Gå til innhold

S2R 1000 - Oljetemperatur kabel/overgang


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny på forumet her og håper det er noen som kan hjelpe meg. Har nylig kjøpt en brukt Monster S2R 1000 (2007) hvor tidligere eier har fått smeltet kabelovergangen til oljetemperatuen på eksosen. Jeg har vært innom Ekerperformance i Fredrikstad, men de finner utrolig nok ikke delen i delekatalogen (tegningene). Er det noen som har kjennskap til hvor jeg kan få tak i en slik. Se vedlagt bilde for anvisning av del.

 

IMG_0280.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne i den gummihetten finnes én flat kontakt (kalles 'spade' på engelsk). Du kan rive av gummien og bruke den som er der eller sette på en ny kontakt.

Etter litt vag memorering fra min egen ledningsnett-bytte-jobb og mangel av delenummer.... så regner jeg med at dette er en integrert del av ledningsnettet. Da må man fikse selv.

 

403980318_Vren2018033.thumb.JPG.c9af6ca0889fb52cd9d4622460714998.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting:

* de målene er vel litt drøye for denne bruken (?). Kanskje den er beregnet til startermotoren? Vet ikke, bare tenker høyt.

* dersom den er i riktig størrelse ...... da får du nok ikke stukket kontakten gjennom. Du må uansett mekke litt med ny kontakt og kan like gjerne etterisolere/krympestrømpe den ledningen som sitter der. Behøver ikke være vanntett - den bør bare sitte godt fast.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den er litt stor. Ser av produktbilde at modellnr er det samme som den smeltede delen jeg har, men at målene er større. Ser også at de har flere modeller, men målene er ikke oppgitt. Jeg har sendt en mail til firma for å høre om de har en som passer mer med målene på den jeg har. 

Må nok ta av kontakten for å få ledningen igjennom for å få på den nye gummi kappa. Gjør et forsøk og får jeg det ikke til så blir det nok en løsningen med krympestrømpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer