-
Fremtidige hendelser
Ingen kommende hendelser funnet -
Aktive Tråder
-
Av Jon Tangenes · Skrevet
Sport-touring, ja. med hovedvekt på sport, fikk jeg intrykk av da jeg leste på Continental sidene. Hva er optimal varme for et banedekk da, sånn at men nesten brenner seg på det? -
Av stoppitide · Skrevet
Avsnitt 1: jepp! Avsnitt 2: jepp'ish - hvis vi presiserer at de oppnår sin beste ytelse tidligere i kjøringen/ved lavere temperatur. Akkurat der og da KAN de yte bedre enn et sportsdekk som ikke har nådd sin optimale temperatur. Avsnitt 3: kjenner ikke Conti. Du beskrev dem som sport touring? -
Av Jon Tangenes · Skrevet
Så det du sier er at dekk som er litt mere ekstreme enn mine. F.eks. ContiRaceAttack 2 Street, (et gate/banedag dekk som man kan bruke dekkvarmer på) Bør vbli skikkelig varme for å sitte godt og unngå unødig slitasje. Mens touringdekk er mykere/bedre grep ved lavere temperatur... Vl du klassifisere mine dekk som touringdekk da? -
Av stoppitide · Skrevet
Mer varme, raskere. Hvis mulig. Det tar jo litt tid uansett og lengre hvis det er kjølig. Touringdekk blir mykere/bedre grep ved lavere temperatur og er derfor bedre egnet for sportslig touring og gjennomsnitlig banekjøring. For egen regning legger jeg til at det er litt typisk Ducati å utstyre sykler med det råeste av nesten rene banedekk - vel vitende om at de sjelden/aldri blir kjørt slik at de yter sitt beste og gir grei holdbarhet. Ducati fanges av eget image og kundenes (feil)oppfatning av eget behov. Råest er sjelden beste løsning for de fleste av oss. Dine dekk ser nær eksemplariske ut. Hvis du blir ivrig på banen og kjører fortere etter hvert, så KAN det tenkes at du skal ETT hakk opp på sportslighetsskalaen. Dette vil du se det eventuelle behovet for ved å følge med på slitasjen.
-
Anbefalte innlegg