GĂ„ til innhold

Ombygd 1100 multistrada 2007.


Anbefalte innlegg

Spoiler

 

Lucas Ăžnsket

At jeg skulle legge ut litt bilder . multistrada en. Og noen ord om bygget. 

Bilder er tatt av Daniel han er Meget flink. 

Alt startet i 2017. Jeg hadde laget sÄ mange landevei sykkler og fulldempa offroad er. Og Þnsket og oppfylle en tanke om og bygge om en motorsykkel. Jeg dro til Frankfurt og kjÞpte en BMW r 1100 rs turing. 

Bygde denne i 2017/18.med avbrekk av hjerteinfarkt og innsetting av pacemaker.pacemaker er Ikke det beste og ha  nÄr man tig sveiser. Etter denne var ferdig mÄtte jeg ha en ny sykkel og kjÞre pÄ da 1200 monsteren var solgt til fordel for verktÞy blant annet som en stor pulverlakk ovn til og brenne rammer felger div. Tok da en ny tur til Tyskland da det ikke var noen  1100 multistradaer til salgs her. Selv om jeg ikke skulle bruke sÄ mye tid og penger som pÄ BMW. Tok det ca 6mnd. Peggy overhalt gaflene. Alt av lager mÄtte nytt. Nye ventilskims og jobb hos lÞvÄs. Nye reimer/ ruller. 

Laget nytt speedometer hus. Tok ut luftfilter boksen. Og laget nytt hus til batteriet der. Nye fester til coilene og releer. Alt El pluss RapidBike evo boksen fikk plass under der. 

Gamle ramme fester ble tatt bort og ramma ble pulverlakk i flake gunmetall. Laget nye ender pÄ tanken der kÄpa var festa. Tanken ble lakket med vannbasert bmw 6 serie sort perlemor med 9 GR ekstra flaske. Bmw ble lakket med den gamle gode lakken. Hvor mann kunne vannslipe og polere opp glans. 

Blokka hadde sprekk i fremre feste. Ble innkjÞpt en exstra blokk. Men valgte og sveise festet. SÄ har nÄ en ekstra blokk. 

Jeg mÄtte bytte ut alt pÄ drivlinjen og ble da ny dreving. PÄ 14/44.dekka ble scorpion rally. Skilt ble flyttet opp. Eksos anlegget er midlertidig og bestÄr av ducati/bmw og engelsk cafe racer. 

Dette er en bruksykkel. Hvor jeg har laget fester i ramma og et bagasje feste tilpasset kriega og tusk bagger. 

Men nÄr bagene ikke er pÄ sÄ er det en sykkel med en utrolig ramme til svingete veier vi liker. 2019-09-21_17_18.47_P900_5725.thumb.JPG.3c04c58893d33aef8e54591b8cbc385f.JPG

IMG_20191220_133046.jpg

2019-06-10_15.09.22_P900_4118.JPG

MVIMG_20190929_151841.jpg

2019-06-10_14.40.08_P900_4051.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

5 timer siden, perern skrev:

Veldig morsomt Ă„ lese Widar. Imponert over ferdighetene dine👍

 

Per

Hei per

Hyggelig at du likte det som jeg skrev. 

Ikke lett og skrive om noe sÄ omfattende som ombygging og bygging av ting. 

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

4 timer siden, Øystein skrev:

Morsom lesning ja 🙂 Bra jobba! Det ble en artig vri pĂ„ den «andungen» vi kjenner sĂ„ godt... 

Hei Øystein 

Ser du er godt i gang. Blir bra dette gÞy at du lager ramma og. Er et helt annet nivÄ en hva jeg har gjort.ikke ofte innom her eller andre sosiale medier. Men mÄ fÞlge med pÄ deg Øystein. 

 

Ja viste at det var noe kult og bra under all plasten. Ramma geometrien og motoren er veldig bra.siden jeg er kun 170cm sÄ har jeg montert justerbart senke stag bak. Senket 40mm Og senket forand. Er rÄ pÄ svingete veier. 

Motoren ble gÞal med RapidBike evo boksen. Hadde denne montert pÄ 1200 monsteren. Med annet program og. Kabelsett.selvsagt. GÄr meget gjevnt. k&n luft filter og 14/44 dreving. 

Rapid bike evo boksen mwr luft filteret og sc potta ga meg 140 pÄ julet monsteren 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Alle som har kjĂžrt disse syklene skryter av dem. De andre (meg inkludert) er litt negative... 🙂 SĂ„ det mĂ„ jo vĂŠre noe riktig med kjĂžreegenskaper og motor. Hvis du fĂžler at begge deler har blitt bedre, sĂ„ er det slett ikke dĂ„rlig. 
Selv har jeg aldri kjÞrt disse syklene. Jeg kjÞpte et «vrak» og plukket det bare ned med en gang. Er veldig spent pÄ hvordan den blir Ä kjÞre. 
Veldig moro at det er flere som skrur «mer enn normalt», og deler litt om det her:) Fortsett med det!

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg kjÞrte en Multistrada 1000 i 4 Är fra 2004-2008. Var veldig godt fornÞyd med sykkelen, selv om den var rar Ä se pÄ. Tur retur Italia var ikke noe problem. Den var gÞy Ä kjÞre med opp alle hÄrnÄlsvingene opp til passene.

per

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä benytte denne siden godtar du vÄre PersonvernvilkÄr og Retningslinjer