Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.  har en 1997  748 desmoquatro.   den går litt ujevnt på tomgang.  og stopper litt innimellom.

 

naboen som har vært motorsykkelkar i mange år syntes det hørtes ut som den gikk bedre på den ene enn den andre sylinderen.  

 

er det forgasser på disse?   har googlet litt men ble ikke helt klok på det egentlig. 

 

 

Skrevet

Elektronisk innsprøytning.

 

Man kan lete etter mangler på tenning: coiler, regulator osv, men feil her vil muligens også slå ut på flere turtall... Tennplugger skal selvfølgelig sjekkes tidlig i prosessen.

 

Det er mere normalt å mistenke de vanlige tingene som ventiljustering, spjeldenes posisjon (datatilkobling som undersøker og eventuelt retter opp), balansering av de to spjeldhusene ("forgasserne") og trim/CO2 justering ved bruk av sniffer-instrument stukket inn i eksosen.

 

Balansering av spjeldhusene og ventiler er manuelt arbeid. De andre tingene og mere til, er slikt man finner ut ved tilkobling av elektronisk analyseredskap.

Skrevet

Takk for svar. 

 

da bør jeg kanskje se på tennplugger i første omgang.   kanskje bør få tatt en ventiljustering til våren også da.  det er vell 2 år siden registeret ble byttet nå så det er vell på tide og ta den også.

 

 

får se om dette er noe jeg prøver meg på selv til våren eller hva det er.  resten av feilsøkingen du nevnte der hørtes ut som verkstedmat   hehe :D   mulig jeg kan betale naboen litt for å hjelpe meg med register/ventiler.  han kjører ducati selv (1098 '08) og har byttet register/just ventiler på den selv.

 

 

 

bare så synd at merkeversted er en 3-timers tur unna

Skrevet

er det normat at disse syklene rister noe mye under kjøring også?    jeg synes den er ubehagelig under 3-4.000rpm.

 

kjører man sakte under 3000 så rykker og napper det. ekkelt.  når man kjører på veien så rister den endel. spesielt under pådrag under 4.000rpm

 

har forstått det slik at de ikke er noe gode og kjøre sakte med -med lavt turtall. men litt usikker på om det skal riste og nappe i høyere fart også

Skrevet

Normalt for Ducati, men hvor mye det rister avhenger av hvor bra alt er vedlikeholdt og justert.

Hvor fornøyd du kan bli kommer an på forventninger og hvor nær 'optimal' ytelse du kommer ved vedlikehold og justeringer. Det viser seg at for 'folk flest' krever Ducati i hvert fall tilvenning før man trives. Mange Ducatier, særlig eldre modeller, er konstruert slik at de gir mest kjøreglede når de piskes - på bekostning av komfort, bensinforbruk, bykjøring og den slags uvesentligheter B)

 

Jeg vil tro at en nabo med peiling kan være gull verdt - ta med god hjemmebrent/hjemmebakst og plei relasjonen til vedkommende :P

  • Program

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Bare å slutte seg til dette, "takk for handelen" har han sagt til meg 8 ganger siden min første Ducati i 2005. Nå er det jeg som sier takk for hjelpen og innsatsen igjenom 20 år som kunde. Nyt pensjonist tilværelsen, vel fortjent.👍🏍🇮🇹  Mvh Morten E   
    • Går jo an å bruke, men ikke noe moro å clutche med. Kjøp noe stilig og vis oss bilder etterpå😎
    • Hei, jeg tenkte å kjøpe et solvisir til banebruk. Til min hjelm, Shlubbert S2 finnes det: Sota 50% og 80% samt orange. 80% kan vel bli litt mye i skyggepartier? Ser at mange anbefaler speilrefleks, gjerne klart. Til min hjelm finnes det to typer speil: Iridium og Blå. Jeg tenker å gå for iridium speil, Hva tenker baneekspertene? https://nstgardermoen.no/shop/product/visir-til-c3-c3-pro-s2-s2-sport-15763#attr=28164,9212 Jeg har nedfellbart solvisir inni hjelmen, som er glimrende til turbruk. Men kan kanskje bli litt mye optikk, og litt mørkt på bane.... 
    • Jeg har dette kløtsjhuset i alulegering liggende. Det ser ut som om det har endel slitespor. Eller skal de være slik? Bare å kaste?
    • "Ja - bare å komme" sa han. Jeg hadde spurt om å få prøvekjøre en Ducati. Jøss, for en service, tenkte jeg. Kort tid etterpå var jeg Ducatist. Takket være Trond. Jeg har vel ikke vært helt alene om å kjøpe sykkel av ham, heller 😎  Trond har nå gjort jobben sin og pensjonerer seg om et par uker.  På vegne av Desmodromene takker jeg for ditt lure smil og din gode innsats for Ducati 🏆
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer