Jump to content

Italia og alper i år også, tross alt


Recommended Posts

Jeg har ikke på noe tidspunkt gitt helt opp til tross for pandemi og reiserestriksjoner. Plutselig ble det meldt åpning for nordmenn/Norge også. Yesssss. Hvor er bagen min?

Flere som kan og vil reagere spontant? Slå gjerne helt eller delvis følge. Sjekk tråder om tidligere års turer for en viss idé om hva jeg som regel gjør ut av 12-14 dager på tur. Schwarzwald og Andermatt ca 11./12. juli er første føling med fjell.

152355530_Tour2011021.thumb.JPG.3551787f69fdec172d65dbfb4d1c26d6.JPG1183618386_Tour2011019.thumb.JPG.02484a83d838271903d7b325405d77b7.JPG

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

Reisen er i gang.

Motorveien sør for grensen lignet på Oslotrafikken i andre halvdel av mars.20200706_134426.thumb.jpg.b35bbcc513a9c0d2b2bd5e2d021891fd.jpg

Stena Line Gøteborg-Kiel ble beste transport i år. 80 av 1.200 plasser benyttet. Lav partyfaktor på soldekk, men skinndresspils funker innendørs også.

Transit/opphold under 48 timer i Sverige OG rett ut av Schleswig-Holstein er kravet fra denne tyske delstaten. Ok, men innom Louis Moto går vel greit.... 

20200706_174324.thumb.jpg.ce061c50c5b3acffda924887122a5311.jpg

20200706_180632.thumb.jpg.1c953c9cd8236f27955bbea06229738f.jpg

  • Liker 4
Link to comment
Share on other sites

Mekanisk, geografisk, demografisk, psykografisk, gastronomisk, ønologisk, pandemisk oooog Larsisk oppdatering følger selvfølgelig. 

I dag rullet jeg, så elegant jeg klarte, av Stena-fergen (som ikke er elegant) og ble vinket ut snarveien fra kaia. Vi var to motorsyklister. Ikke så mye svenskeskepsis å se her i gården. 

55 mil til Biggelaar med 1 km lett regn, men 35 km stillestående kø før Bremen. Den kan man jo kjøre gjennom/forbi, men det tar tid og blir anspent. Forøvrig smooth - til tross for store disiplinære problemer med å følge eget løfte: ikke over 130 km/t. (For å bidra til at motorblokken ikke sprekker (helt)) Vel fremme, men med større sprekk så dette var på en måte på tide.

Så til hotellet Leijhof. Ny-renovert og med en restaurantmeny pluss vinutvalg et par steg over forventet. Digg digg digg.

20200707_194908.thumb.jpg.ae6a2d1ec28a061092a822e84b6399b4.jpg

  • Liker 4
Link to comment
Share on other sites

Da er vi visst ferdig med tredagersregnværet her i halv-syden. Hotel Leijhof fristet lett med dry aged rib eye, californisk cabernet drikke, limoncello og espresso. På gjensyn!

20200710_213643.thumb.jpg.a823bd54e243dc61573cd0884b10a313.jpg

(det var mye finere i virkeligheten 😉 )

Avreise mot FC Moto i Würselen i morgen 'tidlig' på veien til Baden-Baden og Schwarzwalds vei 500 sørover.

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Bare syv timer forsinket, men jaggu blåste jeg uforstyrret 55 mil ned til Baden-Baden. Nesten som planlagt.

Gikk heldigvis glipp av et uanmeldt regnskyll i Nederland, dessverre glipp av live shopping hos FC Moto og heller ikke middag på hotellet. Ringte dem og fikk satt frem brød og div pålegg.

Dagens opptur er hvor happy sykkelen er. Jevnere gange, sterkere, raskere, lydforbedring, nå kun gode vibrasjoner.

 

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

.... kirkeklokkene har hengt seg opp eller er bare svært bestemt på å minne meg på noe. Ok - husk frokosten før kl 10. antagelig.

20200712_095920.thumb.jpg.ed0db95d1c0a39e85c17378e3dc08a25.jpg

Koselig frokost servert ved bordet på Societé i Baden-Baden, nordenden av Schwarzwald.

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Yes. Yes. Yes. 

Tre-fire-syvogtyvegrader og perfekte kjøreforhold. Søndag betyr altfor mye trafikk dessverre. Hverken jeg, veimerking, skilt, kart, google, veiarbeidsskilting eller Garmin bidro til et vellykket samarbeid i dag. I løpet av et par km var jeg på avveie. Kom litt innpå viktige 28, men det var det med trafikken da. Et av få trøste-øyeblikk når jeg kontant dro forbi 20-30 Harley'er med "Ride or Die" på ryggen kjørende i 60 i 70-sonen. Spleis på en buss med Bud Light i kjøleskapet, puddinger.... billigere, raskere og bedre for alle.

Jeg tror egentlig jeg nesten gir opp Bundesweg 500. Kanskje ny gps...

Lars swimming with the fishes 😎 (fersk ørret 3Koenige&post style)

20200712_173724.thumb.jpg.c4f08656f947a87d68a371d37807f39b.jpg

 

Videoer fra sjøene Zugersee og den som har det lange navnet (ved Luzern)

  • Liker 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut. Blir vel ikke mindre hyggelig av at motorblokka er hel og tett... Blir ingen tur på meg i år. Men har på nytt bestilt opplegg i Italia i april - neste år. Så følger med på reisen og gleder meg til neste år...

Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, Øystein skrev:

Ser bra ut. Blir vel ikke mindre hyggelig av at motorblokka er hel og tett... Blir ingen tur på meg i år. Men har på nytt bestilt opplegg i Italia i april - neste år. Så følger med på reisen og gleder meg til neste år...

Den er tilsynelatende tett, men det lekker over og/eller under veivhusluftingsventilen. Bagatell.

Fullstendig annerledes stemning når man ikke sitter og lurer på hva som kan skje - og når.

Lykke til med ditt april-eventyr 👍

Lignende det du likte i fjor: 20200712_141729.thumb.jpg.fddb3dca92c27543a80e2f2f7cecbb4f.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også planlagt å være med Lars på tur i år, togbilletter bestilt på hjemtur fra Wien. WDW flyttet til 2021.  Nå så det ut som det skulle gå i dass.  Jeg hadde veldig lyst på en tur med SF'n. Da Erna og Co åpnet for å reise så bestilte jeg båt til Kiel. Dro på lørdag. På båten møtte jeg Gerry Nordstrøm (redaktør i Bike/Motorrad) de skal ha kurs på Nürnburgring. Jeg sitter nå ett døgn etter Lars på balkongen i Hotel Societe i Baden Baden og nyter en god sommerkveld. Jeg rakk middag i byen.

75mil på SF går greit. Transportfart på 130-150km/t er greit, over det blir slitsomt i lengden. 

I morgen er det Andermatt som gjelder men BW 500 ser ut som det ikke blir.

D8EFCCB2-7432-4411-B33F-EC7C0081BA5A.thumb.jpeg.96f4fd59b3ccb024cba08fa7a60a42c6.jpeg

 

6819A16B-7CD8-4393-9B21-68B303038645.thumb.jpeg.2052c85b9fa6be9870ece80fed75a7ca.jpeg

 

BE8AAB16-4561-4B5B-8D37-5A444AA61BA8.thumb.jpeg.1eb8a04655e9926d93081f614568b306.jpeg

 

 

 

  • Liker 4
Link to comment
Share on other sites

Meldt regn, men fremdeles sol. Postvogna innom med folk, champagne, musikk og generell glede.

20200713_101614.thumb.jpg.0b27c6f74caaa3d97b7d86eeed8f599d.jpg

Pga meldt regn bestemte jeg kort tur i dag, men har ikke sett en dråpe. Opp og over Gotthard pass. Forbi politibil nedover gamle brostensbelagte postveien til Airolo. Vestover og så over Nufenen pass.

20200713_114741.thumb.jpg.1c02837ca620561d91316cd59f7fd3f3.jpg

20200713_114748.thumb.jpg.72ddb00e797e243ad33120b8d2fb279c.jpg

20200713_123133.thumb.jpg.37a0600f6e3247d292b81c1eb3c599ad.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

På vei opp til Susten pass

D6E4E6F2-AF20-49EB-971B-537EA3DC4284.thumb.jpeg.d615eaadf912b5dd84d1cb2d03d248c6.jpeg

Grimsel pass

F0504DB7-E478-4079-ABF6-8411A8E34584.thumb.jpeg.e11a1e20632f5278d8b1326eb9be70b8.jpeg

Lunsj. Dårlig med matservering, så det ble kake, kaffe og Cola x2. Ca kr 450! Hvem synes det er dyrt i Norge😫

E4B7A096-5AE6-4CE9-B5A4-B12A6473A16B.thumb.jpeg.8ba45048a18e8063feb23c31d24109a4.jpeg

Snart Glorenza. 
 

45E6B5AB-5AB8-4EB8-99DD-EE23B49BBD7B.thumb.jpeg.c345450981702fc329668cb1ca80ab60.jpeg

Gasthof Zur Post, Glorenza.
Plass i garasjen sammen med noe på 4 hjul. 

31873C50-F5C7-46A9-B506-01D7CA66FAA2.jpeg

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Stelvio perfekt. De har byttet skiltet, som var dekorert med bl.a. vårt klubbmerke, med et splitter nytt. Nødvendig med Stelvioskilt PÅ Stelvio? Man vet vel at man er der hvis man er det?

5 stjerners kjøredag! Halvveis ned mot Bormio

20200715_113716.thumb.jpg.3b22013f2c0418ef0f3f2b624e968c5c.jpg

Tett tåke ned fra Gavia. Ellers mest tørt over Tonale og Madonna di Campiglio. Litt regn før Tenno, men når damen smiler OG forstår bag, bike, beer (skinndresspils)konseptet - da er livet enda bedre.

20200715_155426.thumb.jpg.6d17fd3d17cd2135c8bf2d18f520e770.jpg

 

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Tåke!!! 20-30 m sikt. Baklyset til Lars forsvant fort og jeg så nesten ikke hvor veien gikk. Det er ikke moro når veien er 2,5 m bred og stup ned på høyre side uten vern. Dere som har vært der vet😬

Stelvio

66B13261-CB21-4FD0-B9EA-B3464D8B84EC.thumb.jpeg.d88c83e407b0dc24d14eac19bfe04085.jpeg

Lars (denne gang uten ansikt) forklarer hvordan et overhode i en familie i Gudfaren ble forgiftet og døde, da han spiste en Canoli (bildet). Dette skjedde i operaen i Palermo. Ref: Il Presidente  
DAE3F4CE-1F92-487A-B8B6-6023D88D4FD8.thumb.jpeg.f0e8d76f954e6e3ee41723c58508e25c.jpeg

Gavia og tåke. 
666A96C2-D5B8-425C-9E95-A174719BB74F.thumb.jpeg.c17d32ee7570f0f006cb1760e88e5ccb.jpeg

 

Riva del Garda og hotellet. 
08992DF0-B9ED-41EE-B169-6C66F3E2D243.thumb.jpeg.129c194f64222a85a2ba2e877f2e0d63.jpeg

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites


  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines