Jump to content

Recommended Posts

Jeg prøvekjørte Multistrada V4S i dag. Det var en fin opplevelse. Føltes veldig stor i forhold til SFV4 når jeg satt meg på, men veldig lettkjørt og smidig. Nydelig motor med et jevnt og bra dreimoment, spilte ikke så mye rolle på hvilket gir jeg hadde ut av sving. Kan kjøre veldig
sportslig med denne. Om noen dager (28/10) lanserer Ducati antagelig Multistrada V4 Pikes Peak.
https://www.motorcyclenews.com/amp/news/new-bikes/ducati-multistrada-v4-pikes-peak-first-ride/En noe mer sportslig variant med 17»framhjul og enkeltarmsving, det kan bli interessant😎 Tror nok det blir minst 1 sesong til på Ducatis feteste sykkel (SFV4S), men det frister med «pensjonist racer» om 1 års tid😁

F45BE102-40BB-4614-BBFC-762F3040A94D.thumb.jpeg.571da7021ec0b05c1d3627d95d926aa7.jpeg
 

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Her har du en god guide til bremse/bremsekalipper rens, så lenge de ikke lekker og frenger full overhaling da. I tillegg kan du skru fast en bolt i naglene, som holder skiva til skive navet. Og gi dem noen turn med drillen, gjerne med litt crc (som du vasker grundig bort med bremserens etterpå). Dissse skivene er semi flytende. de skal ikke være løse/flytende/skranglende. men over tid kan disse naglene sette seg, og du får mer eller mindre ei fast skive... Er det en Desmoqattro motor du har? I såfall har du en fin ventil just. guide her.    
    • Jeg forsøkte noen apper, men fikk alt for mye forstyrrelser og usikre målinger. Kom over det verktøyet Løvaas bruker for en rimelig penge på eBay, så nå bruker jeg det. Bor du på østlandet kan du gjerne låne. Jeg holder til på Nærsnes, like sør for Oslo.
    • Jeg har ikke svaret, men vet at det er omdiskutert/forvirrelse om hva som er riktig på nye reimer kontra brukte. Ducati har forandret anbefaling underveis. Det skal være forskjell. Tror folk. Egentlig skal det være riktig hele tiden, men da må man altså "kjøre" dem inn og så justere igjen. Fort gjort for DIY'ere, men rett ut fra service må dette gjøres slik at eierne kan kjøre uten å behøve å tenke/gjøre noe med det.  Jeg har åpne deksler og dermed den luksusen å kunne sjekke f.eks. stramhet med kald kontra varm motor. KJEMPEFORSKJELL. Det behøver du ikke forholde deg til, men det er en understreking av at riktig stramming faktisk er viktig. Telefon til verksted hjelper deg. Eller sjekk internetten hos troverdige Ducati-eksperter. Tidligere nevnte Krista hos Ca Cycleworks har masse YouTube videoer om emnet. Usikker på om han har for 996/DesmoQuatro/S4R motoren. Australske guru Brad Black aka BikeBoy har lagt ut rapporter av nesten alt han har gjort i sin karriere. Grav i vei.
    • Ser flere DIY videoer på youtube hvor det brukes en "lydapp" på telefonen for å stramme reg.reimene riktig (110hz) Hvilken app bruker dere? (android)
    • Veldig mye god info her, tusen takk for det, kommer nok flere spørsmål 🙂   Vognkortet spesifiserer faktisk kun 1 person. Må vel ta kontakt med vegvesenet ang dette. Sykkelen ser ut som ny og fikk byttet framdekk, kjede, drev, clutchpakke og alle væsker ifjor sommer, alt annet ser veldig bra ut. Tenker å ta oljeskift, reimer og ventil sjekk nå før sesongstart og som skrevet her svingarm og motorbolter samt bytte bakdekk pga alder.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines