Gå til innhold

Temadag hos Løvaas Motor


Anbefalte innlegg

Norsk Ducati Forening Desmodromene ønsker velkommen til temadag hos Løvaas Motor 11 mars

Agenda for dagen:

Vi starter kl 12:00.

Pause med pizza som foreningen sponser, mellom kl. 13:30-14:15

Avslutning kl 15:00

Følgende temaer for dagen:

·         Dekk: Pirelli v/Ronny Brunes.

Pirelli har dekk for alle Ducatier og hva passer de enkelte modellene. Nytt for året, teknisk info.

·         Kjøreutstyr: Dainese, Ducati, AGV v/Øyvind Osa/Håkon Vildalen

Hva fabrikantene har å tilby for 2023 sesongen, sikkerhetsutstyr og div…

·         Vedlikehold sykkel: v/Henning Aronsen Hva du må sjekke opp/gjøre som gjør at det blir en problemfri sesongstart

·         Ducati 2023 modeller: Løvaas Motor v/ Håkon Vildalen/Henning Aronsen.  Vi håper det har det dukket opp noen nye modeller å vise fram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • perern gjenåpnet denne emne

Velkommen til årets første arrangement etter årsmøtet. Jeg håper det er mange av dere som har tid og lyst til å ta seg en tur til Løvaas denne lørdagen.

Har dere noe tanker om de forskjellige temaene som bør tas opp, så gi meg et hint.

Det er fint hvis de som vet at de kommer, gir beskjed i denne tråden. Det er ikke noen bindende påmelding, men greit å vite pga plass og pizza.

PS! Kan være greit å putte en campingstol i bilen.

 

Per

 

 

048.JPG

2449.JPG

433.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

8 Desmodromer hadde en flott dag hos Løvaas Motor i Holmestrand. Synd ikke flere hadde anledning til å delta. 

Meget bra info om kjøreutstyr (Dainese og AGV) ved Øyvind Osa. Mye tid gikk med til sikkerhetsutstyr som airbag vest og riktig valg av klær og hjelm.
Nyttig info om dekk ved Ronny Brunes.  

Visning og info av nye modeller som hadde ankommet Ved Håkon Vildalen. 

Tips om vedlikehold ved Henning Aronsen. 
 

Stor takk til Løvaas Motor v/Håkon og Henning, samt Øyvind og Ronny

Takk til alle som møtte opp og gjorde dagen interessant. 
63D66A52-7D22-475B-80D7-B8BD626D4684.jpeg
 

625B0ACD-C54A-429A-9F7E-7BC7FCA27E2E.jpeg

 

89DA6DF3-7E25-4F21-8C46-FA3B8C19DFDF.jpeg

 

BFC76194-C9D3-4C3F-AA4E-5248CE1DBF57.jpeg

Håkon og Henning

63AB542B-95D6-4613-B696-24BB5BFB4799.jpeg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer