Gå til innhold

I fjor var det ny ramme, nå nytt ledningsnett


Anbefalte innlegg

Jeg var overmodig i fjor og bestemte meg for å bytte ramme på egen hånd. Det gikk bedre enn de formelle kvalifikasjonene skulle tilsi - alt funket etterpå.

 

Underveis har det dog vist seg at ganske mange av ledningene bærer preg av å være involvert i utendørsidrett i + 150.000 km. De knekker, de løsner fra kontaktene og går i oppløsning inne i ledningsbuntene. Det blir liksom HELT feil å stå i solen på AutoStrada og feilsøke Ducati elektronikk. Så da ...

 

Jeg fant ingen brukte harness'er fra S2R 800 (2007 modell som har litt annen elektronikk). Opptur å kryss-sjekke delenummer og se at det er samme bunten i 695 - og den fant jeg 10-12 av. En ryddig og seriøs mc"hogger" i USA solgte sin for omtrent 100 dollars i stedet for splitter ny fra Bologna til ca 8.000 kroner. Man vet aldri med brukte saker, men det så pent ut da det ankom.

 

Bortsett fra en sosemikkel som hadde merket det feil....

post-75-0-37363900-1523312287_thumb.jpg

 

Så gyver man løs, men for all del: mange bilder, shop manual og merking av hver jævla kontakt (begge sider OG hvor den skal ende opp)

post-75-0-44931800-1523312292_thumb.jpg

 

post-75-0-32196400-1523312297_thumb.jpg

 

Midtveis er det ganske bart inni der

post-75-0-22078000-1523312302_thumb.jpg

 

Bak lykten ser det kaotisk ut, men det ordnet seg det også...

post-75-0-38068500-1523312308_thumb.jpg

 

Se det bittelille skiltlyset (16 kvadratmillimeter påklistret)

post-75-0-45883400-1523312318_thumb.jpg

 

Nærmer seg ....

post-75-0-10215100-1523312324_thumb.jpg

 

Den følelsen når nøkkel vris rundt og alt ser ut til å funke (avventer start til jeg kommer utendørs, men er optimistisk)

post-75-0-76954500-1523312329_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW LArs, jeg er imponert. 

Og at det skulle være så inni gamperauva mye ledning i en antikk sykkel hadde jeg aldri trodd. 

Jeg har skrudd hekk på nye Duccer, og der er det under halvparten av kabel kontra bildet ditt. 

 

Mvh

Bjørnar.

ps, den starter garantert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW LArs, jeg er imponert. 

Og at det skulle være så inni gamperauva mye ledning i en antikk sykkel hadde jeg aldri trodd. 

Jeg har skrudd hekk på nye Duccer, og der er det under halvparten av kabel kontra bildet ditt. 

 

Mvh

Bjørnar.

ps, den starter garantert :-)

Takk!

 

Det som henger ned over bakhjulet er hele bunten (ikke bare til hekken). Skal vi avtale at hvis jeg IKKE sier noe så har den startet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KULT!!  :D

Det går en del strips tenker jeg? hehe..

Ja, det gjør det, men jo ryddigere man får det til jo færre strips behøver man - det er en avansert mekanikerkunst (som jeg prøver på, men ikke kan så veldig bra ....ennå)

 

post-75-0-10978600-1523521190_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Oslo onsdag meldes tørr og 10-12-13 grader. En av de siste mulighetene? (ganske uvedkommende, men Torbjørns blinkskudd fra Dolomittene 2017  pynter enhver tråd)
    • 996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
    • Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnåelig.
    • For å dra ting litt tilbake på jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du får "lov" å ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser på Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og båter som koster mer i vedlikehold enn årslønna di. Og så har vi den litt jordnære lista, og den begynner også å bli uoverkommelig smått om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tålmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er så lett å finne for hvermannsen. Å finne en i dag er dyrt. For ikke å snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstått at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster også mye akkurat nå. MEN: Prisen på Jaguar E-Type og lignende er på vei ned. Alt som var kult på 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ år gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til å anskaffe det vi drømte om. Akkurat nå, men kanskje ikke mer enn 10 år framover. Så jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen på kamskaftere muligens går ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 års tid 😉  Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉   
    • Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen. Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen"  da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren. Og så startet jeg å kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911. Men vet alle det? ;=)      
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer