- 
Fremtidige hendelserIngen kommende hendelser funnet
- 
	Aktive Tråder- 

996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
- 

Av stoppitide · Skrevet Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnÃ¥elig.
- 

For Ã¥ dra ting litt tilbake pÃ¥ jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du fÃ¥r "lov" Ã¥ ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser pÃ¥ Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og bÃ¥ter som koster mer i vedlikehold enn Ã¥rslønna di. Og sÃ¥ har vi den litt jordnære lista, og den begynner ogsÃ¥ Ã¥ bli uoverkommelig smÃ¥tt om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tÃ¥lmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er sÃ¥ lett Ã¥ finne for hvermannsen. Ã… finne en i dag er dyrt. For ikke Ã¥ snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstÃ¥tt at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster ogsÃ¥ mye akkurat nÃ¥. MEN: Prisen pÃ¥ Jaguar E-Type og lignende er pÃ¥ vei ned. Alt som var kult pÃ¥ 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ Ã¥r gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til Ã¥ anskaffe det vi drømte om. Akkurat nÃ¥, men kanskje ikke mer enn 10 Ã¥r framover. SÃ¥ jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen pÃ¥ kamskaftere muligens gÃ¥r ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 Ã¥rs tid 😉 Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉 Â
- 

Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om Ã¥ kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng pÃ¥ campingen. Jeg mÃ¥tte ned fra campingen til sentrum for Ã¥ ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om Ã¥ "Ta Påååårrrrshen" da jeg prøvde Ã¥ Ã¥pne døra pÃ¥ den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. SÃ¥ da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med pÃ¥montert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn pÃ¥ mindre enn 3 timer om man tror pÃ¥ det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten Ã¥ kvele motoren. Og sÃ¥ startet jeg Ã¥ kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-Ã¥ring at man ikke skal slÃ¥ av midt i svingen pÃ¥ en 911. Men vet alle det? ;=)   Â

- 

Anbefalte innlegg