Gå til innhold

Streetfighter 848 Mivv Slip-on uten Katalysator.


Anbefalte innlegg

Noen her med Mivv slipons eller erfaring med Mivv? Og hva vil det si å ikke ha katalysator? må vel ha custom ECU/boosterplug når jeg evt monterer slip-on`s på ducatien. Det eliminerer også den rykkingen og nappingen på lavt turtall har jeg hørt, så da slår jeg vel to fluer i et smekk. Er jo i utgangspunktet ute etter litt mere lyd men får høre at jeg bør ha Powercommander når jeg skifter ut stock eksos med ettermarkedseksos. Har vært med en kompis til en kar med Dyno (Klevtuning) i holmestrand, han bruker ikke powercommander, men fikser å trikser på ECU på sykkel. vet ikke om det er noe vits eller lurt å gjøre men, den rykkinga er annoying til tider kansje han kan ordne det  :huh: ble mye spørsmål, men håper noen kan gi svar  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mivv er et kvalitetsmerke fra Italia og gjør antagelig jobben som slip ons.

 

Rykking på lavt turtall er typisk for de fleste L eller V twin motorer og noe de fleste løser ved ikke å ligge på lave turtall. Våre motorer er laget for å yte og trives på over 4-5.000 omdr/min. Hvis du oppsøker en forhandler kan de muligens prøvekjøre og fortelle deg om din sykkel går ujevnere enn normalt. Kanskje kan du spørre et annet medlem med samme sykkel om det samme på en av våre turer e.l.

 

Som de fleste nyere Ducatier har du en elektronisk styrt tomgang - spesielt nyttig ved kald motor. Det systemet er det vanskelig å sno seg rundt og ikke særlig gunstig heller. Det går an med P.C. inkl O2 optimizer, men jeg aner ikke hvor vellykket det egentlig blir.

 

Det kan godt hende at sykkelen din 'tåler' slip on uten å måtte gjøre noe mer - spesielt hvis du ikke samtidig åpner opp for mer luft inn. Når Ducati selger slip ons følger det med ny ECU, men jeg vet ikke om det er nødvendig.

 

Kanskje du kan kontakte forhandlerne og høre om de har gjort noe lignende og hva slags erfaringer de har med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Stoppitide! Blir å handle Mivv slipons til ducatien :) En jeg pratet med bruker boosterplug så er en grei å rimelig løsning på rykkinga i krypfart. Kjekt om man kjører i tettsteder ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ta feil og håper du kan rapportere tilbake at boosterplug hjelper. Slik jeg har forstått (?) det gir boosterplug fetere blanding, som O2-sensorene oppdager og som gjør at ECU gir magrere blanding = like langt, i lavere turtallsområder....

 

For å kunne skille mellom hvilke mods som gjør hva, anbefales å gjøre en ting om gangen og sjekke hva som skjer. D.v.s. boosterplug først. Deretter eksos med og uten boosterplug.

 

Hva slags sykkel kjører han du har snakket med?

 

Det hadde ikke vært noe bedre enn at jeg tar/tror feil, så jeg håper du oppdaterer tråden med resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja bestilte 30.juni og får det i posten mandag. Det var ihvertfall siste gang jeg handler noe form for deler av xlmoto/24mx. Olje og klær å småting er di raske på. Men for all del ikke handle eksos fra dem. Det bør du gjøre på vinteren isåfall eller tidlig ute. Men om det går etter planen så skal det være ferdig montert på sykkelen i morgen kveld. Laster opp en video og bilder av det. Gp pottene plus kN filter kom på 5090kr forresten. Så har fått plaster på såret ang sen levering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pottene på plass!  og jeg er kjempe fornøyd. at jeg fikk så mye for pengene hadde jeg ikke trudd!. råere lyd enn de svindyre termiene, Kjempebra bygge kvalitet! ikke noe jukse karbon, blir aldri varm  :D  men er jo ikke rart det da. går jo rakt ut omtrent! Man kan jo bare se på det som skjuler seg i bunn av orginal eksosen (se bilde)  :angry: svææære og tette katalysatorer som har kvelt ducatien til å purre ut deilig motor lyd :P og så lette de er i forhold til der som sto på orginalt. tipper 3-4 kilo lettere! eska den kom i var tyngre omtrent hehe.  Men til og begynne med syns jeg det ble litt overkill med den dype og gromme lyden så jeg prøvde å sette inn den ene DB killeren på nederste pipe for og kansje roe litt ned, men den ble fort fjernet igjen. tar noen dager med kjøring så er du blitt vant med lyden. syns ikke det er noe ille nå. den låter akkuratt på prikken av perfekt :wub:  den vekker oppsikt nå for og si det sånn, masse amazed tryner i gatene... biler kan ihvertfall høre at det kommer motorsykkel så det er betryggene iforhold til blinde folk i trafikken. kunne nesten ikke høre at sykkelen kom kjørende før jeg bytta. blir slutt på roadrage av sånt  :D

 

+Bra bygge kvalitet.

 

+helt sinsyyyk lyd :wub:

 

+lette som fjær.

 

+blir ikke varm.

 

+litt lengre enn orginal, gir en tøff look og finish!

 

+Pris!!! under 5k for alt. 

 

 

-følte i begynnelsen at sykkelen mistet bittelitt bunndrag, men tror det kun er hue mitt som surrer. tenkte mye på det med at den kansje MÅ ha oppgardert ecu...har ikke noe data som kan avkrefte eller bekrefte noe som helst. men jeg føler nå at sykkelen ikke trenger noe ECU oppgradering. Kan kansje være noe med at jeg også satte på Kn filter også. mye luft å lite motstand. vet ikke. føler ikke at det er noe issue. man kan jo bare se på den digre dritten i orginal potta. er jo utrolig at det kom eksos ut av den i heletatt. så kansje den spiller en rolle i motstand.i dont know :huh:

 

- festet eller båndet som holder nydeligheten på plass var knotete å montere. så litt budsjett ut ved første inntrykk men den er jo slik for å være så lett som mulig. det gis ikke noe inntrykk av det når det er ferdig montert da.

 

- db killerne er poppet fast! brukte 4mm stålbor på det. gikk smertefritt. men litt teit å ikke bare lever det med skruer.

 

post-582-0-90559600-1471802953_thumb.jpg

post-582-0-05307400-1471802977_thumb.jpg

post-582-0-96425700-1471802987_thumb.jpg

post-582-0-35400900-1471803012_thumb.jpg

post-582-0-96607100-1471803026_thumb.jpg

post-582-0-24038900-1471803065_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte saker B) 

 

Den går kanskje litt magert - sjekk pluggene etter en stund, så får du en indikasjon. Du kan også sette tilbake originalfilteret og/eller db-killerne for å kjenne eventuell forskjell...

 

Rizoma hadde i 2015 og tidligere en mini heal guard som alternativ til det store du har. Mere plass til skoene og bedre utsikt til eksosrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ser på de samme ebay heel guard, så er de for venstre side der det er skruefeste til en slik. På høyre side er det ikke det.

 

Ved for mager blanding (i forhold til økt gjennomstrømming / luft inn og eksos ut) går sykkelen varmere enn beregnet og det er ugunstig for holdbarhet hva angår stempler, ventiler og annet i det området. En indikasjon på slik tilstand kan være at pluggene er lys beige, i retning hvite - samt at man mister litt kraft i mellomregisteret - kanskje også at det smeller litt i potta ved motorbremsing.

 

Retur til originalfilter er eventuelt et bidrag i riktig retning - både for ytelse og holdbarhet - bra for deg og for sykkelen, ikke minst hvis den en gang skal selges...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Ser bra ut. Mine dukker opp i midten av september. Jeg bestilte titan versjonen, så får vi se hvordan det blir. Var monteringen enkel? Kun fjærene og skruen på bakre fothviler?

 

Jeg sjekket med SPS (importør) og de bekreftet at slip ons ikke krever noen modifikasjoner på ECU/luftfilter, men mener å ha lest et annet sted at man bør mappe om hvis dB killers fjernes(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6 (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
    • To tombola-gevinster tas med. Det er hofte-/lårtasker vi har til overs etter den perioden vi brukte kjørende marshals med radio på hofta, i stedet for flaggvakter.
    • Det var i 2017 omtrent. Nesten alle hadde andre sykler, Eker hadde knapt nok adkomst og en skjegget viking løp rundt på Karl Johan, løftet på japanske turister og tok veldig fine bilder (hint hint).
    • Dette må være noen år siden.    Da Anne ennå hadde sin nydelige perle, S4RS ❤️
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer