Jump to content

Plassen Racing. Takk for stor underholdning. Avsluttet karriere 2022


Recommended Posts

Første av flere løp søndag 17. april B) Kl 13 såvidt jeg kan se...
 
Info fra arrangør http://www.fimcevrepsol.com/en

Plassen Roadracing Team https://www.facebook.com/groups/plassenracing/?fref=ts

LIVE streaming (opptak også, tror jeg) på Youtube https://www.youtube.com/user/CEVMotorcycleChamp


Gutta er på plass i Spania, de har skiftet olje på sykkelen, pumpet luft i dekkene og sikkert noe annet småtteri.


Heia/forza Plassen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

GRATULERER og takk for strålende underholdning  :)

 

Beste privatfører og sjette totalt i årets siste løp.

 

13. plass totalt og åttende plass blant privatførerne - sesongen summert.

 

Denne serien kjøres ikke neste år, så det blir spennende å se hva Plassen ønsker og klarer å få til i 2017. England, Tyskland, USA ???

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hilsen fra Plassen Racing Team etter første NM-runde

 

2 seire og ny rekord på Vålerbanen.

 

Ole Bjørn viste gryende storform på årets første 2 nm løp på vålerbanen i helgen. Teamet har hatt en hektisk periode etter kanon kjøringen i det spanske mesterskapet på Valencia i slutten og april, derfor manglet Ole Bjørn litt kjøre trening. Men all rust ble banket av på fredags treningen og på lørdags første kvalifiserings pass så satte han ny rekord på Vålerbanen, han kjøre 57,048 noe som er 0,2 raskere enn hans egen banerekord.

På lørdagens løp var kom det noen regn drypp rett før start og førerne tok det litt rolig på de første rundene. Etter ca 5 runder satte Ole Bjørn opp tempoet, han kjørte seg opp fra 5.plass til tet og rykket ifra resten av feltet. Seier i Superbike NM, samker alltid godt og fører, fans og team smilte fra øre til øre.

Lettskyet og gode forhold var på søndagens løp, Ole bjørn tok da kommandoen

fra start og rykket ifra feltet før han roet tempoet noe de siste 6 rundene, han

gikk i mål hele 16 sekunder foran nr 2.

Nå lader teamet foran runde 2 i NM på Rudskogen 10-11 juni.

Teamet ønsker å takke alle støttespillere, sponsorer, fans, tilskuere for hjelpen

så langt i 2017.

 

Mvh Plassen Racingteam

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Årets siste to løp i Spania. Ole Bjørn kvalet superbra med tredje beste tid på formiddagen, litt mer beskjeden på ettermiddagen, men står i tredje startspor i lørdagens race 1 kl 18. Søndagens race går kl 11 (pass på vintertid).

Jeg kikker og etterspør linker til streaming og/eller live-timing....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Fra teamet - etter noen overraskende gode testdager (som kom i stand etter gode 2017)

Dette resulterte at Ducati Corse / Aruba Ducati inviterte teamet til å delta på deres pre-season test på Portimao banen i Portugal sammen med alle fabrikk teamene fra World Superbike. Vi følte oss litt små da vi rygget vår crafter med campingvogn inn blandt alle de store trailerne, men det er som kjent ikke størrelsen det alltid kommer ann på.
Portimao er en bane vi ikke har kjørt så mye på. Den er utfordrende å lære, med mange blinde svinger og store høydeforskjeller.

Vår Ducati Panigale R er bygget etter FIM sitt Superstock 1000 reglement som er veldig standard i forhold til Superbike. Så ikke nok med at Ole Bjørn skulle bryne seg på de raskeste førerne men også på sykler av en annen standard.
Selve kjøringen gikk ganske bra. Ettersom Ole Bjørn ikke har kjørt på over 3 måneder, brukte han første dagen til å riste av litt rust. Allikevel kjørte han ny personbeste med over sekundet fra sist han var på banen.
På dag 2 klarte han å forbedre tiden sin mer og beste runden ble på 1.45,3 som var 2,7 sekunder raskere enn sin gamle rekord. Disse tidene kjørte han med vanlig Pirelli Superbike slicks.

Raskeste runde fra Superbike førerne med tilsvarende dekk var 1.42,8.(De fleste lå på høye 43 og 44) Selv om Ole Bjørn ikke var helt fornøyd med sin egen kjøring og mente kanskje han kunne kjørt ennå fortere, er teamet veldig fornøyd med avstanden fram til de beste.
Ole Bjørn var også raskere enn flere faste VM-førere, selv med en mye mer standard sykkel .
Med spesielle kvalifiseringsdekk kjørte de raskeste Superbike førerne godt ned på 1.41 tallet, men med tanke på økonomi valgte vi å droppe det og heller fokusere på race-tempo.
Med tanke på utstyret vi sitter på i forhold til konkurrentene og apparatet rundt, gjør Ole Bjørn en kjempejobb. Avstanden opp til de raskeste i verden er ikke større enn at teamet og Ole Bjørn tror at med riktig utstyr og team er det fullt mulig å hevde seg i dette selskapet.

Nå jobber teamet med å skaffe midler for en optimal satsning i 2018, slik at vi kanskje i 2019 kan ta ennå ett steg opp(VM)

Teamets plan er å kjøre det Spanske Mesterskapet i Superstock 1000. Dette er er den klassen som går fortest og er mest prestige å vinne i det Spanske Mesterskapet.
I Spania er roadracing en stor sport og konkurransen der består av profesjonelle team og førere.

post-75-0-80844400-1517610541_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Plassen inviterer til teamets Kick Off i morgen torsdag 10. januar kl 18.00.

V A F L E R 👍

Sørvangen 14, 3031 Drammen

 

Teamet med Ole Bjørn og Jesper i spissen vil fortelle om planene i 2019 og litt om hva som skjedde i 2018.
Vi håper samarbeidspartnere, venner, fans og familie har mulighet til å komme.

https://www.facebook.com/events/2095216970599441/

  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

Ooops - endringer i det spanske reglementet stopper Ole Bjørn og Jespers kjøring der i år.

Det var sikkert kjipt for det offensive teamet, men også ganske kult for oss som gjerne ser dem på norske baner. Kongepokal i SBK NM frister sikkert...

Teamet skriver på FB:

Uforutsatt endring i reglementet hindrer Ducati og Plassen Roadracing team å kjøre i Spania 2019

Plassen Roadracing team med førerne Ole Bjørn Plassen og Jesper Jeppesen mottok tidligere denne uka en trist beskjed fra det spanske forbundet. Til tross for tidligere å ha gitt oss skriftelig bekreftelse på at sykkel var ok, kom de tidligere i uken med en kontramelding om at homologiseringreglene for ESBK 2019(Spansk Superbike mesterskap) vil forandres.
Tidligere har sykler med ...enten Superstock eller Superbike homologisering vært godkjent brukt i mesterskapet, men for 2019 kun superstock homologiserte sykler.
Dette betyr at teamets sykler ikke får stille til start i Spania, ettersom Ducati V4R som kjent kun vil bli homologisert for Superbike. En beskjed som teamet tar veldig tungt etter å ha lagt opp hele sesongen med tanke på deltakelse i nettopp ESBK.

2019-sesongen nærmer seg med stormskritt – og teamet har benyttet de siste dager på å legge nye planer siden ingen av teammedlemmene har for vane å henge med hodet særlig lenge. Det har vært mange telefoner til teamets sponsorer som har hatt forståelse for situasjonen som har oppstått, men som alle har valgt å støtte teamets endelige valg.

Det er derfor med glede at vi kan annonsere at Ole Bjørn og Jesper vil satse i Norgesmesterskapet (NM) i Superbike i 2019. Mesterskapet har som bonus at det i år også deles ut kongepokal til sammenlagtvinneren. Hovedmålet for 2019 blir derfor å forsøke å få Kongepokalen hjem til Sande i Vestfold. I tillegg har teamet også satt seg noen andre hårete mål. Det legges også opp til deltakelse på enkeltløp i andre internasjonale serier i 2019 for å kunne fortsette teamets utvikling internasjonalt.

Teamets forberedelser fortsetter nå frem til første løpshelg i Norge den 1 juni. Det planlegges treningsopphold og testing i Spania med så mye banetid som mulig for å samle data og samarbeide med demper- og dataloggisspesialister for å optimalisere oppsett av teamets motorsykler denne sesongen. De nye Ducati Panigale V4R syklene er Ducatis råeste motorsykkel noensinne, med mange løsninger hentet fra Ducatis suksessrike MotoGP satsing. Det må derfor forventes noen tilvenning for både Ole Bjørn, Jesper og for mekanikerne i teamet. Det må derfor legges ned atskillig med timer både på og utenfor banen for å bli kjent med syklene og deres potensial.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Det ble jo en stygg skjærings for 2019 der teamet ble rammet av hele spekteret av amatørtull og småligheter. Vi håper selvfølglig på bedre nyheter for 2020.

Hva betyr disse ordene fra Plassen tror du?

"Vi håper på noen fete nyheter angående 2020 i løpet av neste uke, nå er det bare å nyte gp-finalen fra Valencia så lenge."

https://www.facebook.com/Plassenracing/

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines