Gå til innhold

Isle of Man Classic 2022 26-30 august


Anbefalte innlegg

To glade Ducatister kom seg endelig  på tur på Isle of Man.

Det startet som en drøm om å komme  seg hit og oppleve stemningen,  kulturen og se masse gromme flotte eldre sykkler for noen år tilbake.

Nå kom vi oss hit da, menuten MC,er. Valgte til fots siden det var begrenset antall dager vi hadde mulighet for å gjøre dette.

Dag en var mest reising , men når vi endelig kom frem så er stemningen her helt fantastisk. Her er det MC,er og racing alt handler om. Idag så er det racing dag så vi gleder oss enormt og oppdatering og20220826_220148.thumb.jpg.d06d5b016cf002f0c5721cf760cf7c8b.jpg bilder etc kommer etterhvert.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aahhh. Kos dere!

Har prøvd det to ganger, og drar gjerne tilbake. Kom dere ut i løypa! Det er uendelig mange fete plasser langs løypa der man ser fantastisk bra. Første sted er ca 10-15 sek etter start, i Bray Hill. Der kommer de med full tank og nye dekk, og bånner alt som er av dempere, så gnistene fyker. 

Ta taxi ut forskjellige steder i løypa, og gå langs løypa mellom heatene. Cronk-y-Voddy var også et bra sted. Like etter en lang «rettstrekke» hvor de tømmer 6 gir, svinger veien litt til høyre bak en topp. De tøffeste slipper ikke gassen i det hele tatt, men reiser seg opp og framover for å holde sykkelen nede. Der kommer dere helt innpå asfalten om dere vil… Syk følelse 🙂

Vi avsluttet en dag der, og gikk derfra ned til en liten fiskerlandsby ved sjøen. Der fant vi jaggu en pub eller to også… 

DC4CCFBD-F199-47A8-90C7-3749B30695F0.thumb.jpeg.91ec5252ea35d838e9de68f08ec7826a.jpeg

Kan ikke si annet enn at dette er publikumsvennlig 🙂 Full pøs på 6 gir ved enden av Cronk-y-Voddy.

6550002C-1650-42D0-B36F-3295E16C8504.thumb.png.7d8fd9143edef35495aab7501f27d2d7.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møtte et norskt team, med fører fra IOM, Team Herheim Racing. De konkurerer i «versting-klassen» med en Kawa 750 og stiller til start i morgen

i dag er det ikke løp, så vi skal vi prøve å busse øya rundt og dra innom motormuseet

A3859DD2-A475-4552-A63E-2BFB7446A498.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange inntrykk her, men å oppleve lyd og hastighet på 250ccm totaktere, supertwin på ca 650ccm og gode gamle classic sykkler av forskjellig kaliber er magisk. De har alle sammen ganske like snitt hastigheter , med med litt større variasjon på topphastighet. Vi snakker i området 180km/t i snitt og forbi oss på Grandstand 210-240 km/t i topphastighet. Det er smått utrolig og må oppleves, vi snakker om vanlig vei igjennom en by.20220827_185936.thumb.jpg.64bf888faabad46b915b9a6252702580.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2022 den 19.40, Driven skrev:

Uten mat og drikke… 😎E42488C9-70FB-4493-92F7-AF89946722DC.thumb.jpeg.e5f267296571c86f1b1105596b4775ab.jpeg

0B724C6E-72FC-439B-9405-0328FD747FA9.jpeg

Ikke mye jeg ikke spiser, men østers er vel den mest oppskrytte retten i hele verden. Øl derimot😁👌😋 Men hvorfor er du så skeptisk Morten? Er du ikke glad for at Peder har kjøpt øl til deg?

Hyggelig at dere koser dere innimellom racene også👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😅😁 kunne sett mer fornøyd ut på bildet😉, men Peder er en luring han. Når det gjelder østers er det noe Peder må ta 100% ansvar for selv😄. Vi hadde bra utsikten ved Greg Ny Baa og med øl servering og Ducatier dukket opp i Classic superbike racet, ja da smiler vi😉. Se bilde 20220829_161018.thumb.jpg.b3e008a241e5a4058b128f22b7e4faab.jpg

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Nylig ny gasswire fordi strømpen var skadet/rusten og det før eller senere går utover wire'n.  Jeg har alltid slitt med å få fullt trykk i hornet. Det er et dobbelt horn fra Hella og gir passe sinna italiensk lyd, men bare på litt turtall - ikke på tomgang. Ikke nok strøm i den kretsen elller om det er pga tynne ledninger. Hver gang det har regnet litt så er var det lydløst også på turtall. Gadd ikke det mer og byttet bryterboksen på styret. Hjalp ikke, så nå har jeg gått over til 400 hz single horn som selvfølgelig er litt snillere mot sløve fotgjengere, men som til gjengjeld virker hver gang. Jeg nevnte at det var vanskelig å komme vesentlig over 200 selv etter fjorårets motorarbeid, nye stempler, ventilarbeid osv. Nu går alt så meget bedre - måtte bare tømme 5. giret ordentlig for å bryte luftmotstanden før siste biten som kan tas på 6. Det kan godt hende at jeg tester 14/41 igjen for å se hva jeg kan få til med den utvekslingen. Nettopp gjort et varp på nye Metzeler M9RR hos AMD = godt humør. Samme dekkpris som nettet og rask + rimelig omleggsjobb. Mange takk! Noen fridager på gang så listen ser slik ut: nye hendler olje skiver (måtte nedgradere fra T-drive til Oro pga pris og kan bare håpe det ikke blir for mye nedtur) rense stemplene i kaliperne så de beveger seg lett og returnerer mest mulig frivillig (selv uten den "returhjelpen" som fullflytende skiver har gitt) klosser nye Brembo 07BB19SR som er tilsvarende de 07BB1996 jeg lenge har brukt, men som nå er ute av produksjon. Carpimoto sier de er minst like gode (=svært høy bremsekoeffisient og ganske akseptable våte/kalde) Litt utpå høsten/vinteren: nytt setetrekk hos Skinnassistanse lakkere minst én felg lakke/touch up på alt det røde ny stuffing eksospottene kjede kanskje clutch Så da sier vi vel "på gjensyn"😎
    • Du var på banedag i Mantorp, med ST'n, så kult. men synd med skadene på sykkelen. Håper du få klar 996'n. Og skal du ha med turutstyret, kan du bruke en svær tursekk på langs eller på tvers bakpå. Om du ha biposto da. I tilegg til ei tankveske. her er et blide fra i fjor, Avreise til Rudskogen, da "Kristine" fortsatt var en toseter. .  Med tankveske og en 85L tursekk bakpå, fikk jeg med allt som tengs for et par overnattinger. Hvordan går det med 996'n da. Fått overhalt gaffelen?
    • Ok... da blir det nok 996-en jeg kommer til å bruke på 01.08. tror jeg. ST'n røyk for meg på Mantorp på tirsdag...! Jeg mistenker at det var girkassa som låste seg, men motoren er også låst... og "heldigvis" kjedet røk også... Jeg var på bånngass i 4. på startsletta da det gikk ‘pang’...! Heldigvis og at bakhjulet ikke låste og ekstra heldigvis fikk jeg ikke noen kroppskade fra kjedet heller!!! Dette kunne gått mye verre...!!! Men men, har noen her en bra 1100 DS motor du trenger ikke? Jeg vurdere å lage en "banesykkel" fra leftovers..😆
    • En aldri så lite pip herfra, så ingen tror jeg er død 🙂 Ting tar tid, og det gjør livet av og til også. Håper å komme tilbake til byggingen til vinteren. I mellomtiden koser jeg meg med en KI-kjøretur. Ble gammel på veien, men det er greit. Sykkelen fikk en del endringer, men pytt. Likte den enkle lykta…
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer