Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir du med på en tur til Desmolab lørdag 10 mai?

Patrik Holmberg som har lang erfaring som Ducati mekaniker og er en stor entusiast, ønsker oss velkommen til å vise oss hva han driver med på dette spesialverkstedet.

https://www.facebook.com/DesmolabNorway

Oppmøte på Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted på veien for nødvendig ærend.

Vi kjører på fine veier nedover til Desmolab og ankommer ca kl 13:00.  Adressen er: Skjebergveien 174.

Kjørerute blir kanskje omtrent slik, i år igjen : https://maps.app.goo.gl/gxA2UdVaDyf3AHEp8?g_st=im

Velkommen med!!!

20240525_130723.jpg

• Liker 5
Skrevet

Dette har jeg lyst til å endelig få med meg. Men jeg skal på banedag med AGM allerede 8 mai. Så jeg er nok kanskje fortsatt litt redusert denne dagen. Får bare kutte ut allt annet, og satse på at det holder...

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var sikker på at jeg hadde lest denne posten. Og tenkte jeg får sjekke igjen, datoen.

Lette under, turer nå, turer da, spontanturer osv. Ettehvert begynnte jeg å tvile på kortids hukommelsen min.

Burde ikke denne tråden vært plassert et annet sted?

• Haha 1
Skrevet
Morten Evensen skrev (På 15.4.2025 den 16.59):

Ja dette er interessant, jeg kommer🏍️

Desverre må jeg melde avbud, pga familie arrangement som dukket opp i etterkant. Da får jeg håpe det kommer muligheter en annen gang.

• 2 uker senere...
Skrevet

Av hensyn til vertskapet er det fint om de som har lyst, ja, faktisk melder seg på 👍 Hvis hverdagen er slik at det helst blir avgjort spontant, så går nok det også greit.

Husk at også dette arrangementet er for MEDLEMMENE i Desmodromene. 

VELKOMMEN 😎

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle gjerne ha kommet med nedover, for å hente sykkelen jeg har hatt på service hos Patrik over vinteren, men han jeg skulle få sitte på med, har måtte avlyse.

Er det noen fra Oslo som skal nedover, og har plass til en passasjer på vei ned til Særp?

Send meg gjerne en SMS om du har et ledig sete, spanderer en tank med 98 Oktan.

45235529

PXL_20240928_101921576.jpg

Skrevet
EndreTBG skrev (18 minutter siden):

Jeg skulle gjerne ha kommet med nedover, for å hente sykkelen jeg har hatt på service hos Patrik over vinteren, men han jeg skulle få sitte på med, har måtte avlyse.

Er det noen fra Oslo som skal nedover, og har plass til en passasjer på vei ned til Særp?

Send meg gjerne en SMS om du har et ledig sete, spanderer en tank med 98 Oktan.

45235529

PXL_20240928_101921576.jpg

Hva med å kjøre en annen sykkel ned og sette igjen den? Til en transportmulighet dukker plutselig dukker opp.

Skrevet
stoppitide skrev (1 minutt siden):

Hva med å kjøre en annen sykkel ned og sette igjen den? Til en transportmulighet dukker plutselig dukker opp.

Det er oppe som en mulighet oppe hodet mitt 😉

Skrevet
EndreTBG skrev (26 minutter siden):

Det er oppe som en mulighet oppe hodet mitt 😉

Da skal jeg foreløpig ikke si det høyt, men heller la noen forbarme seg over en trengende kamerat.

• Liker 1
Skrevet

Velkommen med på tur til Desmolab! 🏍️

Patrik Holmberg ønsker oss velkommen til sitt Ducati spesialverksted i Sarpsborg førstkommende lørdag 10/5.

Oppmøte på Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted på veien for nødvendig ærend.

En artig tur med gode MC-venner på mer og mindre kjente veier nedover til Desmolab, og ankommer ca kl 12.30- 13:00.

Bli med, da vel! 🏍️🏍️

• Liker 2
Skrevet
EgilJo skrev (På 8.5.2025 den 13.40):

Velkommen med på tur til Desmolab! 🏍️

Patrik Holmberg ønsker oss velkommen til sitt Ducati spesialverksted i Sarpsborg førstkommende lørdag 10/5.

Oppmøte på Tyrigrava med avreise kl 10:00. Liten stopp et eller annet sted på veien for nødvendig ærend.

En artig tur med gode MC-venner på mer og mindre kjente veier nedover til Desmolab, og ankommer ca kl 12.30- 13:00.

Bli med, da vel! 🏍️🏍️

Er passe gåen etter sesongstart på Rudskogen i går.. men tror jeg få det til.

Om man er litt seint ute: Er det mulig å hive seg på fra Nesset, ca 10.05? Går veien om Nesset (gamle E6/ Fv 156)

• Haha 1
Skrevet
Jon Tangenes skrev (50 minutter siden):

Er passe gåen etter sesongstart på Rudskogen i går.. men tror jeg få det til.

Om man er litt seint ute: Er det mulig å hive seg på fra Nesset, ca 10.05? Går veien om Nesset (gamle E6/ Fv 156)

Nix 😎 Opp og hopp. Dette klarer du uten spesialbehandling. Dessuten; du må jo komme tidlig for å fortelle om banekjøringen.

Skrevet

Transport har løst seg. Det blir plan B, kjører ned en annen sykkel, som Patrik kan få skru på, frem til jeg for ordnet med en annen transport en annen dag.

PXL_20250509_200534830.jpg

Skrevet

Jon Tangenes:

Turen går om Nesset ja. Vi stopper ikke der, men som presidenten skriver så er oppmøte på Tyrigrava å foretrekke. Det er mange av oss som har deltatt på banedager i 20-30 år og ikke har problem med å kjøre tur dagen derpå, så dårlig unnskyldning dette😜

• Program

Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

• Godt nytt år til alle Desmodromer og takk for det gamle. 2026 målsetting er å kjøre mer enn i fjor i Norge, samt reise med sykkelen til Isle of Man i august for å se Classic/Manx GP som høydepunkt. Og som nylig pensjonist så er i hvertfall alt mer fleksibelt med tanke på planlegging osv. For se om muligheten for å få seg Ducati fra 90 eller tidlig 2000 tallet er mulig. 2 ventiler og luft/oljekjølt er greia, men den må være mest mulig original. Tidlig på året ennå, så mye og tenke på å se frem til forhåpentligvis. 🇮🇹🏍
    • Tusen takk for at du tok deg tiden til dette svaret og for en imponerende kunnskap. Setter veldig pris på det 🙂
    • Flere innspill;  noen av mine råd kommer av erfaring med bl.a. varmen man gjerne opplever, spesielt syd for alpene. Litt mindre ille i åsene du har sett på, men likevel... Bologna; hvis dere er på museet, så ta med fabrikksbesøk også. Begge deler må bestilles tidlig. Angående; R1 før avreise - få med SP44 ved Cattolica (en av Rossis treningsløyper i ungdomsårene) R2 + R3 ser bra ut, men notèr og vurdér nøkkelpunkter; Mugello, Scarperia, Giogo (betyr vel egentlig bare "topp", men passet heter det), Raticosa, Futa og gjør seriøst forsøk på å få med SS65, SP116, SP60, SP503, SP610, SP32. Overnatt gjerne i "min" landsby Castel del Rio (Albergo Gallo & Galletti) R4 litt hakk i plata? Lucca er i samme nabolag dere nettopp var i? Jeg foreslår å droppe den og heller kjøre nordover til kjøligere Alper/Dolomitter. Transport på A22, ta av ved Lavis og få med SS612 forbi Cavalese på veien til Cortina. Overnatt f.eks. i Cavalese hvis nærmere 40 varme mil helt frem til Cortina blir for mye denne dagen.  R5 kjøre rundt i Dolomittene fra base i Cortina. Kun ett ord å huske; SELLA RONDE. R6 via sjøen Misurina, oppom Tre Cime di Lavaredo, Grossglockner Hochalpenstrasse og kanskje overnatte i Zell am See. R7 sov lenge, pust ut og vink farvel til fjellene. Transport til et eller annet luksuriøst sted med spa og massasje i nærheten av Munchen. R8 gangfart til pick up point
    • Mange takk for et detaljert svar og spesielt dette med å sikre seg garasje 🙂  Vi reiser ned med MC transport og turen som skissert fra meg er med stor hjelp fra min buddy ChatGPT. Den beskriver etappe og / Høydepunkt for dagen, men skal helt klart se nærmere på kartene AI har gitt meg i GPX opp mot dine ruteforslag. Vi har en hel uke for retur til München og tenkte oss innom Ducati Museum på returen hvor foreløpig rute ser slik ut, igjen fra ChatGPT men er var på at den antakelig ikke ser hvordan turen virkelig arter seg på sykkel i forhold til om den er krevende eller ikke..: Dag R1 – Søndag 05.07 (kort dag) Misano → Urbino-åsene / San Marino-området 📍 ca. 120–150 km | 2,5–3 t Avreise: ca. kl. 14 etter WDW Rolig, vakker “nedkjølingsdag”. Misano → Tavullia → Urbino → åsene sør for San Marino Overnatting: Urbino / San Marino / Montefeltro Dag R2 – Mandag 06.07 Urbino → Appenninene → Bologna-åsene 📍 ca. 230 km Mer MC-fokusert dag. Overnatting: Sør for Bologna / Imola Dag R3 – Tirsdag 07.07 Bologna → Ducati Borgo Panigale → Modena → Parma-åsene 📍 ca. 200 km Morgen: Ducati museum/fabrikk Ettermiddag: Passo della Cisa / Cerreto Overnatting: Parma / Appenninene nord Dag R4 – Onsdag 08.07 Parma → Apuan-alpene → Lucca / nord-Toscana 📍 ca. 220 km Teknisk, morsom kjøring. Dag R5 – Torsdag 09.07 Lucca → Brenner-alternativ → Øst-Dolomittene 📍 ca. 320 km Transport + belønning. Overnatting: Cortina / Auronzo Dag R6 – Fredag 10.07 Øst-Dolomittene runde 📍 ca. 180 km Falzarego, Valparola, Giau, Tre Cime. Dag R7 – Lørdag 11.07 Dolomittene → Großglockner → Tirol → Bayern 📍 ca. 260 km Alpin finale. Dag R8 – Søndag 12.07 Kort etappe → München lufthavn 📍 30–50 km  
    • Kjempebra!!! Blant oss i styre & stell er EgilJo den som er nærmest til å bestemme seg for tur til WDW. Tror jeg. Han gir sikkert lyd fra seg etter hvert. Det sitter også folk i Østfold og klør. Jeg skal på tur sannsynligvis, men tviler på at det blir innom WDW. Mest sannsynlig flere km i fjell og litt senere i juli. Vi får se. Kan du skrive litt mer om reisemåte til og fra? McTransport? Fly og leie i Munchen? Tog t/r? Du behøver ikke dele detaljer, men for å gi best mulig råd er det f.eks. greit å vite om dere har flere dager til disposisjon etter WDW. Jeg skjønte ikke rytmen i planen din, men ser konturene av moderate ambisjoner for hvor lange dagsetapper dere vil ha(?)  Generelt for hotellvalg i Misano eller der omkring: Velg trygt! Det vil si; du spør om de har parkering, de svarer ja og når dere kommer ned peker de ut på gaten. Dere spør klok av andres skade om de har "indoor parking", de svarer ja og når dere kommer ned viser de frem et kart og peker på et garasjeanlegg "i nærheten". Man må allerede før bookingen rette seg opp i ryggen og spørre konkret om de har egen, låst parkering i EGEN BYGNING - takk, flott, få tilsendt bilder og få det skriftlig at dere har reservert plass akkurat der. Dette området er dessverre overstrømmet av kjeltringer når de vet at det er noen titusen sykler på besøk - fantastisk business opportunity. Ikke gjør rookie tabber. De andre stedene er mye tryggere, men pass likevel på sykler og folk. Hvis dere har tid hjemover, så kjør forbi/innom Venezia på vei til Cortina. Man kan ha det veldig bra I Cortina noen dager. Grossglockner, Zell am See er naturlige punkter på siste biten til Munchen. Kjapt alternativt forslag for de dagene dere nevner.  27. Sölden 28. over Timmelsjoch, Merano, Stelvio (enten Tibet Hutte på selve passet eller Umbrail pass ned til Livigno. 29. Bormio, Gavia pass, Tonnale pass, Madonna di campiglio, Gardasjøen eller deromkring 30. Kjøre/hvile/mekke/vaske/bade ved Gardasjøen 1. Bologna, fabrikkbesøk (vær tidlig ute med å bestille) og hotell litt opp i åsene (Apeninnene) syd for Bologna. 2. Svinge-dag i området mellom Bologna og Firenze (godt beskrevet i flere tråder) 3. 4. 5.  WDW med høy party-, stress- og sjarmfaktor. Spektakulært og imponerende.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer