Jump to content

Desmodromenes Ducati On Track Tirsdag 13. August


Recommended Posts

Velkommen tirsdag 13. August, klokken 15 -19 med fem gromme pass for alle

 

Oppmøte SENEST kl 14 for obligatorisk teknisk og førermøte.

 

Obligatorisk teknisk kontroll kl 14, førermøtet kl 14.30

Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1500.- pluss gebyr frem til 1. Juli. Etter det økes prisen til 1800.-

 

Påmelding stenger søndag kveld, 11. august kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding)

Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 15. juli.

Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.

Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 300.- ekstra for deltagelse.

Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og ABC

Banekjørings ABC erklæring justert 2024.pdf

 

Gruppeinndeling: Grønn = Skiltgruppe for nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Første gang du kjører med oss skal du melde deg på i denne gruppen.

Gul = Skiltgruppe for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo

Rød = Skiltgruppe for de med mer erfaring

 

Har du spørsmål til arrangementet eller påmeldingen, skriv her i tråden eller kontakt [email protected]

 
  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Vegar Dalsrud skrev (1 time siden):

Litt forvirrende datoer her, er det 8. eller 13 august?

Takk for den. Det er tirsdag 13. august.

Corsegeneralen kommer med korrigeringer (om nødvendig) i påmeldingen også.

  • Liker 1
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Forhåndstesting i morgen lørdag formiddag og mandag formiddag. Oslo'ish. Vil du slå et slag for en annen lokasjon, så gjør det. Kanskje vi kan komme dit også.

Dette er for de som vil kjøre nå eller for den saks skyld neste år.

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Der rant det på med påmeldinger i søndagens kveldssol 😎😎👍

Tusen takk - da er vi to deltagere eller en stor pose panteflasker fra break even. Mye bedre enn det så ut før Yr ombestemte seg. Grunnlaget for en fin sesong neste år er på plass etter bra besøk på årets banekjøringer.

DW illustr.jpg

Desmo RS 28. mai 2019 3.JPG

 

Mimretid🙂

Race ready 1. juni 2013 004.JPG

NM Karlskoga 2013 019.JPG

rs juni 18.JPG

 

Kø for å slippe in på Desmodromenes banekjøring

wdw2024.JPG

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

Deilig å få prøvd Multistradaen på Rudskogen i dag. 

Den var overraskende god å kjøre, tung men lettkjørt, holder sporet godt. Etter å ha strammet opp kompresjonsdempingen et hakk fram og bak, så forsvant gyngingen jeg kjente enkelte steder. Spesielt ned mot T3 (angsten) er det litt ubehagelig.

Litt vanskelig å bestemme seg for hvilken gruppe som var greiest å kjøre i, begynte i gul men  resten av dagen i rød.

Veldig fint å bli kjent med ny sykkel på denne måten, positivt at sjåføren blir bedre til å kjøre også. 

God plass i gruppene, gjorde det til en lærerik og morsom banedag. 

Flott arrangert med Aleksander og Lars i førersetet.

IMG_3511.jpeg

IMG_3513.jpeg

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for enda en topp dag på Rudskogen - sol og tørt føre.

Nesten 40 deltagere og dermed på økonomisk plusside for hele året. Dette er viktig for oss alle - triveligere å være dugnadsarbeider og et fullverdig tilbud til medlemmene sikret også neste år. 

Jeg fikk ikke tatt et eneste bilde, men kan spandere et ☺️

  • Liker 4
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Noen bilder fra turen. Selfien og det første er fra Andelva rasteplass, ikke så langt fra  Hurdalssjøen. Etter det glemte jeg at jeg hadde tatt med kameraet.... Det siste fra Vålerbanen, tatt av hobbyfotograf Kalle Husebæk. Går ut i fra at det er greit å stjele det. det ligger jo offentlig ute på Fb. 21 mil hver vei og 16 på banen, det holder for meg for ei stund. Men flere skulle på banen både Fredag og Lørdag...kanskje derfor mange kom i bil?
    • Vet ikke hvor de enkelte dekk produseres, men er relativt trygg på at disse produsentene ikke risikerer sine gode navn og rykter på en udugelig fabrikk. Noe av den voldsomme prisøkningen er visstnok at mye av dette ble laget i Russland. Hvis det var ok, så er nok de beste kinesiske fabrikkene også innafor. Metzeler har suksess i sport touring segmentet med sitt ganske nye 01. Store fremskritt fra de fleste produsenter fremdeles. Artig at de får til det. Det dekket ville jeg valgt hvis jeg ikke hadde ganske store forventninger til mine dekk på bane.  Vi har for tiden ikke en konkret dekkavtale blant medlemsfordelene. Usikkert om det er mer å hente enn det man lett får på egenhånd, så det er ikke sikkert vi etablerer ny avtale. Dessuten er mitt inntrykk at de fleste sliter mer med å få lagt om enn å kjøpe dekkene billig. Vi får se. 
    • Jeg får lyst på de Metzler M9 RR, som du har. Eller Pirelli Rosso lV. På ST'n har jeg Metzler Roadtec Z8. I kategorien sport touring.  Det er faktisk, "made in China". Noe som gjør meg litt betenkt, men skal vel ikke ha noe å si... Toppmodellene er vel fortsatt tyske kanskje?
    • Det burde jeg svare at ikke er relevant, men jeg klarer ikke det 😁 Metzeler M9 RR og det er et godt eksempel på hvor flinke produsentene er til nyutvikling. Holder lenger enn sin forgjenger M7 RR OG er bedre på alt. Svært nær RaceTec på bane også. Metzeler er eid av Pirelli og de to merkene har noen likheter, men også merkbare forskjeller. Jeg har fått inntrykk av at Rosso IV og M9 RR er "søsterdekk". Muligens er M9 RR noe stødigere i oppbyggingen (ikke sitér meg på det). Jeg har holdt meg til Metzeler fordi jeg opplever de dekkene som veldig forutsigbare. Jeg kan kjenne at nå slipper det, men relativt gradvis og udramatisk. Jeg vet hvilket trykk som gir hvilket resultat og jeg stoler på dekkene. Jeg gidder ikke bygge opp all den kunnskapen på nytt med et annet merke. Da jeg kjørte racing med Monsteren oppgraderte jeg til RaceTec (SuperCorsa SPs søster?)(SC?) fordi jeg hadde brukt opp M7 RR sitt potensiale. Det slapp både foran og bak, så tiden var inne for neste nivå. Det nivået var RaceTec og da tok jeg ytterligere 3 sekunder på Rudskogen.  Antagelig er det like greit å kjøre Pirelli. Eller Dunlop. Eller Michelin. Eller xxxxx  Jeg har ikke erfaring med alternativene. Jeg kan bare sammenligne med ytelsene jeg ser på andre ekvipasjer når vi bremser, svinger og aksellerer.  Dette er et fagfelt med enorm detaljrikdom og uendelig antall variabler. Inspirerende eller frustrerende alt ettersom. Mitt inntrykk er at de fleste ikke bryr seg all verdens. For oss som bryr oss er det fort gjort å rote seg inn i for mange detaljer. Legg til det overlappende nabo-fagfeltet demping og fjæring så blir det lett uoversiktlig. Eller inspirerende?  Til ditt bruk er jeg helt sikker på at M9 RR og Rosso IV er midt i blink. Kanskje noe lignende fra andre merker også.  Felgen din er 5,5 tommer, vel? Da er 180 med dagens teknologi/oppbygging anbefalt. 190 funker kanskje, men er litt dyrere og litt feil(?) 50 profil er fin. Ikke helt feil med 55, men muligens unødvendig. 
    • Takk for gode råd Lars. Da dropper jeg i alle fall Super Corsa. Hva bruker du?
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines