Gå til innhold

Hjertevarmende, Morten? Gult er kult tråden


stoppitide

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Jeg heter jo ikke Morten, men har et par meninger likevel.

Jeg har lest artikkelen, og makan til influencer-møl skal man lete lenge etter. Jeg mener - gul har alltid vært en kul farge, men det får da være måte på. Gul har aldri vært en rask farge.

90talls-tradisjonen var at de små syklene var i gult, mens de store syklene var i rødt. De store, røde gikk fort. De mindre, gule gikk litt mindre fort.

Før det var vinnersyklene i ymse farger, og vi minnes jo lett Paul Smart sin 750SS i lekker sølv/blå (grønn?), samt Mike Hailwood sin 900SS i rød/grønn.

Jeg husker vagt at Casoli vant supersport ett år på en race-preppa 748SPS, men det får da være måte på å overdrive pressemeldingene med tanke på gult.

Rødt er raskest.

Sånn, ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 11 måneder senere...
  • stoppitide endret tittelen til Hjertevarmende, Morten? Gult er kult tråden
  • 4 måneder senere...
  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Dette er venstre side, så det er ikke akutt for hjulet. Likevel absolutt greit hvis drev-greiene også sitter som ment. Når slark foreligger bør noe gjøres. Sjekket nå hvor gammelt CNC boss'et er og antagelig klart for bytte (6 år/ca 90.000 km) Ja, jeg har et nav og aksel i reserve👍
    • Du har vel enda et drevboss/nav liggende, eller et det det som står på nå? Kjekt om bakhjulet sitter omtrent fast tenker jeg 🙂
    • Løs akselmutter så prøver å se hva dagens "overhaling" gjør. Relativt nytt drevboss(?), men disse CNC Racing greiene har tilsynelatende aluminium spor(?)/splines i motsetning til svinedyre originale som har stål. Det er også mulig at stålakslingen er slitt, men den er også relativt ny. Vi får se... Oljeskift gikk greit. Gammel CRG clutchhendel som slarket endel. Hullet hadde blitt ovalt og et resultat var at det ikke lenger var mulig å justere nok på "plunger rod" til at fri var enkelt å legge inn. Hendler til disse "big pivot" coffin master'ne er vanskelig å finne - så det ble Vortex. Ny CRG bremsehendel til Brembo radialpumpen kommer på snart.
    • På grus fra Dalseter, Fefor, Gålå, Fagerhøi og den peneste veien ned til Skeikampen. Tipper 50 som snittfart. Passering av GS gruppe var moro😎😅 Midt i Peer Gynts vei, omtrent.   2 km nord for Skei. Her ser vi nordre halvpart av Skeikampen, appelsinhytta i Skaret litt til venstre (nord) og bakerst er Prestkampen   Den bratteste delen av kampen, med alpinanlegget    Hotellet som lærte meg endel om livet og å sette pris på mye av det😎 
    • Fikk lånt verktøy til å etterstramme akselmutter (venstre) bak. Tipper det må renses/planes litt for å få bedre kontakt der. Ellers bra👍 Funäsdalen er tydeligvis en gjennomfartsåre og endel trafikk t.o.m. Alvdal også. Frem til Funäsdalen og fra Alvdal stille. Nå frokostmøte med meg selv for å lande ruten hjemover. Sognefjellet frister, men er kanskje tettet igjen av biler...  Muilg at jeg tar Vinstra, Skåbu, Dalseter og så Peer Gynt-vegen (hard grus) til barndomsparadiset Skeikampen.  🙂🙂
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer