Jump to content

Stradas regelverk for turkjøring


Recommended Posts

Vi ønsker å fremme trygg turkjøring, styrke båndene i foreningen og inkludere flest mulig medlemmer.

Alle er alltid ansvarlige for sin egen sikkerhet, men disse reglene er laget for å øke sikkerheten når mange kjører sammen.

MØT OPP I TIDE
Vi møter opp i god tid og med full tank slik at turen kan starte som avtalt. Turleder (Ride Captain) kjører foran og bakerst ligger en annen turleder (Sweep Captain) som passer på at alle kommer fram dit vi skal.

HOLD FORMASJONEN
I trafikkerte områder og der det går sakte kjører vi i spredt formasjon med annenhver fører på høyre og venstre del av vår veibane. Når veiene åpner seg øker vi avstanden mellom syklene og kjører på én linje. Regelen er at det ikke skal forekomme forbikjøring av andre turdeltagere. Unntaket er hvis en fører ønsker å ta det roligere og signaliserer dette ved å vinke deg forbi.

SLIK KJØRER VI FORBI BILER
Vi passerer biler i den rekkefølgen vi kjører. Vær tålmodig og la føreren foran deg gjøre ting ustresset i sitt tempo. Når vi har passert en bil legger vi oss godt foran og ut til høyre slik at neste sykkel har god plass.

NÅR VI BLIR DELT I TRAFIKKEN
Av og til splittes gruppen av trafikklys, veikryss eller at noen ikke kommer forbi andre trafikanter. De som da ligger først senker tempoet eller stopper på et egnet sted til vi igjen er samlet.

ØNSKE OM Å KJØRE ROLIGERE?
Dersom du ønsker å ta det roligere enn det gruppen gjør, så vinker du bakenforliggende førere forbi deg og slår følge med bakerste turleder (Sweep Captain) til neste stoppested. Da kan du om ønskelig få verdifulle råd om kjøringen.

TENK SIKKERHET FOR DEG SELV OG DE ANDRE I GRUPPEN. VI OPPFØRER OSS RESPEKTFULLT OG INKLUDERENDE. SLIK BLIR DESMODROMENE STRADA ET HYGGELIG TURFELLESSKAP

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines