Jump to content

Tur alpene, Italia (fra '16 osv) generell prat


Recommended Posts

Tittel endret og ny info tilføyes for 2017 osv (bl. a. nytt togtilbud side 2)

 

 

Aldri for tidlig å glede seg ;)

Noen reiser direkte med fly kun for Woo-Di-Woo (italiensk uttale av WDW), noen leier sykkel der nede og noen kjører egen sykkel hele eller deler av veien. Selv har jeg mest sansen for å kombinere med noen dager i fjellheimen før og etter.
 
Nå er det ikke lenger noe Autozug å komme seg gjennom Tyskland med, men det går jo an å kjøre på egne hjul. Eventuelt leie varebil i Kiel og levere den syd i Tyskland. Ca kr 10.000,- t/r som kan deles på tre personer.
EDIT: Autozug kjører likevel linjene Hamburg-München og Hamburg-Lörrach i 2016.
http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernverkehrsmittel/autozug/auto-zug.shtml
 
Lysbilder fra 2010 (mengder av bilder og videoer på nettet forøvrig) https://www.flickr.com/photos/ducatimotor/sets/72157624114259445/show
 
Det er forsåvidt ikke obligatorisk med World Ducati Week, men er man i nærheten og ikke har vært der før så burde man få det med seg. Enkel sak å legge inn et fabrikkbesøk også.
 
Vanligvis har annethvertårlige WDW vært i siste halvdel juni, men i 2014 var den i juli. Ducati pleier å annonsere datoene nærmere juletider.

http://www.ducati.com/world_ducati_week_2014.do

post-75-0-89882600-1441817153_thumb.jpg

post-75-0-43124000-1441817218_thumb.jpg

post-75-0-76798800-1441817373_thumb.jpg

Et ødelagt bakdekk, men gøy å ha prøvd seg

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...

Mitt tips er at hvis det blir noe WDW, så blir det midt-slutt juli, gitt at MotoGP og SBK kalendrene blir om lag som i år.

Det er ingen ledig helg fra inngang mai til ut juni.

Og siden racing er en såpass stor del av Ducati, så tipper jeg at WDW må finne seg i å bli prioritert etter det.

Hvis en så skal ha sjåførene på plass, så blir det uansett ikke noe før midt slutt juli...

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips er at hvis det blir noe WDW, så blir det midt-slutt juli, gitt at MotoGP og SBK kalendrene blir om lag som i år.

Det er ingen ledig helg fra inngang mai til ut juni.

Og siden racing er en såpass stor del av Ducati, så tipper jeg at WDW må finne seg i å bli prioritert etter det.

Hvis en så skal ha sjåførene på plass, så blir det uansett ikke noe før midt slutt juli...

Vet vi noe i retning konkret om terminlisten for 2016? Det er, som du er inne på, ganske tydelig at Ducati ønsker å ha førerne i MotoGP og WSBK på plass og at WDW plasseres i henhold. Til tross for innledende motforestillinger var det bra deltagelse i juli i fjor, så det er ikke nødvendig for Ducati å ha det i juni. For oss som pleier å ta toget er nedleggelsen av AutoZug en utfordring... man kommer seg ned hvis man er ivrig nok, men det er en lang kjøretur og flertallet fristes kanskje mer av å fly.

 

EDIT: Autozug kjører likevel linjene Hamburg-München og Hamburg-Lörrach

http://www.bahn.de/p/view/angebot/fernverkehrsmittel/autozug/auto-zug.shtml

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det ble plutselig betydelig mere fristende å delta på WDW neste år B) Stoner stiller opp i lys av sin nye avtale med Ducati - testfører og ambassadør - man kan vel håpe på en wild card start eller tre også....

http://www.ducati.com/news/casey_stoner_to_return_to_ducati_as_brand_ambassador_and_test_rider_/2015/11/23/3964/index.do

Link to comment
Share on other sites

Forslag til reiserute:

 

Onsdag 22/6-torsdag 23/6: Norge - Assen (Nederland).  Det er 83 mil fra Hirtshals, går på en lang dag.

Fredag 24/6-søndag 26/6: The Dutch TT 2016 (MotoGP runden i Assen)

Søndag 26/6 (etter løpet) Assen - Adenau (Nürburgring)  Om lag 4-5 timer kjøring fra Assen.

Mandag 27/6 Noen runder på "the Nordschleife" (gitt at den er åpen osv).

Evn. videre til Sveits / Basel området eller no' 5-6 timer kjøring med passe stopp (?)

Tirsdag 29/6-torsdag 30/6: Div alpepass, avsluttes med transport til Misano (4-5timer fra alpene ?

Fredag 1/7 - søndag 3/7 WDW, Misano.

Mandag 4/7 - ??? Misano - Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Fra Italia kom denne invitasjonen, så jeg limer den inn for de som har begynt å tenke konkret. Mange alternativer i Syden, men dette er spesielt tilrettelagt for Ducatister.

*********************

It 'started the countdown for the WDW - World Ducati Week 2016 that will take place on 1-2-3 July to Misano World Circuit “Marco Simoncelli”, for the occasion, the Red Devil's Pub Motors is pleased to offer the following packages:


Package 1:

1 Welcome drink

3 nights in Hotel with breakfast

1 Evening PIZZA & BEER

1 Romagnola’s typical Dinner + 1 liter of wine every 2 people

1 Original Red Devil T-Shirt

Only € 135,00 for person


Package 2:

1 Welcome drink

2 nights in Hotel with breakfast

1 Romagnola’s typical Dinner + 1 liter of wine every 2 people

1 Original Red Devil T-Shirt



Only € 95,00 for person

The hotel has a gated parking for motorcycles.

Red Devil Pub - V.le Regina Margherita 119 - 47924 Rivazzurra (RN) - E-MAIL: [email protected] - MARCO 3398398306

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt vanskelig og skjønne fra op's innleggspost, er dette et felles event for desmodromene, eller er det "privat"/heng deg på?

Kunne tenkt meg å vært med, men ikke intr i noe frakt av sykkel, dere kjører vel hele veien?

Så et forslag på 22-4, hva er det dere tenker ang dager/nærmere planlegging av hvilke dager?

Link to comment
Share on other sites

Tråden er ment som info, Q & A og en føler for interesse.

 

I 2010 var vi 6-8 som møttes innimellom og til en middag, i 2012 var vi ~15 hvorav 10-12 møttes til to felles middager - såvidt jeg husker. Begge disse gangene var i juni. De fleste fløy ned.

 

I 2014 var vi vel 3 som dro - den gang 18.-20. juli.

 

I år ser det igjen ut til å være slunken interesse, dessverre. Vet ikke om det er varmen, tidspunket eller noe annet som hindrer folket fra å dra. Et gigantisk arrangement som er kult å ha vært med på. Vi tenker på en fellestur til Bologna, fabrikken, museet ++ til høsten - som trøstepremie - kommer eventuelt tilbake til det.

Link to comment
Share on other sites

Hei,  Vi er 5 personer med 4 Ducatier som skal ned på WDW2016.  Vi drar fra Kristiansand med Colorline søndag 26 Juni 2016 kl 0800.  Vi har booket plass på autozug samme dag på kvelden fra Hamburg til Munchen.  På veien fra munchen har vi booket hotell i Heliigenblut og Venezia. vi ankommer Misano torsdag kveld og har booket hotell  4-5 km fra banen.  søndag 3 Juni går turen over til Firenze, hvor vi har en overnatting. Mandag 4 Juli kjører vi til Bologna og Ducati fabrikken hvor vi har avtale.  Samme dag går ferden videre til Gardasjonen vi vi har booket oss inn på hotell.  Deretter er det 2 dager i alpene på vei hjemover.  Vi har reservert plass fra munchen med autozug torsdag 7 Juli.  Ankommer da Hamburg om morgenen fredag 8 Juli. Deretter går turen hjemover..

 

Dersom noen flere har lyst til å slå følge hele eller deler av turen så hadde det vært hyggelig. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da er en av flere grupper tilbake med sykler, humør og helse i behold.

 

Hoteller, vertskap, mat, vin og stemning helt på høyden B)

 

Noen av de passene vi fikk med oss (Stelvio var ikke tilstede da bildet ble tatt p.g.a. 20 cm nysnø)

Süsten, Grimsel, Furka, Oberalp, Parpaner, Albula, Ofen, d'Eira, Foscagno, Torre, Tonale, Folgarida, Pellegrino, Giau, Falzarego, Valparola, Pordoi, Sella, Gardena, Campolongo, Tre Croci, Drei Zinnen og Grossglockner Hochalpenstrasse .....

 

Har du bilder å bidra med, så publiser her eller send dem til meg på [email protected] for hjelp.

 

Gavia (etter Bormio)

post-75-0-31747400-1469011947_thumb.jpg 

 

Bunnen av Tour de Skis monsterbakke/avsluningsetappe, fra Cavalese

post-75-0-92995100-1469011971_thumb.jpg 

 

Valparola

post-75-0-99547100-1469011997_thumb.jpg 

post-75-0-52160700-1469012025_thumb.jpg

 

Drei Zinnen / Tre Cime

post-75-0-07014300-1469012044_thumb.jpg

 

Grossglockner

post-75-0-24206300-1469012061_thumb.jpg

post-75-0-06233700-1469012081_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da er en av flere grupper tilbake med sykler, humør og helse i behold.

 

Hoteller, vertskap, mat, vin og stemning helt på høyden B)

 

Noen av de passene vi fikk med oss (Stelvio var ikke tilstede da bildet ble tatt p.g.a. 20 cm nysnø)

Süsten, Grimsel, Furka, Oberalp, Parpaner, Albula, Ofen, d'Eira, Foscagno, Torre, Tonale, Folgarida, Pellegrino, Giau, Falzarego, Valparola, Pordoi, Sella, Gardena, Campolongo, Tre Croci, Drei Zinnen og Grossglockner Hochalpenstrasse .....

 

Har du bilder å bidra med, så publiser her eller send dem til meg på [email protected] for hjelp.

 

Gavia (etter Bormio)

attachicon.gifAlper 2016 003.jpg

 

Bunnen av Tour de Skis monsterbakke/avsluningsetappe, fra Cavalese

attachicon.gifAlper 2016 004.jpg

 

Valparola

attachicon.gifAlper 2016 007.jpg

attachicon.gifAlper 2016 009.jpg

 

Drei Zinnen / Tre Cime

attachicon.gifAlper 2016 010.jpg

 

Grossglockner

attachicon.gifAlper 2016 012.jpg

attachicon.gifAlper 2016 013.jpg

post-43-0-09207200-1469047572_thumb.jpg

Passo Giau 2236m

Link to comment
Share on other sites

Autozug legges som kjent ned i år og siden 200 mil t/r på autobahn ikke frister i det hele tatt, så er det gledelig å se at private aktører er på banen allerede.

 

Düsseldorf - Verona er ett alternativ, men Hamburg - Lörrach er nok bedre.

 

Gode nyheter dette - vi får bare håpe vognene er av bedre standard og ikke f.eks. de brukte vognene etter Autozug...

 

http://www.ee-autozug.com/

 

http://bahntouristikexpress.de/autoreisezug/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines