Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det å forstå at Rudskogen har gått ned til 102dB i 2020, fra 105 tidligere?

Vil ikke dette by på problemer for de fleste med Ducati? Har en 899 med Termi slip on, har ikke hatt problem til nå, men har heller aldri hørt hva de faktisk måler.

Bekymret for at det nå blir et problem. Kjipt å reise langt fra, for så å ikke få kjøre fordi en ikke klarer dB krav...

Noen som har tanker rundt dette?

Skrevet

Rudskogen har 'aldri' hatt 105 dB.

102 dB målt i depoet. 111 dB arenastøy/ved forbipassering

I fjor var det knapt noen av våre som tangerte grensen i den målingen som betyr noe i forhold til øvrighet og omverden - forbipassering utenfor pit. Den grensen ble redusert før fjoråret, men selv da klarte vi oss - bare problematisk for racesykler på VIRKELIG høyt turtall og pådrag .

Det betyr at det nok går greit for de fleste, men for noen med helt spinnvilt anlegg kan det bli startnekt. Året i år er ikke året for å utfordre racing-skeptikere, så både støy/Ducatimusikk og risikoadferd må begrenses.

Var det svar på spørsmålet?

Skrevet

Det hørest bra ut! Da må det gå bra i år også! Står også på Rudskogen sine sider at den gjeldene målingen er på banen ja. 👍

  • Liker 1
Skrevet

Min tilnærming til dette, på en 1098:

RR-dager: kjører med åpne Termi slip-ons. 1098'en måler som regel 102.9 dB eller rett under 😉

Skilt-dager: Setter inn db-killere. 1098'en måler som regel 99,X dB.

Jeg har aldri blitt tatt på arenastøy.

Jeg vet at sykler som V4R sliter med støy, men ellers går det som regel fint.

 

Skrevet

Ok, ja jeg hadde også 1098 med fullanlegg en tid tilbake. Var bare sorgen hvordan de db killerene, drepte alt av futt ut av sykkelen! Det var ekstremt! 

  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg kjørte denne helgen med v4 med Akrapovic og DB killere. 107 db målt i depot. Jeg slapp utpå med formaninger om ikke full gass samt legge inn et gir for tungt. Det er litt nedtur, så kjørte litt friskere enn det etter hvert, da ble jeg oppsøkt med beskjed om for høy lyd og utkastelse hvis jeg ikke kjørte saktere... 

Skrevet

Ok, ja det er litt nedtur. Nå ligger vel en av v4r som plassen hadde til salgs på Finn. Den står det er modifisert med acra anlegg for kjøring på Rudskogen. Vet ikke hva det innebærer.Er det mapping som er tilpasset?

  • Program

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Går jo an å bruke, men ikke noe moro å clutche med. Kjøp noe stilig og vis oss bilder etterpå😎
    • Hei, jeg tenkte å kjøpe et solvisir til banebruk. Til min hjelm, Shlubbert S2 finnes det: Sota 50% og 80% samt orange. 80% kan vel bli litt mye i skyggepartier? Ser at mange anbefaler speilrefleks, gjerne klart. Til min hjelm finnes det to typer speil: Iridium og Blå. Jeg tenker å gå for iridium speil, Hva tenker baneekspertene? https://nstgardermoen.no/shop/product/visir-til-c3-c3-pro-s2-s2-sport-15763#attr=28164,9212 Jeg har nedfellbart solvisir inni hjelmen, som er glimrende til turbruk. Men kan kanskje bli litt mye optikk, og litt mørkt på bane.... 
    • Jeg har dette kløtsjhuset i alulegering liggende. Det ser ut som om det har endel slitespor. Eller skal de være slik? Bare å kaste?
    • "Ja - bare å komme" sa han. Jeg hadde spurt om å få prøvekjøre en Ducati. Jøss, for en service, tenkte jeg. Kort tid etterpå var jeg Ducatist. Takket være Trond. Jeg har vel ikke vært helt alene om å kjøpe sykkel av ham, heller 😎  Trond har nå gjort jobben sin og pensjonerer seg om et par uker.  På vegne av Desmodromene takker jeg for ditt lure smil og din gode innsats for Ducati 🏆
    • 👌👍gått å slippe det, vi for være forbilder for yngre(125ccm) generasjoner på dette med godt teknisk vedlikehold av sykkel og holde igjen litt på støy😅 fks.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer