedlikehold ved Henning Aronsen. 

Stor takk til Løvaas Motor v/Håkon og Henning, samt Øyvind og Ronny

Takk til alle som møtte opp og gjorde dagen interessant. 
63D66A52-7D22-475B-80D7-B8BD626D4684.jpeg

625B0ACD-C54A-429A-9F7E-7BC7FCA27E2E.jpeg

89DA6DF3-7E25-4F21-8C46-FA3B8C19DFDF.jpeg

BFC76194-C9D3-4C3F-AA4E-5248CE1DBF57.jpeg

Håkon og Henning

63AB542B-95D6-4613-B696-24BB5BFB4799.jpeg

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Fremtidige hendelser

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Ikke riktig klokt, men opp kl 06 og avgårde 07 🫣 Fuktig asfalt til opptørking i åttetiden og 15-16-17 grader = koselig turvær.  Oslo, Skar, Sylling, Vikersund, Krøderen, Sigdal, Åmot, Hokksund og morgenkaffe kl 10.30 i Asker. Litt deilig å være tidlig ferdigkjørt.
    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer