Bakbrems svikter? Vanskelig å lufte?
-
Program
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Av Aleksander · Skrevet
I går ankom jeg Castel Del Rio etter en fin men særs varm tur opp fra Pistoia. Dusj og lunsj på flotte hotell Gallo, før et par timers kosetur opp til fabrikken. I gruppen for omvisningen møtte jeg tilfeldig vis igjen en kar vi pratet med i fergekøen i Oslo ved avreise. Han hadde hatt en i overkant spennende tur siden sist, med to ublide møter med lokale. Først uprovosert håndgemeng med en tysker, som litt senere fikk se innsiden av en politibil, og så en ugrei episode med en som trodde han kjørte en langt smalere bil enn tilfellet var over ett av alpepassene. Heldigvis kom han unna med det meste i behold begge gangene. Fredagen fikk en passe rolig start med gjenforening med sjølveste Presidenten, felles frokost, og besøk på landsbyens gelateria. Så en fortsatt svært varm men trivelig tur på veier som er så svingete at det er komisk. Tenk på en klyse overkokt spaghetti slengt ut på et kart over fjell og daler. Presidenten hadde overskudd til å telle 90 svinger, mens førstereisen hadde sin fulle hyre med å henge på. Langs dagens rute har vi øvd på svinger, på å raskest mulig få av kjøreklær uten å vrenge foret når alt er klamt, forsket på varianter av av luft i hjelm uten at det skal bli fluepapir av fjeset, og vurdert Mugellosandfellens evne til å stoppe en MotoGp-sykkel som kommer rasende ned langsiden i 350km/t. Den ser heldigvis bedre ut enn de stedlige sanitærforholdene… Vi fikk sett noen krigshistoriske godbiter, drukket flerfoldige doble espresso, salamiblings og inspeksjon av Hr. Borges park i Scarperia, og kost oss over godbiter som Gioggo og Futapass. Fikk et slags anerkjennende nikk fra en lokal på Hypermotard da vi steg av hver vår sykkel på Raticosa. Han lå bak meg de siste kilometerne opp. (Kan hende var det medfølelse eller noe slags lokalt utrykk for dårlig kjøring. Men en stakkar må få leve i trua) Italia leverer! -
Av stoppitide · Skrevet
Da har vi etablert oss på Gallo i Castel del Rio. Rundtur i traktene startet med Coniale-avstikkeren. 9km med 90 svinger x 2. Høy underholdningsverdi Så sightseeing rundt Mugello Selvfølgelig innom Borges park i Scarperia og Futa pass før sen lunch på Raticosa. Runder av dagen med Limoncello -
Av Morten Evensen · Skrevet
Alt om motorsykler derfra i helgen på Viasat, og mye annet gromt innen bil og racing. https://japan.webike.net/moto_news/no/ducati-celebrates-100th-anniversary-at-goodwood-legendary-past-and-present-riders-gather-commemorative-models-on-display/ -
Av stoppitide · Skrevet
Det REGNER, men jeg blir jo ikke/aldri våt 😅🫣 20260714_200447.mp4
-

Anbefalte innlegg