Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra testing i Australia:

14   Maximilian Scheib   CHI   Orelac Racing Verdnatura   Kawasaki ZX-10RR   1m 32.498s   38 laps

Kjørte ikke Ole Bjørn med/forbi ham i fjor/forfjor i Spania? I så fall er det bare logisk at Ole Bjørn kjører WSBK han også.

Basta!

  • Liker 1
  • Haha 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

PRESSEMELDING:

 

Vellykket test Albacete

Årets første test ble kjørt på Albacete banen, meget fin test med åpen pit og kun 12 sykler. Dvs at vi fikk masse banetid. Planen før start var å kjøre inn 2 stk nye motorer. Børste rust av fører og team etter nok en lang vinter.
 
Ole Bjørn har kjørt mye motocross gjennom hele vinteren og brukte ikke lang tid på å finne seg til rette på asfalten. Testen var meget vellykket, med raske stabile runder. Det er fortsatt mye å jobbe med, men en god start

Nytt av året er at vi bytter dekk merke til Michelin. Vi er veldig glade for supporten vi får av Michelin i Spania, de var også veldig fornøyd med hvordan Ole Bjørn taklet overgangen. Vi ønsker samtidig å takke Pirelli i Norge, Gummi centralen og Gjermund for strålende hjelp i mange år. Desverre så blir logistikken for vanskelig når man ikke får noe særlig support fra Pirelli i Spania.
 
Desverre så preges dagene av virus. Teamet er i 14 dagers karantene etter hjemkomsten, noe som gir gode muligheter for mye trening. Når det gjelder ESBK, det spanske superbike mesterskapet har vi fått følgende informasjon. Den offisielle testen er avlyst. Runde 1 som skulle gått 4-5 april på Jerez er flytta til juli. RFME sier at de ønsker å gjennomføre alle runder, og vil bruke pausen i august og september hvis de må flytte flere løp.
 
Foreløpig er det bare å trene og forberede seg på en noe senere start på sesongen.
 
Tusen takk for all hjelp og support.

--
Mvh/Best regards
Tor Erik Plassen
Team Manager Plassen RoadRacing Team
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hei! 

 
Som alle skjønner er sesongstarten utsatt på ubestemt tid. Vi har i utgangspunktet nytt race 9-10 mai på Aragon. Selv om det ikke ennå er utsatt, har Spania portforbud fram til 9 mai. 
 
Informasjonen fra RFME er at straks restriksjoner på reise og idrett letter vil de starte sesongen, de sier også at de gjerne vil gjennomføre 6 runder. så det ser ut til å bli en tettpakket høst. 
 
I Norge er det nå åpnet for trening på Vålerbanen. Siden sykkel og utstyr fortsatt befinner seg i Spania, jobber vi i disse dager med å få det hjem. 
 
Ole Bjørn og teamet gleder seg stort til å komme seg på motorsykkel igjen.  Ventetiden blir brukt flittig til trening som løping, sykling og bevegelighets trening.  
 
Vi har også laget en youtube kanal der vi vil legge ut videoer, dessverre har det ikke vært så mye kjøring ennå. Men det ligger noen fra tidligere sesonger. 
 
Er det noe dere lurer på eller føler vi kan bistå med ikke nøl med å ta kontakt. 
 
  • 1 måned senere...
Skrevet

Store røde innslag i Bike. Denne artikkelen om Ole Bjørn, en om Løvaas, den store SBK shoot out'en og en test mellom SF og en grønn motorsykkel.

Løp og kjøp

306045628_BikeLvaas004.thumb.jpg.232e0376e24da57d6f1efd6a7cf82f3b.jpg

1663531367_BikeLvaas005.thumb.jpg.5a99be49733f96f8bf491ce42f905e6d.jpg

 

Skrevet
 
Nå blir det racing!
 
 
RFME som er det spanske motorsykkel forbundet har sluppet en ny terminliste. Terminlisten inneholder hele 6 runder med doble løp. Det betyr at de har klemt inn en full sesong på høsten. 
Dette viser hvor "viktig" roadracing er i Spania, både for utøvere, leverandører og sponsorer. 
 
Følgende datoer er presentert! 
25-26 juli, Navarra 
1-2 august, Barcelona 
12-13 september, Valencia 
26-27 september, Jerez 
17-18 oktober, Albacete 
7-8, november, Jerez 
 
Ettersom covid-19 utbruddet gjorde sesongen litt usikker har teamet fokusert på fysisk trening. Siden alt utstyr og sykler er i Spania, har det ikke vært mulig å trene roadracing. Ole Bjørn har derimot kjørt masse motocross. 
Vårt siste hinder nå er karantene bestemmelser ved innreise tilbake til Norge. Vi ser på litt forskjellige løsninger for de to første rundene, men teamet vil strekke seg veldig langt for å delta. Samt at vi er opptatt av å ha en seriøs profil, så norske myndigheter sine reiseråd er viktige for oss. 
 
Som nevnt tidligere hadde Ole Bjørn en vellykket test på Albacete der vi testet nye dekk fra Michelin. Når sesongen starter må vi fortsette utviklingen, samt at vi har en del ideer på hvordan vi kan kjører fortere og mer stabilt. Nytt dekkmerke gir også enkelte utfordringer med tanke på dreving, oppsett og mappinger. Vi håper at erfaringene vi fikk på Albacete kan brukes også på andre baner. 
 
Vi vil også straks legge ut info om årets team klær, blir veldig likt som tidligere. Pga sponsoravtaler må vi bytte om på noen veldig få logoer. 
Go-kart turneringen vil i tradisjon tro også bli arrangert, straks vi får lov til å være mer enn 50 stk. 
 
Når Norge åpner for Spania reiser ønsker vi gjerne at dere blir med oss på tur. Vår pensjonerte racer pilot Jesper disponerer et fantastisk flott sted i Ronda, som ligger kun en liten time fra banen i Jerez. 
Stedet fylles fort opp så gi gjerne beskjed tidlig om man ønsker å være med. Denne turen passer veldig fint med løpene på Jerez. 
 
Ta gjerne kontakt, hvis dere lurer på noe! 
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hilser fra vårt kjære og inspirerende Æresmedlem, Ole Bjørn Plassen, som er ved godt mot og i mistenkelig godt humør etter dagens operasjon. Jeg var innom med konfekt og blomster på vegne av Desmodromene og Nidhogg, men kom ikke inn og måtte ringe i stedet.

Ole Bjørn var godt i gang med trening på Vålerbanen før helgens konkurranser, men var utenfor banen og skadet seg.

  • Liker 1
  • 5 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...
Skrevet

Ole Bjørn er vår helt og kjører nå enda bedre enn før (så får vi vurdere om Yamaha er innafor). Dette er terminlisten til Plassen Racing 2022

Klippet fra McAvisa   Fantastisk start på sesongen for Plassen Racing Team! (mcavisa.no)

file.jpgce5ce7_eb391e201e39473db27f631c8cf61068~mv2.webp
 
Svensk mesterskap og Pro Superbike:
 

(Ole Bjørn kjører samtlige løp, Martin kjører kun SM)

Runde 1: 06 - 08.mai – Anderstorp (SM)

Runde 2: 03 - 04.juni – Lungbyhed (Pro SBK)
Runde 3: 17 - 19.juni – Linköping (SM)

Runde 4: 07 - 08.juli – Mantorp (SM + Pro SBK)

Runde 5: 22 - 23.juli – Ring Knutstorp (Pro SBK)

Runde 6: 30 - 31.juli – Gjelleråsen (SM)

Runde 7: 19 - 20.august – Gjelleråsen (Pro SBK)

Norsk mesterskap:

(Martin Eriksen kjører samtlige løp, Ole Bjørn skal kun kjøre løpet på. Rudskogen)

Runde 1: 27 - 29.mai – Våler

Runde 2: 10 - 12.juni – Våler (SSP 300)

Runde 3: 24 - 26.juni – Rudskogen

Runde 4: 01 - 03.juli – KNA (Nordisk)

Runde 5: 04 - 06.august – ACR

Runde 6: 19 - 21.august – Vålerbanen

Runde 7: 02 - 04.september – KNA

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Vårt kjære æresmedlem - dobbelt sådant (for å vinne NM på Ducati) avslutter karrieren etter mange år med stor underholdning. Alltid med bror Tor Erik som team-kamerat eller -sjef. Vi i Desmodromene har vært noen av mange fans som har fulgt Ducatisatsingen (og litt Yamaha) i årevis. Takk for spenning, inspirasjon og stor underholdning skapt av familie, team-medlemmer, venner, mekanikere, sponsorer, arbeidsgiver, konkurrenter, klubber, frivillige OG de to stjernebrødrene Tor Erik og Ole Bjørn.

Plassen Roadracing Team | Facebook  

 

  • Liker 1
  • stoppitide endret tittelen til Plassen Racing. Takk for stor underholdning. Avsluttet karriere 2022
  • Program

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hvor begynner man? 😎 Så mange blide fjes og så bra fokus på trygg og lærerik kjøring. Det var ekstra mange som utviklet sine førerferdigheter i dag. Takkelisten er som alltid skikkelig lang:  Tekniske kontrollører Peder og Morten, Corsegeneral og instruktør Aleksander, assisterende Stevneleder HyperMotard Gunnar, Gule instruktører Per og Egil, stadig og stødig Rød instruktør Marie, mangeårig ryggrad og holdeordensjef Marix + instruktør og mann André + arvtager og dagens smildistribuerende debutant Hanna, Løvaas' folk og denne dagen spesielt Ole Bjørn som stjerneinstruktør, Ekergutta som alltid støtter, mekker og deltar, Rudskogens damer Laila og Anne, Rudskogenburgeren som nå endelig har blitt god å spise, Regnellfamilien og Regnellhunden som alltid stiller opp, overnattingsgjengen/Chevygutta Rebell-Ringheim og support Jon for at de viser hvordan ting kan gjøres (håper jeg ikke har glemt for mange)(nominér gjerne flere til listen) OG SIST, MEN IKKE MINST DELTAGERNE ♥️ Normalt ville vi vært 40 - 50 deltagere (samme antall skiltsykler som i glansdagene) på en så flott dag, men vi var bare noen-og-tretti denne gangen. Desmodromenes økonomi er fremdeles god, men så dyr som en full dag på Rudskogen er må vi i mangel av fullt hus, være forsiktige. Kanskje har vi vært plaget av rentenivå, kriger i verden, pessimisme og andre nedturer så lenge nå at det blir vanskelig å bestemme seg for å gjøre noe hyggelig plutselig? Noen mente alternativt at fotballkampen (VM Norge Frankrike) var i veien. Kanskje. Vet ikke. Uansett umulig å  gardere seg mot siden vi var langt inne i ønskelister og forhandlinger med Rudskogen da grupper og kampoppsett ble ordnet av FIFA. Medlemmer, frivillige, styre & stell gjør sitt beste og det er ganske forbanna bra👍Likevel måtte vi dessverre avbestille de berømte spesialtjenestene fra Grønn-gruppe-Frank og fjæringsoppsett fra Esp1-Tech. Husk at vårt segment er basert på Ducatis for tiden 2,5% markedsandel. Andre arrangører har de "resterende" 97,5% å selge seg til. At vi da likevel får til det vi får til er ganske spektakulært og må skyldes at våre Ducatistmedlemmer er ekstra engasjert i sin hobby. Takk og pris! Importørens folk var enda travlere enn før og kunne ikke komme. Labert sykkelsalg i Europa og trangere økonomi gjør sesongen deres krevende + at Ducatifabrikken forventer fokus også på MX og Enduro. Godt at vi da har Ekers og Løvaas' bidrag.   *her er Per i gang og instruerer med armer og bein i Gul gruppe, Tusen takk Per. Dette kan du! *Chevygutta med staselig oppsett. Se den hengeren!!🤪 *Ekers karer med pust i bakken. Flott at de alltid er med og hjelper til litt her og der hvis mulig. Respekt👍 *Foreningsveteran Regnell med venner og rikelig strømtilførsel kun centimetere fra baken. Takk for konsekvent tidlig påmelding og dermed moralsk støtte til Desmodromene. *Junior tar lappen neste år og bistår pappa med kjedesmøring. Praktisk læring og sikkert inspirerende for ham å være så tett på. Hyggelig og smart å gjøre det til familieaktivitet. *Regnellhunden er lojal humørspreder og med på alle banedagene *Hanna ser da rask og trygg ut?🏍️ *Instruktørpappa like bak *Legil og kompis (tross annet merke) nærmer seg ferdigkjørt *På vegne av flere deltagere i Rød gruppe takkes Løvaas' stjernemekaniker og Æresmedlem i Desmodromene (man blir det hvis man vinner NM) Ole Bjørn for inspirerende instruksjon. Han sa at han synes det var gøy å være på banen igjen også. Noen år siden sist. Det er ingen selvfølge at noen (f.eks. meg) i en alder av omtrent femtifemten år finner ny motorsykkelinspirasjon sånn plutselig. Tusen takk Ole Bjørn! PÅ GJENSYN ALLE SAMMEN
    • Nok en vellykket dag på Rudskogen i et fantastisk vær, men det er synd at ikke flere er med å kjører. For oss andre er det jo luksus å å ha banen nesten alene hvor vi kan trene på sporvalg, blikkpunkt, sitteposisjon og knekkpunkt under trygge forhold og god veiledning. Til og med en «vanlig» Multistrada V4S med 19» framhjul fungerer bra, spesielt med Pirelli Scorpion Trail III dekk. Veldig god følelse og sitter utmerket i mitt tempo. Her er noen bilder fra dagens event. Multin klar for en dag med mye moro.   Deilig med godt grep😎 IMG_6206.mov   Det går unna i rød gruppe, men trygt og fort. IMG_6207.mov     Sliten og fornøyd etter nesten 2 timer hjemreise😄    
    • Tusen takk til de frivillige for et fantastisk arrangement! Gjennomføringen var upåklagelig og stemningen var toppers. Gleder meg til neste gang. IMG_5701.mov
    • Det kommer flere hyggelige meldinger snart. Herlig dag. Pause nå - på fantastiske Rudskogen 😎 20260626_185407.mp4  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer