Jump to content

Vågslidtun i sommervarmen 9. - 11. august (Hardanger fullt og for dyrt)


Recommended Posts

Til fjells - sikkert pent vær og i møte med Desmodromer fra hele landet. Vi tilpasser kjøringen til alle og dagsetappene er overkommelige. Opp og ned, høyre og venstre dagen lang. Intensiv feriering på to hjul.

(hjertesukk i parentes.... vi ønsket i år å legge turen til Hardanger og litt tidligere enn vanlig. Det viste seg nesten umulig. Enormt vanskelig å finne hoteller i riktig prisklasse, et stykke under 2.000 for enkeltrom med frokost og middag. For å få påmeldinger må vi dessuten finne steder som er villige til å holde av 20+ senger, som vi kan avbestille inntil en Yr-periode før turen. Eidfjord hotell ikke plass og for dyrt. Vøringfoss og Brakanes fullt og altfor dyrt. Strand fjordhotell svarte ikke. Hardangerfjord for langt unna. Tyssedal ikke et eneste enkeltrom. Ullensvang fullt og dessuten kr 3.600 pr natt for enkeltrom og mat. Når halvparten av stedene ikke svarer på første mail blir det til slutt nødvendig å si at nok er nok og velge en destinasjon som funker.) (Vågslidtun)

Oppmøte Kongsberg - Shell, Friedland bilistsenter, Numedalsveien 7. Der møtes vi fredag i god tid før kl 13, fyller bensin, prater litt om turen og deler inn i grupper.

Hvis du har lyst, men ikke kan dra tidlig fra jobb på fredagen - kjør gjerne på egenhånd og kom til middag (ca kl 19)

Vågslidtun er et fjellstue-hotell i spektakulær natur, med litt bedre middag enn vanlig (ovnsbakt/vilt/fisk/hjemmelaget digg). Engasjert og veldig koselig vertskap.

Vi har 13 rom med inntil 26 senger. Førstemann til mølla.

Påmelding her i tråden, også for de som evt bor i egen hytte, OG med henvendelse til hotellet på tlf 3507 0585 eller mail [email protected]  Mrk "DUCATI". Hytteboere må huske på å bestille måltider på hotellet.

Frist 9. juli. Da legges "våre" rom ut i offentligheten

Avbestilling uten å måtte betale, helt til 31. juli

Enkeltrom med frokost og middag 1.795,- per natt. Pr pers i dobbeltrom 1.495,- (matpakke 95,-)

Lekker natur forbi Rjukan, over fjellet og ikke minst på lørdagsturen, flotte veier, sosialt festhumør og brede smil venter i tre hele dager til ende.

Velkommen!

 

6FFB262F-2D1A-4E13-AEF3-257F1B690EF2.jpeg

A477C6A7-ABE8-4406-B23F-6E4C3B95D2F0.jpeg

F8B874D7-2101-4643-B3DF-9821D8F076ED.jpeg

IMG_2912.thumb.JPG.bad641a048b6dfd5cf69a337e6bb29ee.JPGIMG_2900.thumb.JPG.186c89382ca956feebafeb2a7b78b876.JPGIMG_2896.thumb.JPG.72305dbecdb8ff4ad768778c9271e948.JPG

  • 14 DUCATISTI til bords  

  •  

44C178B2-DF76-4A72-8993-EBC44335E1C8.jpeg

 

Klar for avreise litt før kl 10:00

0C8BAFB2-EB13-49E4-80D7-8971779EAD81.jpeg


Bensinfylling og værobservasjon i Sauda

7649F9B0-BE82-4D27-9DC5-27DCB521447E.jpeg

 

Kort kaffestopp i Erfjord  

4340685E-1CAC-44B4-A090-4B9A2FE64CAB.jpeg

 

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines