Jump to content

Temadag hos Løvaas Motor


Recommended Posts

Hold av lørdag 2/3, da blir det temadag hos Løvaas Motor.

Vi satser på kortreist pizza i år også.

Program for dagen blir publisert senere, når vi har detaljene på plass.

Jeg håper så mange som mulig har anledning til å delta. 

 

Per

IMG_0737.jpeg

IMG_0736.jpeg

  • Liker 3
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei alle desmodromer.

Velkommen til en spennende og morsom temadag hos Løvaas Motor.

Nå som sesongen nærmer seg i stormskritt og dere er utålmodige på når snøen forsvinner, så blir dette en veldig fin start. De fleste kjenner det kribler i høyrehånda allerede tipper jeg😎

Kommer 🫵 er det fint hvis du legger inn et svar.

Jeg håper så mange som mulig har anledning. 

 

Tidsplan:

11:00-15:00

30 min lunsj mellom kl. 13:00-14:00. Pizza fra Hardy´s

Fra Løvaas Motor har vi med oss 

Henning Aronsen og Ole Bjørn Plassen.

Temaer:

  • Visning av nye modeller og kjøreutstyr.

Hypermotard 698, Multistrada GT

 

  • Cafe-racer prosjekt ved Øystein Hovlandsdal. 

Øystein er en kreativ perfeksjonist med stor tålmodighet.

Han har brukt 1. generasjon Ducati Multistrada som donorsykkel.

Ikke mye igjen av den originalt. 

Øystein viser bilder og forteller om prosessen.

  • Tips om nyttige oppgraderinger på en Ducati ved Peder Cappelen. 

Peder har lang erfaring med Ducati og er glad i å finne ut om noe kan forbedre kjøreegenskapene. Hans interesse er eldre modeller fram til ca 2015. 

  • Litt om generelt vedlikehold og informasjon om dempere ved Ole Bjørn og Henning? 

2 erfarende mekanikere som kan DUCATI. Ole Bjørn er i tillegg  norsk (x4) og svensk mester i roadracing og æresmedlem i Desmodromene. Han har også kjørt superbike EM i Spania med topp resultater. 

 

Noen bilder fra Øysteins Café-racer prosjekt.

IMG_0140.jpeg

IMG_0139.jpeg

IMG_0148.jpeg

IMG_0151.jpeg

  • Liker 1
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Det er ikke så mye snø heller....  
    • Synkroniseringa var bra. Så nå gjennstår det å pelle av luftfilterboksen igjen (for n'te gang) for å få satt på lokket, ja, den må ut av ramma for å få på plass lokket , og lokket må av for å komme til tomgangsskruen. Så jeg bør jo bore et hull i lokket for å komme til med en liten umbrakotrekker. Men, det gjør jeg alltså ikke. Tomgangen er stillt, og den kommer ikke til å forandre seg om jeg skulle endre på co'n via software Så ja, le dere bare i hjel når jeg om en stund, må av med lokket igjen.... Radiatoren er i orden. Den venstre vifta starter på 101 grader og den høyre på 104 grader. Bensintrykket har jeg målt til ca 3 bar, som skal være riktig. Så da er det bare å gå ut og endelig begynne å skru det hele sammen igjen, samt tro på at jeg faktisk kan stille med denne på banedag 23 Mai. Ja da jeg booket denne dagen visste jeg ikke at vi også skulle ha banedag, uka før. ikke visste jeg at vi også skulle ha halv dag. Men, jeg har lyst å bli med denne dagen også, så om helsa er ok og være virker greit, så kanskje...
    • Det hjalp ikke noe, så det må befinne seg en "usynlig" sprekk i innsuget, gummi som har løsne fra metallet pga irr, eller noe slikt...  Så da ble det å bestille nye innsug fra løvaas. Turte ikke spørre om prisen, men jeg håpa på ca max 600 pr stk. Så sjokket kom selførgelig da jeg henta de; ca 1450/stk. Kanskje ikke så rart, nå som kronekursen ligger et sted mellom monpolpenger og  mongolske togrog.🥴 (Og hvis noen tror det vil hjelpe å stemme Høyre neste gang, tar de helt feil.) Monterte med pakn cement (var kanskje unødvendig) i går, locktite på boltene, 5 Nm, på med trottlene, oppstart, stoppa etterhvert med et poff i vertikal innsug. men det viste seg at co sofware var stillt på 0 (null). 16 var utgangspunktet. Nå står den på 22. og co måler ca. 2.6% (er det litt høyt?) og går veldig fint. Jeg måtte skru lufteskruen neste inn på horisontal og ca 1 omdr ut på vertikal, for å få co lik på begge. Det er lett å måle de individuellt på denne, da den har to seperate anlegg, ikke noe krossover eller katalysator. Da gjenstår det å sjekke synkroniseringa igjen. Slik jeg har forstått det kan det være en lite forskjell her, til fordel for co likhet ? Måtte bytte toppdekselpakning på horisontal, og jeg hadde trolig brukt feil pakn cement. eJeg hadde brukt en ikke herdende som fungerer best med papir pakn og slikt? Monterte med en herdende silikonpakning. Også på de små feltene under kam "holderne". Bytta også endelokkene på venstre side på den toppen. Det lakk også kjølevæske fra de korte slangene mellom manifold og radiator. (jeg hadde en mistanke til at disse var dårlige, og burde ha bytta før😶) Rensa for irr på slange stussene og monterte de nye trange fine... Radiatoren var ikke så varm, under testen, på høyre side, i går. Så ikke kom her å si at jeg må tappe kjølevæske og demontere denne for fem💥x👹te gang, fordi den er tett, eller at termostaten er gåen🤣💩
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines