Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Jeg er ny på forumet her og håper det er noen som kan hjelpe meg. Har nylig kjøpt en brukt Monster S2R 1000 (2007) hvor tidligere eier har fått smeltet kabelovergangen til oljetemperatuen på eksosen. Jeg har vært innom Ekerperformance i Fredrikstad, men de finner utrolig nok ikke delen i delekatalogen (tegningene). Er det noen som har kjennskap til hvor jeg kan få tak i en slik. Se vedlagt bilde for anvisning av del.

IMG_0280.PNG

Posted

Inne i den gummihetten finnes én flat kontakt (kalles 'spade' på engelsk). Du kan rive av gummien og bruke den som er der eller sette på en ny kontakt.

Etter litt vag memorering fra min egen ledningsnett-bytte-jobb og mangel av delenummer.... så regner jeg med at dette er en integrert del av ledningsnettet. Da må man fikse selv.

403980318_Vren2018033.thumb.JPG.c9af6ca0889fb52cd9d4622460714998.JPG

Posted

Ok, så da er det ikke så enkelt å få tak i delen uten å kjøpe et helt nytt ledningsnett. Hvis ikke det finnes en vraket sykkel eller dele sykkel et sted så blir det å følge ditt forslag stoppitide. Takk for hjelpen! 

Posted

To ting:

* de målene er vel litt drøye for denne bruken (?). Kanskje den er beregnet til startermotoren? Vet ikke, bare tenker høyt.

* dersom den er i riktig størrelse ...... da får du nok ikke stukket kontakten gjennom. Du må uansett mekke litt med ny kontakt og kan like gjerne etterisolere/krympestrømpe den ledningen som sitter der. Behøver ikke være vanntett - den bør bare sitte godt fast.  

Posted

Mulig den er litt stor. Ser av produktbilde at modellnr er det samme som den smeltede delen jeg har, men at målene er større. Ser også at de har flere modeller, men målene er ikke oppgitt. Jeg har sendt en mail til firma for å høre om de har en som passer mer med målene på den jeg har. 

Må nok ta av kontakten for å få ledningen igjennom for å få på den nye gummi kappa. Gjør et forsøk og får jeg det ikke til så blir det nok en løsningen med krympestrømpe. 

• Upcoming Events

No upcoming events found
  • Aktive Tråder

• En tungvinn løsning, må da skru av hele skiten for å ta med inn. Kriega har jeg og er en funksjonell og sikker patent. SW Motech har også fine bagger, men koster en del.
    • Skomakeren syr/nagler bagen fast i basen hvis den ellers er brukandes....  
    • 110 mil, Kvitfjell, Idre fjell og hjem ble en fornøyelse på EVO’n. Herlig moment og bra med trøkk ga sikre forbikjøringer, selv om den mangler det ekstra som en heftig V4 har. Sporsikker og lett å håndtere. La om fordekket til Pirelli Diablo Rosso IV, deilig å stole på et sikkert dekk når regnet sprutet på vei opp Espedalen. 6 år gammelt Metzeler Roadtec Z6 bakdekk nesten ikke brukt fungerte fint. Jeg kan nesten ikke se slitasje etter turen! Jeg er skikkelig fornøyd med valget av sykkel og faktisk  positivt overrasket over kjøreegenskapene. Det blir spennende å prøve den på Rudskogen neste år. 1. modding gjennomført. Evotech styrelodd og vekk med fotpinnebrakett v side bak.    Salveska blir nok destruert ved første anledning, hadde jeg ikke hatt med stropper ville den nok havnet i en eller annen grøft underveis🤨
    • Takk til dere alle som var med på tur og gjorde dette til en så fin opplevelse, og et spesiell takk til presidenten vår som tar jobben med å organisere disse turene.  Personlig har jeg hatt en litt passiv MC sesong, og da er tilbudet om å bli med på slike organiserte turer veldig verdifulle, og for meg også en del av opplevelsen av å ha en Ducati. Ser frem til å se dere alle ved neste anledning.
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines