Gå til innhold

Temadag hos Løvaas Motor


Anbefalte innlegg

Tusen takk til Meccanica-general Per for stiiilig gjennomføring 😎 Kanskje noe fint er på gang for et bedre Ducatiår enn i fjor (da var Ducatisalget halvert og stemningen litt laber).  Helt uvanlig godt oppmøte. Vi var vel oppunder 35 tilstede med påmeldte, ansatte og gjester som kom innom. Veldig hyggelig for de frivillige!!!

Ole Bjørn og Henning (heter de kanskje egentlig Løvaas til etternavn, de også?) tok oss gjennom noen nye modeller og råd om hvordan vi kan forholde oss til fjæring - type ufarliggjøring, som kanskje er greit for de fleste....

Sykkelbygger'n hadde lysbildeshow og gikk på en lun og inkluderende måte gjennom hvordan det kan være å bygge sykkel fra bunnen av. Takk Øystein 👍👍

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lars.

Det var superhyggelig at det kom så mange. Jeg mistet litt tellinga etterhvert, men Lars har nok rett med ca 35.

I tillegg til nye modeller, info om eksisterende, teknisk gjennomgang om dempere så forsvant 8 store pizzaer fort i sultne ganer. Jeg tar det som et tegn på at folk var fornøyd med dagen.

Med et slikt oppmøte, gjør det morsomt å arrangere slike eventer.

Jeg håper at det er et tegn på at mange blir med på turer og banedager når sesongen er i gang😀 

Takk til Løvaas Motor og spesielt Henning og Ole Bjørn for at Desmodromene invaderte butikklokalene og beslagla hele inngangspartiet for denne seansen. 

IMG_2508.jpeg

IMG_2509.jpeg

 

IMG_2513.jpeg

 

IMG_2514.jpeg

  • Liker 2
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Oslo onsdag meldes tørr og 10-12-13 grader. En av de siste mulighetene? (ganske uvedkommende, men Torbjørns blinkskudd fra Dolomittene 2017  pynter enhver tråd)
    • 996SPS'en kommer til å bli solgt av mine arvinger.
    • Selg 996'en og skaff en Giulia. Du kan ikke vente til hele listen er oppnåelig.
    • For å dra ting litt tilbake på jorda igjen. Ja - vi kan ha forskjellige lister. Det kan være kjendiser du får "lov" å ligge med av dama, Bugattier og F40'er du kun ser på Youtube, stereoanlegg som koster 4 X Superleggera og båter som koster mer i vedlikehold enn årslønna di. Og så har vi den litt jordnære lista, og den begynner også å bli uoverkommelig smått om sen. Men kanskje ikke likevel, om du er litt tålmodig? Jeg har jo allerede en 996SPS, den tror jeg ikke er så lett å finne for hvermannsen. Å finne en i dag er dyrt. For ikke å snakke om en 888SP. En noenlunde pen 911SC - det er mange som har forstått at det er den beste bilen som har kommet ut av Zuffenhausen og prisen er høy. Og god gammel Bertone Coupe - Giulia - med den fantastiske NORD-motoren - er jo i mine øyne det vakreste som noensinne har kommet ut av Milano. Den koster også mye akkurat nå. MEN: Prisen på Jaguar E-Type og lignende er på vei ned. Alt som var kult på 60-70-tallet blir mindre verdt. Det er fordi de som drømte om slike kjøretøy har blitt 80+ år gamle og ikke kan kjøre mer. Og den bølgen treffer stadig yngre markeder. Det vi (50-ish) likte da vi var unge ligger høyt i pris, fordi vi har penger og tid til å anskaffe det vi drømte om. Akkurat nå, men kanskje ikke mer enn 10 år framover. Så jeg tenker at jeg er en skikkelig anakronist, og at prisen på kamskaftere muligens går ned, og kanskje kan jeg bli pensjonist med kamskafter om en 20 års tid 😉  Men i mellomtiden lever drømmen om en -78 900SS, -81 911SC og -71 Giulia i garasjen 😉   
    • Jeg har kjørt 204-hk-versjonen av 911SC. Jeg var ganske risikovillig den gangen, og fikk tilbud om å kjøre en slik t/r Strynsvatn Camping - Stryn Sentrum en gang rundt sen nitti. Vi var en litt broget gjeng på campingen. Jeg måtte ned fra campingen til sentrum for å ta ut penger(!) til leie av hytte. Fikk tilbud fra en Bergenser jeg hadde pratet med i fylla kvelden før om å "Ta Påååårrrrshen"  da jeg prøvde å åpne døra på den ytterst kjipe leiebilen vi hadde den gangen - jeg og min daværende samboer. Så da tok jeg Porschen. En 1981 3.0SC med påmontert bakvinge, men ellers standard. Eieren skrøyt av en tid Bergen - Stryn på mindre enn 3 timer om man tror på det. Saktekjøring kom med publikum, jeg kom meg ut av campingen uten å kvele motoren. Og så startet jeg å kjøre. Ohj. For en gokart. For en følelse med alt. Heldigvis visste jeg allerede som 25-åring at man ikke skal slå av midt i svingen på en 911. Men vet alle det? ;=)      
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer