Gå til innhold

Fjæringsdag 8. mai - gratis for Medlemmene (påmelding!)


Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt oss eksperthjelp til sjekk, innstilling og rådgivning angående fjæringen.

 

Det er mange som får seg en herlig aha-opplevelse etter at Martin har utført sin vodoo. Vi pleier å ha dette tilbudet på banedagene, så også i år, men det er sikkert endel medlemmer som like gjerne får dette gjort utenom banedagene.

 

Søndag 8. mai kl 12-15

 

Hos Martin Hovin a.k.a. Barn Life Racing

Trippestadveien 50, Askim

 

Påmelding her i denne tråden :)

 

 

 

Jeg vil tro at det dukker opp ønske om samkjøring - skriv her og avtal dere i mellom.

 

Vi sees B)

 

 

post-75-0-00644700-1459874470_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er noen av oss som skal på Fjæringsdag hos Martin på søndag. Jeg foreslår at de av oss som kommer fra Oslo/omegn møtes på Karl Johan ca kl 10 og drar ned til Lierkroa for å kjøre sammen med de som samles der? Dere møtes der ca kl 11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • 1. Etg ikke åpent. McCafe da? Ok den. Morgentur😎 Kongsberg, Notodden, Nordagutu, Kvelde, Sandefjord, Tønsberg før kl 11
    • Haha, "disse må da kjøre fortere, eller bytte til gatedekk" 80 grader, da brenner du handa om du skulle finne på å sjekke tempen på dekket... Men takk for info. Da ble jeg litt klokere rundt temaet dekk. Da styrer jeg unne da mest ekstreme "gate" dekkene, som kan forvarmes da.
    • Hvor stor er en fisk? "Banedekk" er en vid kategori. De sportsligste som har litt mønster og fortsatt er gategodkjent - tipper 60-65 grader. Dit kommer man lett i Syden med 35-40 grader i skyggen, 50-55 i solen og 60+ i asfalten, men altfor sjelden i Norge. Da er det enkelt og greit ikke spesielt bra. Racingdekk/slicks forvarmes til drøyt 80 grader og kjøres gjerne enda varmere. Mange moderate racere i kaldere klima som opplever at varmen forsvinner i løpet av passet/racet og det blir glattere. Disse må kjøre fortere eller bytte til gatedekk.
    • Sport-touring,  ja. med hovedvekt på sport, fikk jeg intrykk av da jeg leste på Continental sidene. Hva er optimal varme for et banedekk da, sånn at men nesten brenner seg på det?
    • Avsnitt 1: jepp! Avsnitt 2: jepp'ish - hvis vi presiserer at de oppnår sin beste ytelse tidligere i kjøringen/ved lavere temperatur. Akkurat der og da KAN de yte bedre enn et sportsdekk som ikke har nådd sin optimale temperatur.  Avsnitt 3: kjenner ikke Conti. Du beskrev dem som sport touring?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer