Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Desmofolket!
jeg er ny her i klubben i år, men jeg har hatt min Cagiva Fant 750 i syv år. Min ST2 i to år, og Muti DS 1000 og 999'n, kjøpte jeg i fjor.

Når man bestiller nye shims for ventiljusteringer, er det for gjort å bomme ørlitt. Da er det mye bedre å ha et helt sett, som muligjør litt prøving og feiling.

Disse settene er dyre, det er heller ikke særlig ofte man trenger de. Så de blir fort liggende i skuffen ett år eller tre, før man trenger de igjen.

Så hva om noen av oss i dromene spleisa på noen sett. Mange av oss har vel allerede liggende noen shims, så samla blir det kanskje nesten fulltallig sett?

Jeg har noen ideer rundt det praktiske i ett slik "shimskollelktiv". men jeg lufter ideen her først. Og ser om det er noen interesse.

Det samme kunne man kanskje etablert rundt spesialverktøy.

Nå kan det jo hende det finnes noe slikt her allerede, i såfall tips meg gjerne.

Gleder meg til kommende sesong. håper å få til noen bane dager med dere. Jeg var en tur med ST'n, både på Rudskogen og Våler i fjor, med Førerutvikling. Det var skikkelig gøy. Og jeg er veldig spent på 999'n denne sesongen.

(Hmm havna denne i feil kategori, tro?)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer