Jump to content

Anbefalt serviceverksted på Østlandet?


Recommended Posts

Heisann. Helt nytt medlem her, men har kjørt Ducati i rundt 15 år. Har til nå nyttet Løvaas til service, men lurer på om noen har gode erfaringer med andre verksteder i østlandsområdet? Kjenner også til Eker, men har ingen erfaring med dem. Beklager om dette tema er diskutert tidligere, men kunne ikke finne noe info om det her inne. 
Hilsen fra Geir, og en Monster 900Sie med stooort behov for hovedservice (+en god del annet småpell 🤣)

Link to comment
Share on other sites

Hei, og takk for tilbakemelding!
Ja lang ventetid var hovedgrunnen ja. Hadde håpet å få tatt det før juli, om mulig.


Da det er en del som skulle vært gjort på sykkelen, også utover service, kunne det være interessant å høre om det var noen positive erfaringer med andre enn de to nevnte også 😀

Link to comment
Share on other sites

Gjøre selv? 😎

AMD i Oslo var forhandler og skrur endel Ducati ennå. Hestmann er også omtalt som godt og vel kompetent. Ganske mye av det som gjøres på en Ducati er plankekjøring og kan gjøres hvor som helst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde hørt med Hestmann før AMD. Graarud Motor i Sarpsborg var også Ducatiforhandler i gamle dager. Mulig de kan hjelpe deg.

Kanskje du kan beskrive hva "en god del annet småpell" er for noe? Om det f.eks. er snakk om service på demper/gaffel så finnes det egne firma til slikt, osv....

Link to comment
Share on other sites

Har i alle fall sendt en e-post til Hestmann, så får jeg se hva som er ventetiden der for tiden. Er nok litt sent ute dessverre 🙄 

Av annet småpell jeg skulle fått gjort (av serviceverksted eller andre) er blant annet feilsøking ifm selvutlading av batteri, bytte dekk og noe lakkeringsarbeid (lakk på alt av karbonfiber er dårlig). I tillegg finner de sikkert mye på servicen som bør utbedres (fikk høre sist at clutch snart burde tas) 😀

Link to comment
Share on other sites

Selvutladning batteri: Det kan være tidkrevende å finne ut av. Det er ikke sikkert det er krypestrøm, start med å bytte batteri om det er gammelt, det er jo en klassiker. Og/eller bytt regulator. Dette fikser du selv. Men om det faktisk er krypestrøm så har jo en gammel Monster et ganske ukomplisert el-anlegg, dette kan du prøve å feilsøke selv med litt egenopplæring på youtube og et multimeter. Evt så overlever du denne sesongen med å sette den på en drypplader fra Optimate eller CTEK i år og så finner du ut av det når det starter å snø.

Dekk: Snakk med Racing4Fun (Fredrikstad)

Lakk: Det fikser du neste vinter

Clutch: Kjør den til den starter å slure. Nyt den fine skrangle-lyden imens 😉

  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
    • Brembo Oro vel? Ikke original, men gjør samme jobben - kanskje bedre til og med. Oro skivene er ganske rimelige. Lønnet det seg å kjøpe ett stykk brukt skive fra et annet sted? Klossene ok på gate og overveldende på bane. Koeffisienten ser ut til å være oppunder der mine ligger. Kjempegod følelse. Gratulerer Den vanligste grunnen (ganske godt, men ikke bombesikker begrunnet påstand) til at skiver blir skeive er ikke at de slår seg pga temperatur, men at klossene, som ligger litt på i mangel av flyt, setter av belegg på samme bittelille forhøyete sted hver omdreining. Etter så og så lang tid er den mikroskopiske forhøyningen blitt stor nok til å gi symptomer som ligner skeive skiver. Usikkerheten min på dette punktet dreier seg også om hvorvidt sinterklosser setter av slikt belegg på samme måte som organiske.... Uansett: Pusse jevnlig med bremserens, skrubbesvamp, smergel eller lignende for å forebygge. Gjerne snurre knappene med en drill-stjerne-bit samtidig som man sprayer med bremserens - for å holde skivene så flytende som mulig (, men det tipper jeg du visste) 😉
    • De presterer bra i WSBK testene 😎 https://www.worldsbk.com/en/news/2025/Important to see if I have to change my style a bit Alex Lowes Bassani reflect after Bimota 12 at Jerez on Wednesday  
    • Jeg endte opp med å kjøpe ei brukt men fin orginalskive fra Motorradteile Hannover. Og fra Capri Moto, ei Brembo Orion, er vel orginalskive det også tror jeg. Og to sett Brembo 07BB33SR Sintered Racing klosser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines