Jump to content

Isle of Man Classic 2022 26-30 august


Recommended Posts

To glade Ducatister kom seg endelig  på tur på Isle of Man.

Det startet som en drøm om å komme  seg hit og oppleve stemningen,  kulturen og se masse gromme flotte eldre sykkler for noen år tilbake.

Nå kom vi oss hit da, menuten MC,er. Valgte til fots siden det var begrenset antall dager vi hadde mulighet for å gjøre dette.

Dag en var mest reising , men når vi endelig kom frem så er stemningen her helt fantastisk. Her er det MC,er og racing alt handler om. Idag så er det racing dag så vi gleder oss enormt og oppdatering og20220826_220148.thumb.jpg.d06d5b016cf002f0c5721cf760cf7c8b.jpg bilder etc kommer etterhvert.

  • Liker 1
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

Aahhh. Kos dere!

Har prøvd det to ganger, og drar gjerne tilbake. Kom dere ut i løypa! Det er uendelig mange fete plasser langs løypa der man ser fantastisk bra. Første sted er ca 10-15 sek etter start, i Bray Hill. Der kommer de med full tank og nye dekk, og bånner alt som er av dempere, så gnistene fyker. 

Ta taxi ut forskjellige steder i løypa, og gå langs løypa mellom heatene. Cronk-y-Voddy var også et bra sted. Like etter en lang «rettstrekke» hvor de tømmer 6 gir, svinger veien litt til høyre bak en topp. De tøffeste slipper ikke gassen i det hele tatt, men reiser seg opp og framover for å holde sykkelen nede. Der kommer dere helt innpå asfalten om dere vil… Syk følelse 🙂

Vi avsluttet en dag der, og gikk derfra ned til en liten fiskerlandsby ved sjøen. Der fant vi jaggu en pub eller to også… 

DC4CCFBD-F199-47A8-90C7-3749B30695F0.thumb.jpeg.91ec5252ea35d838e9de68f08ec7826a.jpeg

Kan ikke si annet enn at dette er publikumsvennlig 🙂 Full pøs på 6 gir ved enden av Cronk-y-Voddy.

6550002C-1650-42D0-B36F-3295E16C8504.thumb.png.7d8fd9143edef35495aab7501f27d2d7.png

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

Vi møtte et norskt team, med fører fra IOM, Team Herheim Racing. De konkurerer i «versting-klassen» med en Kawa 750 og stiller til start i morgen

i dag er det ikke løp, så vi skal vi prøve å busse øya rundt og dra innom motormuseet

A3859DD2-A475-4552-A63E-2BFB7446A498.jpeg

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

Mange inntrykk her, men å oppleve lyd og hastighet på 250ccm totaktere, supertwin på ca 650ccm og gode gamle classic sykkler av forskjellig kaliber er magisk. De har alle sammen ganske like snitt hastigheter , med med litt større variasjon på topphastighet. Vi snakker i området 180km/t i snitt og forbi oss på Grandstand 210-240 km/t i topphastighet. Det er smått utrolig og må oppleves, vi snakker om vanlig vei igjennom en by.20220827_185936.thumb.jpg.64bf888faabad46b915b9a6252702580.jpg

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

På 28.8.2022 den 19.40, Driven skrev:

Uten mat og drikke… 😎E42488C9-70FB-4493-92F7-AF89946722DC.thumb.jpeg.e5f267296571c86f1b1105596b4775ab.jpeg

0B724C6E-72FC-439B-9405-0328FD747FA9.jpeg

Ikke mye jeg ikke spiser, men østers er vel den mest oppskrytte retten i hele verden. Øl derimot😁👌😋 Men hvorfor er du så skeptisk Morten? Er du ikke glad for at Peder har kjøpt øl til deg?

Hyggelig at dere koser dere innimellom racene også👍

Link to comment
Share on other sites

😅😁 kunne sett mer fornøyd ut på bildet😉, men Peder er en luring han. Når det gjelder østers er det noe Peder må ta 100% ansvar for selv😄. Vi hadde bra utsikten ved Greg Ny Baa og med øl servering og Ducatier dukket opp i Classic superbike racet, ja da smiler vi😉. Se bilde 20220829_161018.thumb.jpg.b3e008a241e5a4058b128f22b7e4faab.jpg

  • Liker 1
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • MERKEDAG 🙂  En kvart million kilometer Noen deler har vært med på hele reisen, andre bare på deler av reisen. Noe måtte byttes før det egentlig var naturlig, noe overraskende lenge etter det man forventet, noe for å oppgradere, noe for å pynte.  Først 199.999 som så ikke kunne telle lenger Så nytt instrument fra 0 til i dag, rundet 50.000  Takk til Ducati og alle som har bidratt med pleie, reparasjoner og vedlikehold
    • Bilde fra T3. Her subba hovedstøtta i et tidligere pass.På St'n kan man enkelt heve pottene, da følger støtta med opp. Fortsatt litt å gå på, på dette bildet her da...
    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines