Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt min første Ducati, en M796 ABS 2010 modell som har gått ca 16000.  Sykkelen fungerer fint, men har veldig dårlig bakbrems.

Jeg har googlet problemet litt og det synes å være et kjent problem. Bakbremsen må trykkes veldig langt ned og det er heller ikke noe særlig tak i den da. 

Det blir litt kjøring på grusveier så jeg vil at denne skal fungere bedre. Er det noen som har mulige løsninger på problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har hatt akkurat det samme problemet med min Monster 821 (2017). Jeg fikk den luftet av gjengen av på Løvaas så jeg kunne være sikker på det ble gjort skikkelig, og i ettertid var den som ny  :-)
Men, etter et par hundre kilometer er den atter helt slapp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, svenolav skrev:

Jeg har hatt akkurat det samme problemet med min Monster 821 (2017). Jeg fikk den luftet av gjengen av på Løvaas så jeg kunne være sikker på det ble gjort skikkelig, og i ettertid var den som ny  🙂
Men, etter et par hundre kilometer er den atter helt slapp igjen.

Løsning er å skrudd av kaliperen, ha den høyt og lufte, så kommer du neppe til å oppleve det på nytt. Det er nok fremdeles litt luft.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Og kan dette kanskje også ha et regionalt perspektiv? Altså at medlemmene får støtte til å lage fine veier-videoer på klassiske Ducatier? Jeg vet dere er der ute, både syklene og eierne 😉 
    • Kan vi som forening tenke på å lage innhold som dette? Se video under. Ikke tenk så mye på kjøringen, selv om den er helt OK, tenk mer på hvordan videoen fanger alle de spesielle lydene fra en hverdagstur. Kan vi lage dette på YT med våre sykler og medlemmer? ❤️ Jeg stiller med et par sykler fra litt gamle dager. Vi vet alle også i hvilket vindu vi finner en 888SP5 å sette mikrofon på. Jeg husker også VELDIG min første Desmodromene-fellestur i '97 sammen med en herremann på en 78' 900SS/Conti.  Dere som eier disse smykkene vet hvem dere er. Dere som har selvtillit til å kjøre smykkene slik at det blir interessant på video... Vel dere vet også hvem dere er 😉 Om vi er noen som er med på dette så tenker jeg at klubben kunne stå for: Kamera m/innfesting Mikrofon - dette må være en ganske dyr sak, og kanskje å leie inn noen som kan slike ting Veiledning Montering Videoredigering, inkludert skjuling av fartsmåler Fører står for Sykkel, seg selv, osv Forsikring Kunne kjøre sykkelen sin på en slik måte at det blir en interessant video 😉    
    • Det var enda mindre slitt under👍 og drevet står riktig vei. Finsjekket med lommelaseren for sikkerhets/moro skyld.
    • På Fanten var det undersiden av  svingarms beskyttern som blei utslitt. Bare nevner det, har du sett under? Tok litt tid før jeg oppdaga det, eh.. Det var og er forøvrig 15T på Fant. Var montert feil vei, så flaks at det ikke gikk galt. Men lett å ta feil da det skal stå motsatt vei av Ducati, i allefall på 750'n.
    • Oljelekkasjen tettet. Sejd helicoil-reparasjoner på sidedekselet og én på starteren. Takk for rask jobb hos Løvaas.  Samtidig byttet kjede-mot-svingarm-beskytteren som internettet dømmer til rask katastrofe hvis man går ned til 14T fordrev. Nix. Kjørt 250.000km med 14T og fremdeles nesten helt ok.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer