Gå til innhold

Tekniske og gjør-det-selv-ressurser


Anbefalte innlegg

Linker til relevante mekaniske ressurser for Desmodromer. Du oppfordres til å gi dine bidrag - som må inneholde en link som kan være til eksterne kilder eller til poster her på vårt eget forum. Velkommen - kjør på!

 

Samletråder fra DucatiMonsterForum: http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?www;board=18 http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?www;board=54

 

Verkstedhåndbøker: http://www.duc.nu/manuals/

 

Delekataloger: http://www.ducati.com/services/maintenance/index.do

 

Byggeprosjekter: http://www.ducatimonsterforum.org/index.php?topic=52559.0 http://www.duccutters.com/projects.tpl?MXP1=t&neskudatarq=0&SKUsort=1&max=10 http://www.ducaticoventry.co.uk/jhp-projects.php?nid2=252

 

Vedlikehold og modifikasjoner: http://www.ducatisuite.com/home.html

 

YouTube filmer fra CA Cycleworks: http://www.youtube.com/results?search_query=ca+cycleworks&oq=ca+cycleworks&aq=f&aqi=g1&aql=&gs_sm=s&gs_upl=3022l7068l0l9345l13l13l0l8l8l0l226l783l0.4.1l5l0

 

Starterkabeloppgradering

 

www.motolectric.com/hicap.all.html http://www.motolectric.com/install.guides/hicap/ducati/index.html http://imageshack.no/2v3

 

Multistrada ressurser www.motorcycleinfo.co.uk/index.cfm

 

Komplett feilsøking ladesystem http://www.electrosport.com/technical-resources/diagnosis-center/fault-finding-guide

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvis noen heldige griser der ute trenger verksteds-håndbok til 1098R så har jeg. Og skulle vi finne en smart måte å laste sånt opp og ha det tilgjengelig på disse sidene, så hadde det vært et glimrende lager for informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Øystein skrev:

Hvis noen heldige griser der ute trenger verksteds-håndbok til 1098R så har jeg. Og skulle vi finne en smart måte å laste sånt opp og ha det tilgjengelig på disse sidene, så hadde det vært et glimrende lager for informasjon.

Rikelig med gratis lagringsplass her, men ikke nok til de tyngste filene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer