Gå til innhold

Italia og alper i år også, tross alt


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke på noe tidspunkt gitt helt opp til tross for pandemi og reiserestriksjoner. Plutselig ble det meldt åpning for nordmenn/Norge også. Yesssss. Hvor er bagen min?

Flere som kan og vil reagere spontant? Slå gjerne helt eller delvis følge. Sjekk tråder om tidligere års turer for en viss idé om hva jeg som regel gjør ut av 12-14 dager på tur. Schwarzwald og Andermatt ca 11./12. juli er første føling med fjell.

152355530_Tour2011021.thumb.JPG.3551787f69fdec172d65dbfb4d1c26d6.JPG1183618386_Tour2011019.thumb.JPG.02484a83d838271903d7b325405d77b7.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisen er i gang.

Motorveien sør for grensen lignet på Oslotrafikken i andre halvdel av mars.20200706_134426.thumb.jpg.b35bbcc513a9c0d2b2bd5e2d021891fd.jpg

Stena Line Gøteborg-Kiel ble beste transport i år. 80 av 1.200 plasser benyttet. Lav partyfaktor på soldekk, men skinndresspils funker innendørs også.

Transit/opphold under 48 timer i Sverige OG rett ut av Schleswig-Holstein er kravet fra denne tyske delstaten. Ok, men innom Louis Moto går vel greit.... 

20200706_174324.thumb.jpg.ce061c50c5b3acffda924887122a5311.jpg

20200706_180632.thumb.jpg.1c953c9cd8236f27955bbea06229738f.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanisk, geografisk, demografisk, psykografisk, gastronomisk, ønologisk, pandemisk oooog Larsisk oppdatering følger selvfølgelig. 

I dag rullet jeg, så elegant jeg klarte, av Stena-fergen (som ikke er elegant) og ble vinket ut snarveien fra kaia. Vi var to motorsyklister. Ikke så mye svenskeskepsis å se her i gården. 

55 mil til Biggelaar med 1 km lett regn, men 35 km stillestående kø før Bremen. Den kan man jo kjøre gjennom/forbi, men det tar tid og blir anspent. Forøvrig smooth - til tross for store disiplinære problemer med å følge eget løfte: ikke over 130 km/t. (For å bidra til at motorblokken ikke sprekker (helt)) Vel fremme, men med større sprekk så dette var på en måte på tide.

Så til hotellet Leijhof. Ny-renovert og med en restaurantmeny pluss vinutvalg et par steg over forventet. Digg digg digg.

20200707_194908.thumb.jpg.ae6a2d1ec28a061092a822e84b6399b4.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi visst ferdig med tredagersregnværet her i halv-syden. Hotel Leijhof fristet lett med dry aged rib eye, californisk cabernet drikke, limoncello og espresso. På gjensyn!

20200710_213643.thumb.jpg.a823bd54e243dc61573cd0884b10a313.jpg

(det var mye finere i virkeligheten 😉 )

Avreise mot FC Moto i Würselen i morgen 'tidlig' på veien til Baden-Baden og Schwarzwalds vei 500 sørover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare syv timer forsinket, men jaggu blåste jeg uforstyrret 55 mil ned til Baden-Baden. Nesten som planlagt.

Gikk heldigvis glipp av et uanmeldt regnskyll i Nederland, dessverre glipp av live shopping hos FC Moto og heller ikke middag på hotellet. Ringte dem og fikk satt frem brød og div pålegg.

Dagens opptur er hvor happy sykkelen er. Jevnere gange, sterkere, raskere, lydforbedring, nå kun gode vibrasjoner.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... kirkeklokkene har hengt seg opp eller er bare svært bestemt på å minne meg på noe. Ok - husk frokosten før kl 10. antagelig.

20200712_095920.thumb.jpg.ed0db95d1c0a39e85c17378e3dc08a25.jpg

Koselig frokost servert ved bordet på Societé i Baden-Baden, nordenden av Schwarzwald.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Yes. Yes. 

Tre-fire-syvogtyvegrader og perfekte kjøreforhold. Søndag betyr altfor mye trafikk dessverre. Hverken jeg, veimerking, skilt, kart, google, veiarbeidsskilting eller Garmin bidro til et vellykket samarbeid i dag. I løpet av et par km var jeg på avveie. Kom litt innpå viktige 28, men det var det med trafikken da. Et av få trøste-øyeblikk når jeg kontant dro forbi 20-30 Harley'er med "Ride or Die" på ryggen kjørende i 60 i 70-sonen. Spleis på en buss med Bud Light i kjøleskapet, puddinger.... billigere, raskere og bedre for alle.

Jeg tror egentlig jeg nesten gir opp Bundesweg 500. Kanskje ny gps...

Lars swimming with the fishes 😎 (fersk ørret 3Koenige&post style)

20200712_173724.thumb.jpg.c4f08656f947a87d68a371d37807f39b.jpg

 

Videoer fra sjøene Zugersee og den som har det lange navnet (ved Luzern)

  • Liker 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut. Blir vel ikke mindre hyggelig av at motorblokka er hel og tett... Blir ingen tur på meg i år. Men har på nytt bestilt opplegg i Italia i april - neste år. Så følger med på reisen og gleder meg til neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Øystein skrev:

Ser bra ut. Blir vel ikke mindre hyggelig av at motorblokka er hel og tett... Blir ingen tur på meg i år. Men har på nytt bestilt opplegg i Italia i april - neste år. Så følger med på reisen og gleder meg til neste år...

Den er tilsynelatende tett, men det lekker over og/eller under veivhusluftingsventilen. Bagatell.

Fullstendig annerledes stemning når man ikke sitter og lurer på hva som kan skje - og når.

Lykke til med ditt april-eventyr 👍

Lignende det du likte i fjor: 20200712_141729.thumb.jpg.fddb3dca92c27543a80e2f2f7cecbb4f.jpg

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også planlagt å være med Lars på tur i år, togbilletter bestilt på hjemtur fra Wien. WDW flyttet til 2021.  Nå så det ut som det skulle gå i dass.  Jeg hadde veldig lyst på en tur med SF'n. Da Erna og Co åpnet for å reise så bestilte jeg båt til Kiel. Dro på lørdag. På båten møtte jeg Gerry Nordstrøm (redaktør i Bike/Motorrad) de skal ha kurs på Nürnburgring. Jeg sitter nå ett døgn etter Lars på balkongen i Hotel Societe i Baden Baden og nyter en god sommerkveld. Jeg rakk middag i byen.

75mil på SF går greit. Transportfart på 130-150km/t er greit, over det blir slitsomt i lengden. 

I morgen er det Andermatt som gjelder men BW 500 ser ut som det ikke blir.

D8EFCCB2-7432-4411-B33F-EC7C0081BA5A.thumb.jpeg.96f4fd59b3ccb024cba08fa7a60a42c6.jpeg

 

6819A16B-7CD8-4393-9B21-68B303038645.thumb.jpeg.2052c85b9fa6be9870ece80fed75a7ca.jpeg

 

BE8AAB16-4561-4B5B-8D37-5A444AA61BA8.thumb.jpeg.1eb8a04655e9926d93081f614568b306.jpeg

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldt regn, men fremdeles sol. Postvogna innom med folk, champagne, musikk og generell glede.

20200713_101614.thumb.jpg.0b27c6f74caaa3d97b7d86eeed8f599d.jpg

Pga meldt regn bestemte jeg kort tur i dag, men har ikke sett en dråpe. Opp og over Gotthard pass. Forbi politibil nedover gamle brostensbelagte postveien til Airolo. Vestover og så over Nufenen pass.

20200713_114741.thumb.jpg.1c02837ca620561d91316cd59f7fd3f3.jpg

20200713_114748.thumb.jpg.72ddb00e797e243ad33120b8d2fb279c.jpg

20200713_123133.thumb.jpg.37a0600f6e3247d292b81c1eb3c599ad.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei opp til Susten pass

D6E4E6F2-AF20-49EB-971B-537EA3DC4284.thumb.jpeg.d615eaadf912b5dd84d1cb2d03d248c6.jpeg

Grimsel pass

F0504DB7-E478-4079-ABF6-8411A8E34584.thumb.jpeg.e11a1e20632f5278d8b1326eb9be70b8.jpeg

Lunsj. Dårlig med matservering, så det ble kake, kaffe og Cola x2. Ca kr 450! Hvem synes det er dyrt i Norge😫

E4B7A096-5AE6-4CE9-B5A4-B12A6473A16B.thumb.jpeg.8ba45048a18e8063feb23c31d24109a4.jpeg

Snart Glorenza. 
 

45E6B5AB-5AB8-4EB8-99DD-EE23B49BBD7B.thumb.jpeg.c345450981702fc329668cb1ca80ab60.jpeg

Gasthof Zur Post, Glorenza.
Plass i garasjen sammen med noe på 4 hjul. 

31873C50-F5C7-46A9-B506-01D7CA66FAA2.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stelvio perfekt. De har byttet skiltet, som var dekorert med bl.a. vårt klubbmerke, med et splitter nytt. Nødvendig med Stelvioskilt PÅ Stelvio? Man vet vel at man er der hvis man er det?

5 stjerners kjøredag! Halvveis ned mot Bormio

20200715_113716.thumb.jpg.3b22013f2c0418ef0f3f2b624e968c5c.jpg

Tett tåke ned fra Gavia. Ellers mest tørt over Tonale og Madonna di Campiglio. Litt regn før Tenno, men når damen smiler OG forstår bag, bike, beer (skinndresspils)konseptet - da er livet enda bedre.

20200715_155426.thumb.jpg.6d17fd3d17cd2135c8bf2d18f520e770.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåke!!! 20-30 m sikt. Baklyset til Lars forsvant fort og jeg så nesten ikke hvor veien gikk. Det er ikke moro når veien er 2,5 m bred og stup ned på høyre side uten vern. Dere som har vært der vet😬

Stelvio

66B13261-CB21-4FD0-B9EA-B3464D8B84EC.thumb.jpeg.d88c83e407b0dc24d14eac19bfe04085.jpeg

Lars (denne gang uten ansikt) forklarer hvordan et overhode i en familie i Gudfaren ble forgiftet og døde, da han spiste en Canoli (bildet). Dette skjedde i operaen i Palermo. Ref: Il Presidente  
DAE3F4CE-1F92-487A-B8B6-6023D88D4FD8.thumb.jpeg.f0e8d76f954e6e3ee41723c58508e25c.jpeg

Gavia og tåke. 
666A96C2-D5B8-425C-9E95-A174719BB74F.thumb.jpeg.c17d32ee7570f0f006cb1760e88e5ccb.jpeg

 

Riva del Garda og hotellet. 
08992DF0-B9ED-41EE-B169-6C66F3E2D243.thumb.jpeg.129c194f64222a85a2ba2e877f2e0d63.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer