Jump to content

Recommended Posts

Hold av lørdag 16 mars.

Da blir det en hyggelig og inspirerende dag hos Løvaas Motor i Holmestrand for alle som er interessert i racing og spesielt Ducati.

Vi har med oss Plassen Racing som har mye å snakke om når det gjelder deres satsing og kanskje de deler noen gode tips til de som har lyst til å satse selv. Selvfølgelig er Norges raskeste RR pilot tilstede sammen med teamet.

Per T Jenssen viser fram hans SS og er klar for diskusjon om tema ombygging.

Ellers blir nok kredittkortene flittig i bruk da vi pleier å få uimotståelige tilbud på klær og utstyr.

Kanskje blir det til en quiz også, selv om vi ikke rakk det i fjor 🙂 

Nærmere info kommer snart.

 

Per B

IMG_0572.JPG

IMG_3570.JPG

IMG_3569.JPG

  • Liker 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

imageproxy.php?img=&key=0897197b768672bcHei alle Ducativenner.

Nå nærmer det seg sesongens første event.

Hvorfor ikke starte med en tur til Løvaas Motor 16 mars. Det blir en hyggelig og interessant dag sammen med andre som digger DUCATI.

Vi starter ca kl 11:00 (kom gjerne før det) med  en entusiastisk Per T Jenssen som deler sin store kunnskap om hvordan bygge en unik SS. Han har nok litt av hvert å fortelle og er som vanlig interessert i diskusjon rundt tema ombygging.

Det blir Pizza som tidligere. De som har lyst til å spise vippser meg når vi starter, slik vi har gjort tidligere. 

Løvaas motor har kanskje fått inn en del av årets kolleksjon på klær og utstyr, så pass på, de pleier å ha gode tilbud denne dagen

Ca kl. 13:30-14:00 fortsetter vi fjorårets suksess med Plassen Racing bare for dere. 

De har andre planer for sesongen enn å kjøre i det spanske mesterskapet og det betyr at vi får se mer til de her hjemme på berget. Jeg er i hvertfall veldig spent på NM sesongen i år og det er jeg sikker på at mange av dere også er. Kongepokalen er satt opp i Superbike og det skal bli morsomt å følge med.

Jeg gleder meg til å høre hva Plassen Racing har å fortelle oss i NDFD om planer for sesongen og inspirasjon til dere som har racing i tankene. Gode tips fra de kan vi forvente i år også. 

Jeg håper de har en Panigale V4R  å vise fram......

Jeg tipper det kan bli en lang og morsom dag hvor vi avrunder i 15:00-15:30 tiden. 

Det er fint å gi meg et tips på denne tråden om du/dere har tenkt å komme og eventuelt skal spise pizza, så får jeg en oversikt.

Per B

 

IMG_1259.PNG

IMG_2852.JPG

IMG_3571.JPG

53121434_393934011387959_73488148859977728_n.png

Edited by perern
Evaluering
Link to comment
Share on other sites

Takk for en flott dag hos Løvaas Motor.  Ca 20 pers med stort og smått hadde det kjempehyggelig sammen. Veldig hyggelig å se noen nye fjes også.

Per Jenssen hadde en session på tema, bygging av sykkel. Alltid morsomt å høre på, og Pers kunnskap om alt er fra det rent tekniske til lovverket er imponerende.

Plassen Racing er det alltid interessant å høre på. Spennende sesong med mye kjøring i Norge, så det blir mange anledninger for oss å følge gutta. De viste også fram den nye gromsykkelen Ducati Panigale V4R. En rå maskin som jeg gleder meg til å se og høre. 

Vi prøvde en ny pizza leverandør da det viste seg at Casablanca holder på å pusse opp så kjøkkenet var stengt. Jafs på Gullhaug leverte over forventning så pizzaene skled greit ned.

Quiz ble det også og kunnskapene var bra synes sensor. David Hans stakk av med seier og en Ducati caps. 

Takk til Løvaas motor som alltid stiller opp for oss.

perern

 

 

 

 

 

 

 

  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines