Gå til innhold

Enda et "Skiltoppheng selges"


Anbefalte innlegg

Det er et stort mysterium, som nesten daglg dukker opp på finn:

Hvem er det som selger disse skiltopphengene?

Er det folk på desperat jakt etter penger, og selger det mest unyttige på syklene sine. Og heller bare teiper skiltet oppunder baklykta?

Eller er disse oppheng blitt til overs, etter at eieren har bytta de ut med et femtusenkroners karbon siltoppheng, for og spare hele 2.4 gram?

Eller er det (jevnlig)  folk som bygger om syklene sien til bane, og dermed ikke trenger opphenget sitt lengre?

Kanskje er det tjuvradder som har gått lei av å tenne på biler, og funnet ut at det er mer penger på å selge stjålne skilt oppheng? Noe som igjen fører til at mange må kjøpe oppheng. Et slags kunstig skapt marked....

 

Men, hvem i allverden er kjøpere av disse. skiltopphengene?

Er det de fattigste blandt oss, som eneste customering på sykkelen de har råd til, er å bytte ut skiltopphenget?

De som angra på at de solgte sitt, og er lei av at det påteipede skiltet detter av hele tiden?

De som syntes sykkelen ble for stygg med karbon oppheng, gjør et kompromi med de nevnte 2.4 gram, og vil nå heller ha tilbake det orginale?

Jeg legger også merke til at disse oppheng er stort sett til de nyere sykler, og det kan jo hende at skiltoppheng er nå blitt så dårlige, at utskiftingen av disse, er blitt en del av den jevnlige service? Og er orginalopphenget virkelig blitt så dårlige at de detter av stadig vekk? Hva da med skiltet? Har vi en statistikk på mist/taps meldinger hos biltilsynet, av skilt, på motorsykler produsert etter 2012?

Det kan jo også være mange som nå bygger om doningene tilbake fra bane til veistandard, og plutselig trenger holder for skiltet allikevel. (Nei, behold orginaldelene ved ombygging mener nå jeg)

Og jeg lurer på, hvordan går det egentlig med salget av alle disse skilt festene? Det virker jo som om markedet er enormt...eller er det bare de samme dingsene som ligger ute på finn hele tia? 

Selv har jeg aldri kjøpt noe slikt. Opphenget på den nye 999'n var riktignok så minimalt, at jeg tenkte at jeg kanskje ville bli (måtte Gud forby) "en av dem"  jeg også. Men siden heller ikke skiltene veier noe særlig lengre, så ser det ut som om det holder...om en så lenge😀

Nei folkens, hva tenker dere. Kanskje er det nå på tide å gjøre et opprør mot galskapen, og bare ta skiltet på ryggen som en ryggsekk, og drite i hele skitopphengs-kjøpefesten på Finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Jon Tangenes endret tittelen til Enda et "Skiltoppheng selges"

Jeg finner ikke arkene med statistikk over skilt-tapsmeldinger🙃

Dette er ofte produkter skåret ut av enkle metallplater og/eller dårlig karbon. Ekstremt lett å kopiere. Flott fortjeneste. Kanskje.

De nyere syklene er for korte. De rekker rett og slett ikke helt tilbake til der skiltene må stå for å ikke bli flerret av ved dype fjærutslag. "Tail tidy" kjøpes inn likevel. Tilsynelatende ukritisk. Skilt flerres av eller står i fare for dette. Jippi - da monteres skiltet bortimot horisontalt. Stilig, men ulovlig og må etter hvert byttes ut mot noe som funker (original?)(annet fabrikat?). Mye ubrukelig rusk og rask skal bytte eier. Litt usikker på om dette faktisk blir solgt.

Dette er et av bestselgerproduktene i kategorien "bolt on mods". Blinklys og speil er andre schlägere. Listen stopper ganske brått opp når vi nærmer oss ti forskjellige produkter?

Jeg er selvutnevnt "chief mod addiction enabler" og skal først og fremst være støttende for medavhengige. Dog skal sies at jeg er mest begeistret for funksjonelle mods, gjerne selvlagete og hvis de er "bolt on" er det fint hvis de virker og holder en stund.

Eventuelt kan vi også bare gi faen og la alle holde på så mye de vil. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, syklene skal være korte nå ja. Så man ikke får plass til skiltet en gang. Man kan vel feste det nede ved bakhjulsbolten da. Som HD gutta gjør.

Før hadde vi plass til både passaskjer, bagasejebrett, og skilt. Det var tider det.

Anng bolt on mod: Faktisk kunne jeg trengt andre speil til min nye 999. Under prøveturen i dag opplevde jeg for første gang at jeg må dytte albuene ut, for å se i speilene. da begynner de å bli smalt.

Prøveturen gikk forøvrig fint. Sykkelen er vel det lekreste jeg har kjørt, på alle måter. men nakken får jo kjørt seg da, på en sånn type sykkel.

På FB luftes det merkelig nok mye ønskes kjøpt sykkel innlegg. Men "rant" gjerne om det også😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Sport-touring,  ja. med hovedvekt på sport, fikk jeg intrykk av da jeg leste på Continental sidene. Hva er optimal varme for et banedekk da, sånn at men nesten brenner seg på det?
    • Avsnitt 1: jepp! Avsnitt 2: jepp'ish - hvis vi presiserer at de oppnår sin beste ytelse tidligere i kjøringen/ved lavere temperatur. Akkurat der og da KAN de yte bedre enn et sportsdekk som ikke har nådd sin optimale temperatur.  Avsnitt 3: kjenner ikke Conti. Du beskrev dem som sport touring?
    • Så det du sier er at dekk som er litt mere ekstreme enn mine. F.eks. ContiRaceAttack 2 Street, (et gate/banedag dekk som man kan bruke dekkvarmer på) Bør vbli skikkelig varme for å sitte godt og unngå unødig slitasje. Mens touringdekk er mykere/bedre grep ved lavere temperatur... Vl du klassifisere mine dekk som touringdekk da?
    • Mer varme, raskere. Hvis mulig. Det tar jo litt tid uansett og lengre hvis det er kjølig. Touringdekk blir mykere/bedre grep ved lavere temperatur og er derfor bedre egnet for sportslig touring og gjennomsnitlig banekjøring.  For egen regning legger jeg til at det er litt typisk Ducati å utstyre sykler med det råeste av nesten rene banedekk - vel vitende om at de sjelden/aldri blir kjørt slik at de yter sitt beste og gir grei holdbarhet. Ducati fanges av eget image og kundenes (feil)oppfatning av eget behov. Råest er sjelden beste løsning for de fleste av oss. Dine dekk ser nær eksemplariske ut. Hvis du blir ivrig på banen og kjører fortere etter hvert, så KAN det tenkes at du skal ETT hakk opp på sportslighetsskalaen. Dette vil du se det eventuelle behovet for ved å følge med på slitasjen. 
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer