Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går og funderer på om jeg skal oppgradere bremsene på min monster.

Det finnes jo masse brukt der ute, og jeg ser at det kan la seg gjøre uten at det trenger å koste flesk.

 

Men hva passer?

 

Planen er å beholde demperene, men å oppgradere innmaten.

Mr. Demperwizzard fra banedagen ga meg en fin pris på å oppgradere innmaten i dem, så de blir ikke byttet ut.

 

Så det jeg tenker å skaffe er skiver, kalippere og ny pumpe til styret.

 

Noen tips?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ny Showa gaffel fra ST4 med (hysj) GSXR innmat - prima vare :)

 

Det betyr at jeg har mine Esp1tech-bygde Marzocchi motvillig/muligens til salgs - eller bare kjøpe min innmat og transplantere?

 

Det Martin kan gjøre er sikkert bra det også - uansett vil behovet for oppgradert gaffel bli mer merkbart hvis du oppgraderer bremsene.

 

Bremseskiver:

Brembo eller noe annet som beskrives å passe S2R1000/S4R/S4/M900/M1000/xxx. 320mm med såkalt 10mm offset (er ikke 10mm, men kalles det). Fra ca 2.500 til 8.000 for et par.

Bremsekalipere:

Brembo som passer ovennevnte sykler. Enten 4 stempler/2klossers eller 4 stempler/4klossers - kalt 996 og 999 kalipere. Omtrent 5.000 for et par importert eller kjøpt hos norsk importør NonStop Trading. Cirka cirka halvannen ganger det med Ducatilogo på pappesken (spør forhandler for å sjekke dette). Godt utvalg i bremseklosser.

Bremsepumpe:

"Coffin" pumpe, som du har, men 16mm stempel i stedet for 15. Det funker forsåvidt ok med 15 også, men bedre med 16. 100 dollars ++ importert. Evt radial pumpe fra SF1098 for drøyt 3.000 fra forhandler (kan bli en håndfull hundrelapper billigere importert, men da uten bremselysbryter og speilfeste)

Bremseslanger:

Her blir det gjerne spesialbygging fordi vinklene på slangefestene på kalipere/pumpe ikke stemmer med 'normalt' oppsett. Man må studere og måle nøye og bestille riktige lengder og banjo'er. Ikke superkomplisert, men viktig å holde tunga rett i munnen. Omtrent 150 dollars ++ for custom oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer