Jump to content

Ombygd 1100 multistrada 2007.


Recommended Posts

Spoiler

 

Lucas ønsket

At jeg skulle legge ut litt bilder . multistrada en. Og noen ord om bygget. 

Bilder er tatt av Daniel han er Meget flink. 

Alt startet i 2017. Jeg hadde laget så mange landevei sykkler og fulldempa offroad er. Og ønsket og oppfylle en tanke om og bygge om en motorsykkel. Jeg dro til Frankfurt og kjøpte en BMW r 1100 rs turing. 

Bygde denne i 2017/18.med avbrekk av hjerteinfarkt og innsetting av pacemaker.pacemaker er Ikke det beste og ha  når man tig sveiser. Etter denne var ferdig måtte jeg ha en ny sykkel og kjøre på da 1200 monsteren var solgt til fordel for verktøy blant annet som en stor pulverlakk ovn til og brenne rammer felger div. Tok da en ny tur til Tyskland da det ikke var noen  1100 multistradaer til salgs her. Selv om jeg ikke skulle bruke så mye tid og penger som på BMW. Tok det ca 6mnd. Peggy overhalt gaflene. Alt av lager måtte nytt. Nye ventilskims og jobb hos løvås. Nye reimer/ ruller. 

Laget nytt speedometer hus. Tok ut luftfilter boksen. Og laget nytt hus til batteriet der. Nye fester til coilene og releer. Alt El pluss RapidBike evo boksen fikk plass under der. 

Gamle ramme fester ble tatt bort og ramma ble pulverlakk i flake gunmetall. Laget nye ender på tanken der kåpa var festa. Tanken ble lakket med vannbasert bmw 6 serie sort perlemor med 9 GR ekstra flaske. Bmw ble lakket med den gamle gode lakken. Hvor mann kunne vannslipe og polere opp glans. 

Blokka hadde sprekk i fremre feste. Ble innkjøpt en exstra blokk. Men valgte og sveise festet. Så har nå en ekstra blokk. 

Jeg måtte bytte ut alt på drivlinjen og ble da ny dreving. På 14/44.dekka ble scorpion rally. Skilt ble flyttet opp. Eksos anlegget er midlertidig og består av ducati/bmw og engelsk cafe racer. 

Dette er en bruksykkel. Hvor jeg har laget fester i ramma og et bagasje feste tilpasset kriega og tusk bagger. 

Men når bagene ikke er på så er det en sykkel med en utrolig ramme til svingete veier vi liker. 2019-09-21_17_18.47_P900_5725.thumb.JPG.3c04c58893d33aef8e54591b8cbc385f.JPG

IMG_20191220_133046.jpg

2019-06-10_15.09.22_P900_4118.JPG

MVIMG_20190929_151841.jpg

2019-06-10_14.40.08_P900_4051.JPG

  • Liker 4
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, perern skrev:

Veldig morsomt å lese Widar. Imponert over ferdighetene dine👍

 

Per

Hei per

Hyggelig at du likte det som jeg skrev. 

Ikke lett og skrive om noe så omfattende som ombygging og bygging av ting. 

 

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, Øystein skrev:

Morsom lesning ja 🙂 Bra jobba! Det ble en artig vri på den «andungen» vi kjenner så godt... 

Hei Øystein 

Ser du er godt i gang. Blir bra dette gøy at du lager ramma og. Er et helt annet nivå en hva jeg har gjort.ikke ofte innom her eller andre sosiale medier. Men må følge med på deg Øystein. 

 

Ja viste at det var noe kult og bra under all plasten. Ramma geometrien og motoren er veldig bra.siden jeg er kun 170cm så har jeg montert justerbart senke stag bak. Senket 40mm Og senket forand. Er rå på svingete veier. 

Motoren ble gøal med RapidBike evo boksen. Hadde denne montert på 1200 monsteren. Med annet program og. Kabelsett.selvsagt. Går meget gjevnt. k&n luft filter og 14/44 dreving. 

Rapid bike evo boksen mwr luft filteret og sc potta ga meg 140 på julet monsteren 

Link to comment
Share on other sites

Alle som har kjørt disse syklene skryter av dem. De andre (meg inkludert) er litt negative... 🙂 Så det må jo være noe riktig med kjøreegenskaper og motor. Hvis du føler at begge deler har blitt bedre, så er det slett ikke dårlig. 
Selv har jeg aldri kjørt disse syklene. Jeg kjøpte et «vrak» og plukket det bare ned med en gang. Er veldig spent på hvordan den blir å kjøre. 
Veldig moro at det er flere som skrur «mer enn normalt», og deler litt om det her:) Fortsett med det!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte en Multistrada 1000 i 4 år fra 2004-2008. Var veldig godt fornøyd med sykkelen, selv om den var rar å se på. Tur retur Italia var ikke noe problem. Den var gøy å kjøre med opp alle hårnålsvingene opp til passene.

per

Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
    • Det burde jeg svare at ikke er relevant, men jeg klarer ikke det 😁 Metzeler M9 RR og det er et godt eksempel på hvor flinke produsentene er til nyutvikling. Holder lenger enn sin forgjenger M7 RR OG er bedre på alt. Svært nær RaceTec på bane også. Metzeler er eid av Pirelli og de to merkene har noen likheter, men også merkbare forskjeller. Jeg har fått inntrykk av at Rosso IV og M9 RR er "søsterdekk". Muligens er M9 RR noe stødigere i oppbyggingen (ikke sitér meg på det). Jeg har holdt meg til Metzeler fordi jeg opplever de dekkene som veldig forutsigbare. Jeg kan kjenne at nå slipper det, men relativt gradvis og udramatisk. Jeg vet hvilket trykk som gir hvilket resultat og jeg stoler på dekkene. Jeg gidder ikke bygge opp all den kunnskapen på nytt med et annet merke. Da jeg kjørte racing med Monsteren oppgraderte jeg til RaceTec (SuperCorsa SPs søster?)(SC?) fordi jeg hadde brukt opp M7 RR sitt potensiale. Det slapp både foran og bak, så tiden var inne for neste nivå. Det nivået var RaceTec og da tok jeg ytterligere 3 sekunder på Rudskogen.  Antagelig er det like greit å kjøre Pirelli. Eller Dunlop. Eller Michelin. Eller xxxxx  Jeg har ikke erfaring med alternativene. Jeg kan bare sammenligne med ytelsene jeg ser på andre ekvipasjer når vi bremser, svinger og aksellerer.  Dette er et fagfelt med enorm detaljrikdom og uendelig antall variabler. Inspirerende eller frustrerende alt ettersom. Mitt inntrykk er at de fleste ikke bryr seg all verdens. For oss som bryr oss er det fort gjort å rote seg inn i for mange detaljer. Legg til det overlappende nabo-fagfeltet demping og fjæring så blir det lett uoversiktlig. Eller inspirerende?  Til ditt bruk er jeg helt sikker på at M9 RR og Rosso IV er midt i blink. Kanskje noe lignende fra andre merker også.  Felgen din er 5,5 tommer, vel? Da er 180 med dagens teknologi/oppbygging anbefalt. 190 funker kanskje, men er litt dyrere og litt feil(?) 50 profil er fin. Ikke helt feil med 55, men muligens unødvendig. 
    • Takk for gode råd Lars. Da dropper jeg i alle fall Super Corsa. Hva bruker du?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines