Gå til innhold

2 voksne karer på tur til søta bror


Anbefalte innlegg

Undertegnede og Engja fra Lier dro på tur til litt over grensen i dag onsdag 19 juli.

En av få dager denne uka som det var meldt oppholdsvær med en del sol.

Korteste rute Hole-Charlottenberg er på 16,2 mil en vei. Vi tenkte å kjøre en lengre rute på fine veier, så jeg klokket inn på ca 50 mil tur retur.  

Jeg møtte Engja på Liertoppen og vi startet turen med full tank. Ruta var Lier-Oslofjordtunnelen-Kroer-Momarken-Setskog-Skotterud-Charlottenberg-Skillingmark-sukkerveien-Vestmarka og samme vei tilbake.

Engjas veivalg var veldig bra, vi hadde det gøy selv om hastigheten var moderat og med veldig lite trafikk. Bobiler og campingvogner var nesten helt fraværende.

En liten rast på veien opp mellom Momarken og Setskog ved et vann med medbrakt niste, var veldig fint. Bensinfyllingene på Vestmarka før vi krysset grensen og ankom Charlottenberg og litt handling. 

Tid for lunsj etter det og vi planla å sjekke ut et sted litt sørover som ser veldig koselig ut, men som vi aldri har besøkt. Parkerte Duccene og fant oss en plass blant pensjonister og turister. Det viste seg at det de serverte var vafler og kaffe. Ikke akkurat det vi hadde tenkt oss, men tallerkener med doble vafler med syltetøy og krem som ble båret ut til gjestene så veldig godt ut, så vi slo til. Det var veldig godt og vi ble gode og mette. 

Etter dette så var vi sikre på at både Hypermotard og SFV4 Var tunge nok til å sette seg godt på grusveien tilbake til moderlandet. Rutevalget vi gjorde til Vestmarka fra Lier ble kjørt motsatt vei og vi hadde det veldig morsomt. En stopp for litt påfyll av bensin og mat i Ås før siste etappe hjem.

En fin tur ble det, oppholdsvær med noen få regndråper som vi ikke ble våte av. Lite trafikk og flotte veier.

IMG_1654.jpeg

71145981781__AB440DF1-3B54-4A3F-BC04-E19BF8455164.jpeg

IMG_1657.jpeg

IMG_1658.jpeg

71147814818__D692F7F5-8F5A-4A47-AD46-918B27A9867B.jpeg

Per

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer