Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt min første Ducati, en M796 ABS 2010 modell som har gått ca 16000.  Sykkelen fungerer fint, men har veldig dårlig bakbrems.

Jeg har googlet problemet litt og det synes å være et kjent problem. Bakbremsen må trykkes veldig langt ned og det er heller ikke noe særlig tak i den da. 

Det blir litt kjøring på grusveier så jeg vil at denne skal fungere bedre. Er det noen som har mulige løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har hatt akkurat det samme problemet med min Monster 821 (2017). Jeg fikk den luftet av gjengen av på Løvaas så jeg kunne være sikker på det ble gjort skikkelig, og i ettertid var den som ny  :-)
Men, etter et par hundre kilometer er den atter helt slapp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, svenolav skrev:

Jeg har hatt akkurat det samme problemet med min Monster 821 (2017). Jeg fikk den luftet av gjengen av på Løvaas så jeg kunne være sikker på det ble gjort skikkelig, og i ettertid var den som ny  🙂
Men, etter et par hundre kilometer er den atter helt slapp igjen.

Løsning er å skrudd av kaliperen, ha den høyt og lufte, så kommer du neppe til å oppleve det på nytt. Det er nok fremdeles litt luft.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Aktive Tråder

    • Svært takknemlig for denne overstrømmende imøtekommenheten og erfaringsbaserte diagnosen. Samt gode råd og tips på veien. Mobbing er etter min mening (ofte) et uttrykk for gjensidig tillit 🙂 . Så blir skuffet hvis mobbing uteblir… Legger ved et alpebilde på vei opp til Timmelsjoch - lengter stadig tilbake. Og lover å ha på meg Simomcelli-hjelmen 👍 Nok en gang takk 🏍️🏍️
    • Bilder går greit, ser jeg👍 Takk for ditt bidrag som gleder og underholder oss andre.  Vedrørende spørsmålet ditt om medlemskap og deltagelse uten Ducati - det ordner seg, men les det jeg skriver: Vedtektene sier at foreningen er til for de med interesse for Ducati. Det står også at hovedregelen er at man kjører Ducati på arrangementene. Ordlyden er slik for at det skal forstås at med en hovedregel følger mulighet for unntak. Min uformelle tanke om deg er at du i et sinnsforvirret øyeblikk valgte å kjøpe noe annet enn et smykke fra Bologna og at det mest humane og nestekjærlige er å utvise forståelse for din fortvilete situasjon som du helt sikkert vil rette opp ved neste korsvei. Så du kan bli med på BMW hvis vi får småmobbe deg litt og så kommer vi tilbake til saken hvis unntaket sklir ut med deg eller andre. Kjøre tur med BMW? Det er utbrodert litt her   https://www.desmodromene.com/topic/149-velkommen-til-strada/   Kjøre på bane med BMW? Jepp, men da på samme måte og pris som om du var gjest. https://www.desmodromene.com/forum/21-banedager-for-ducatister-i-desmodromene-og-noen-heldige-gjester/     
    • Godt spørsmål, dels handlet det om pris, men det ærlige svaret på at det ble en RS er nok at jeg ønsket meg tilbake til kardang (etter å ha hatt en Le Mans tidligere. Og at den hadde gode vurderinger.  Lengste strekket i ett er Wien - Gilleleije…, så til tross for en sportslig sittestilling tåler kroppen mer 🙂 God sommer, kjør safe 🏍️!
    • Spørsmålet er vel egentlig hvorfor du ikke endte opp med en Ducati ST, Multi, Classic, Desert X, Monster, Scrambler, Hypermotard. Eller en Streetfighter hvis du fremdeles ville ha superbike følsen men en mer konfortabel kjørestilling...istede forne  r1100s (hva enn det er) 20 mil på en 748 er jo sprekt da.
    • Bilder:   https://www.desmodromene.com/topic/752-publisere-bilder-i-innleggene/    
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer