Gå til innhold

NMCU kjekt å ha :)


Anbefalte innlegg

NMCU har blant mye annet nyttig ganske alene sørget for at Norge ikke bruker wire-rekkverk som midtdelere. Ganske kjekt når man leser om dokumentert dødelig sammenheng...

 

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2016/09/20/in-25-of-motorcycle-deaths-in-sweden-a-crash-barrier-is-involved/

 

Både som privatperson og president synes jeg alle motorsyklister uten å blunke skulle støtte NMCU med medlemskap og således ta medansvar.

 

Enig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Barcelona, Madrid og London valser i vei, helt eller delvis uten å bry seg om at sentrale EUmyndigheter har uttalt at motoriserte tohjulinger er en avgjørende delløsning på trafikkproblemene.

Før vi aner ordet av det har en eller annen overivrig 'grønn' faen satt inn en overfallstakling som gjør oss til fiende heller enn en løsning.

Medlemskap i NMCU er viktig 🏍️ 👍 Det holder ikke å sitte og se på - alle må engasjere seg på en eller annen måte. Du også?

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/11/26/spains-pollution-problems/

http://www.fema-online.eu/website/index.php/2018/11/30/mag-uk-discusses-biking-with-the-mayor-of-london/

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Jeg var på et medlemsmøte i NMCU Oslo/Akershus i kveld. Foredrag om sikkerhets(?)rettet digital integrasjon og hvor mc er i det landskapet. Ganske mye er konkret på gang og det kan se ut til at fabrikkene er såpass foroverlent at de får muligheten til å styre dette arbeidet i en retning som vi antagelig kommer til å like, ha nytte av og derfor akseptere.

NMCU sentralt fortalte hva de driver med for tiden. De er som i alle år dypt involvert i planarbeidet FOR motorsyklisme og vår sikkerhet.

Jeg synes alle motorsyklister burde delta i NMCUs arbeid - i det minste ved et medlemskap. 

https://nmcu.org/ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • stoppitide klistret og avklistret denne emne
  • 2 måneder senere...

Det ble hurlumhei på årsmøtet tidligere i år. Nytt sentralstyre valgt. Én av grunnene var avtalen med BikeLife Norge. En voldsomt dyr avtale for NMCU - mange mente den var totalt ensidig og nesten verdiløs. 

Avtalen er nå reforhandlet. Kraftig!

Medlemmene i NMCU har fått ny avtale tilsendt og inviteres til ekstraordinært årsmøte for å behandle den nye avtalen. Ja/nei/blank

NMCU får arbeidsro og nylig et push med litt statsstøtte til sikkerhetsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fremdeles litt på hvor tosidig den er. 
Har på ingen måte finlest avtalen, hverken ny eller gammel. Men har litt vanskelig for å se hvordan den kommer NMCU og oss medlemmer tilgode. Utover fripass til hettegenser utenpå skinndress 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Hei, siden det var litt usikkert med «Veien»-turen denne helgen og endret dato, planla Erik og jeg en 2-dagers tur til Telemark. Telemark er generelt litt vanskelig tilgjengelig for oss med noe transport ned til Kongsberg.   Dag 1: Dessverre måtte vi starte turen fredag morgen i regnvær, men etter Enebakk var det fint. Vi kjørte rundt 450km den første dagen på superfine veier til Straand hotell.   Dag 2: Dessverre fikk jeg et batteriproblem med Diavelen om morgenen da vi ville dra fra hotellet men de hadde noen verktøy og en booster på hotellet, og vi klarte å få sykkelen i gang. Men på grunn av batteriproblemet bestemte vi oss for en annen rute hjem enn opprinnelig planlagt....... ikke optimalt på  ferge hvis du ikke kan slå av sykkelen.   Til tross for noen problemer på dag 2 en veldig fin tur med stort sett perfekt vær og superfine veier.  
    • Imponerende hvor gode dekk har blitt. Metzeler M9RR skulle være bedre enn forgjengeren på ALT, men er det mulig... Jepp, det er det.  Jeg får omtrent 12.000 ut av fordekk og 10.000 bak. Pluss det man kan tyne dem etter at slitasjemarkøren er aktiv. Bare der er forbedringen verdt den bittelitt økte prisen fra M7RR Det bidrar positivt å kjøre så mykt man kan/gidder/klarer, aktivt på bane/sving og ikke minst med store variasjoner i lufttrykk. Jeg bruker fra 30psi (2 bar) på bane og gromtur til 40psi/2,7bar til pendling og motorvei. Resultatet er tilnærmet null flate felt og null trapping.
    • Tidlig en søndags morgen, mer konkret denne søndags morgenen kjører jeg så gode svinger på kryss og tvers som mulig fra litt syd for Drammen til Sandefjord - se på utsikten fra Flautangen, inspisere gamle hytta "vår", kaffe på torget, ytre-veien til Tønsberg, svippe ut på Verdens ende og så kystveien forbi Åsgårdstrand kanskje kanskje. Slå følge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer