Gå til innhold

Meccanica/sosial dag hos Løvaas Motor


Anbefalte innlegg

Hold av lørdag 10 mars, kl. 1130-ca kl. 1500

Det blir et Desmodromene arrangement hos løvaas Motor i Holmestrand.

Det blir både lærerikt og hyggelig for all som kjører Ducati.

 

Mer info kommer etterhvert.

post-43-0-42885400-1519214632_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold av lørdag 10 mars, kl. 1130-ca kl. 1500

Det blir et Desmodromene arrangement hos løvaas Motor i Holmestrand.

Det blir både lærerikt og hyggelig for all som kjører Ducati.

 

Mer info kommer etterhvert.

Vi er heldige å ha Norges raskeste superbiketeam i våre rekker. Plassen Racing er også med oss denne dagen.post-43-0-68151000-1519763064_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.
Nå nærmer sesongen seg igjen (heldigvis). Noen har kjøpt ny sykkel og gleder seg vanvittig og andre kjører med sykkelen de hadde sist sesong.
En stor del av Desmodromene er veldig glad i å kjøre på bane både med og uten skilt. Andre liker å kjøre på veien og mange er glade i begge deler.
Uansett så er jeg sikker på at dere er spent på hva årets sesong bringer.

Vi starter kl 1130 og avslutter ca kl 1500. Vi gjør som tidligere og spleiser på Pizza. Dere som vil være med å spise kan vippse kr 100 til meg når vi starter.

 

Dagens plan er:
Per og Per forteller om hva som kreves for å kjøre på bane både med og uten skilt. Dette blir kortere enn tidligere til de av dere som har vært med på dette før.
Er vi heldige så har Per TJ med seg sitt SS prosjekt. Dette ser veldig spennende ut og det er jeg sikker på at dere vil syns også.

 

Som tidligere blir det også en Quiz med premiering, så det er lurt å lese seg opp på Ducati historie.

Pizza på verkstedet før vi tar en runde inn i butikken og ser på nye Ducati modeller. Løvaas har gode tilbud på div utstyr til oss denne dagen.

Plassen racing er tilstede og Ole Bjørn/Thor Erik/Jesper vil fortelle om hva de driver med og planer for årets sesong.
Ole Bjørn prater om det å kjøre racing og kommer med tips til de som er interesserte.

Jeg håper at så mange som mulig har anledning til å komme, dette blir en morsom og hyggelig dag for alle som digger DUCATI.
 

post-43-0-27970000-1519831743.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Jeg håper dere kommer greit gjennom, hele gjengen. "Tålmodighet er den raskeste vei" Hver gang jeg begir meg inn i ECE regulativenes verden (syke jævler!!!) så blir det hodepine. Din sykkel er typegodkjent med 90dB standstøy på (tipper) ca 4.000-4.500 omdr. Er den fremdeles en Multistrada med opprinnelig typegodkjenning eller forsvant den sammen med rammemodifisering? Hvis opprinnelig, så kan du bruke original eksos. For moro skyld kan du i tillegg lage en egen eksos (det er jo ikke skråsikkert at den blir å jævlig høylytt). Jeg skrev et langt avsnitt om standstøy, passeringsstøy og typegodkjenning, men måtte bare slette det. Jeg vet rett og slett ikke hva som brukes for typegodkjenning. Noen sykler har 110dB i vognkortet (på uvisst turtall). Jeg leste et 20 år gammelt foruminnlegg der passeringsstøymåling ble beskrevet (20km/t gjennomsnitt av andre og tredje gir, full gass i 20 meter, der målingen gjøres midt på de 20 meterne av en måler som står 7,5 meter unna). Hvis det er slik Harleyvennene dine måler, så er det vel ganske mye som går lett gjennom? Ting har utviklet seg og nå er det vel eksosrørsventiler og sikkert mere fart og turtall (eller kanskje ikke?).  Altså; det hadde vært KJEMPEinteressant å høre hvordan de gjør det.   PS ikke noe problem med fargevalg på rammen. Det ordner jeg. 🙂   PS 2 vær forberedt på at rammenummer preges tvers gjennom lakk hvis det blir slik rekkefølge. Få preging først eller hold av en liten plakett som ikke lakkeres (klarlakk eller epoxy etterpå)
    • Livet fortsetter å kaste harde skruballer mot meg og familien, så det kommer til å gå litt sakte fremover.  Men på tirsdag har jeg avtale med et verksted som skal hjelpe meg å sveise ferdig ramma. Håper det går bra. En del vanskelige områder som gjenstår. Når det er gjort kan jeg evt begynne å sparkle/pusse noen steder der det er nødvendig, og så må jeg snart velge farge…. OOO… skummelt… Har også luftet tanken med biltilsynet om å bygge egen eksos. Ettersom dette er en sykkel som kom uten katalysator, behøver jeg bare forholde meg til støykrav - dagens støykrav. 82dB. Har ikke satt meg inn i hvor/hvordan det måles enda. (Kjøretøyforskriften § 24-8.3. ECE regulativ 41-01). Så da kan jeg begynne å leke med tanken om å bare ha ett eksosanlegg, men bygge det på en måte som gjør at det, i det minste av og til, kan tilfredsstille det kravet. Støymåling fra f.eks. Oslo H-D senter er noe de godtar.  Må også være konstruert/montert på en sånn måte at det ikke kan føre til brann eller skade på fører, og festet forsvarlig - evt med varmeskjold. Når/hvis det godkjennes vil det bli preget/merket og ført inn i vognkortet. 
    • Jeg henger meg også på, dersom været tillater det. 👍😊
    • Hei  Har ett sett liggende , kjøpt av Plassen Racing, som er helt strøkne. De passer Monster 1200 17> og Diavel 2018>, og mulig flere modeller. Se bilder. Har Evotech eksos brakett og blendedeksel for motsatt side ubrukt, passer Monster 1200 17> Se bilde  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer