Gå til innhold

Ombygd 1100 multistrada 2007.


Anbefalte innlegg

Spoiler

 

Lucas ønsket

At jeg skulle legge ut litt bilder . multistrada en. Og noen ord om bygget. 

Bilder er tatt av Daniel han er Meget flink. 

Alt startet i 2017. Jeg hadde laget så mange landevei sykkler og fulldempa offroad er. Og ønsket og oppfylle en tanke om og bygge om en motorsykkel. Jeg dro til Frankfurt og kjøpte en BMW r 1100 rs turing. 

Bygde denne i 2017/18.med avbrekk av hjerteinfarkt og innsetting av pacemaker.pacemaker er Ikke det beste og ha  når man tig sveiser. Etter denne var ferdig måtte jeg ha en ny sykkel og kjøre på da 1200 monsteren var solgt til fordel for verktøy blant annet som en stor pulverlakk ovn til og brenne rammer felger div. Tok da en ny tur til Tyskland da det ikke var noen  1100 multistradaer til salgs her. Selv om jeg ikke skulle bruke så mye tid og penger som på BMW. Tok det ca 6mnd. Peggy overhalt gaflene. Alt av lager måtte nytt. Nye ventilskims og jobb hos løvås. Nye reimer/ ruller. 

Laget nytt speedometer hus. Tok ut luftfilter boksen. Og laget nytt hus til batteriet der. Nye fester til coilene og releer. Alt El pluss RapidBike evo boksen fikk plass under der. 

Gamle ramme fester ble tatt bort og ramma ble pulverlakk i flake gunmetall. Laget nye ender på tanken der kåpa var festa. Tanken ble lakket med vannbasert bmw 6 serie sort perlemor med 9 GR ekstra flaske. Bmw ble lakket med den gamle gode lakken. Hvor mann kunne vannslipe og polere opp glans. 

Blokka hadde sprekk i fremre feste. Ble innkjøpt en exstra blokk. Men valgte og sveise festet. Så har nå en ekstra blokk. 

Jeg måtte bytte ut alt på drivlinjen og ble da ny dreving. På 14/44.dekka ble scorpion rally. Skilt ble flyttet opp. Eksos anlegget er midlertidig og består av ducati/bmw og engelsk cafe racer. 

Dette er en bruksykkel. Hvor jeg har laget fester i ramma og et bagasje feste tilpasset kriega og tusk bagger. 

Men når bagene ikke er på så er det en sykkel med en utrolig ramme til svingete veier vi liker. 2019-09-21_17_18.47_P900_5725.thumb.JPG.3c04c58893d33aef8e54591b8cbc385f.JPG

IMG_20191220_133046.jpg

2019-06-10_15.09.22_P900_4118.JPG

MVIMG_20190929_151841.jpg

2019-06-10_14.40.08_P900_4051.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, perern skrev:

Veldig morsomt å lese Widar. Imponert over ferdighetene dine👍

 

Per

Hei per

Hyggelig at du likte det som jeg skrev. 

Ikke lett og skrive om noe så omfattende som ombygging og bygging av ting. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Øystein skrev:

Morsom lesning ja 🙂 Bra jobba! Det ble en artig vri på den «andungen» vi kjenner så godt... 

Hei Øystein 

Ser du er godt i gang. Blir bra dette gøy at du lager ramma og. Er et helt annet nivå en hva jeg har gjort.ikke ofte innom her eller andre sosiale medier. Men må følge med på deg Øystein. 

 

Ja viste at det var noe kult og bra under all plasten. Ramma geometrien og motoren er veldig bra.siden jeg er kun 170cm så har jeg montert justerbart senke stag bak. Senket 40mm Og senket forand. Er rå på svingete veier. 

Motoren ble gøal med RapidBike evo boksen. Hadde denne montert på 1200 monsteren. Med annet program og. Kabelsett.selvsagt. Går meget gjevnt. k&n luft filter og 14/44 dreving. 

Rapid bike evo boksen mwr luft filteret og sc potta ga meg 140 på julet monsteren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har kjørt disse syklene skryter av dem. De andre (meg inkludert) er litt negative... 🙂 Så det må jo være noe riktig med kjøreegenskaper og motor. Hvis du føler at begge deler har blitt bedre, så er det slett ikke dårlig. 
Selv har jeg aldri kjørt disse syklene. Jeg kjøpte et «vrak» og plukket det bare ned med en gang. Er veldig spent på hvordan den blir å kjøre. 
Veldig moro at det er flere som skrur «mer enn normalt», og deler litt om det her:) Fortsett med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte en Multistrada 1000 i 4 år fra 2004-2008. Var veldig godt fornøyd med sykkelen, selv om den var rar å se på. Tur retur Italia var ikke noe problem. Den var gøy å kjøre med opp alle hårnålsvingene opp til passene.

per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer