Jump to content

Desmodromenes Ducati On Track Tirsdag 13. August


Recommended Posts

Velkommen tirsdag 13. August, klokken 15 -19 med fem gromme pass for alle

 

Oppmøte SENEST kl 14 for obligatorisk teknisk og førermøte.

 

Obligatorisk teknisk kontroll kl 14, førermøtet kl 14.30

Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1500.- pluss gebyr frem til 1. Juli. Etter det økes prisen til 1800.-

 

Påmelding stenger søndag kveld, 11. august kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding)

Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 15. juli.

Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.

Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 300.- ekstra for deltagelse.

Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og ABC

Banekjørings ABC erklæring justert 2024.pdf

 

Gruppeinndeling: Grønn = Skiltgruppe for nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Første gang du kjører med oss skal du melde deg på i denne gruppen.

Gul = Skiltgruppe for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo

Rød = Skiltgruppe for de med mer erfaring

 

Har du spørsmål til arrangementet eller påmeldingen, skriv her i tråden eller kontakt [email protected]

 
  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Vegar Dalsrud skrev (1 time siden):

Litt forvirrende datoer her, er det 8. eller 13 august?

Takk for den. Det er tirsdag 13. august.

Corsegeneralen kommer med korrigeringer (om nødvendig) i påmeldingen også.

  • Liker 1
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Forhåndstesting i morgen lørdag formiddag og mandag formiddag. Oslo'ish. Vil du slå et slag for en annen lokasjon, så gjør det. Kanskje vi kan komme dit også.

Dette er for de som vil kjøre nå eller for den saks skyld neste år.

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Der rant det på med påmeldinger i søndagens kveldssol 😎😎👍

Tusen takk - da er vi to deltagere eller en stor pose panteflasker fra break even. Mye bedre enn det så ut før Yr ombestemte seg. Grunnlaget for en fin sesong neste år er på plass etter bra besøk på årets banekjøringer.

DW illustr.jpg

Desmo RS 28. mai 2019 3.JPG

 

Mimretid🙂

Race ready 1. juni 2013 004.JPG

NM Karlskoga 2013 019.JPG

rs juni 18.JPG

 

Kø for å slippe in på Desmodromenes banekjøring

wdw2024.JPG

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

Deilig å få prøvd Multistradaen på Rudskogen i dag. 

Den var overraskende god å kjøre, tung men lettkjørt, holder sporet godt. Etter å ha strammet opp kompresjonsdempingen et hakk fram og bak, så forsvant gyngingen jeg kjente enkelte steder. Spesielt ned mot T3 (angsten) er det litt ubehagelig.

Litt vanskelig å bestemme seg for hvilken gruppe som var greiest å kjøre i, begynte i gul men  resten av dagen i rød.

Veldig fint å bli kjent med ny sykkel på denne måten, positivt at sjåføren blir bedre til å kjøre også. 

God plass i gruppene, gjorde det til en lærerik og morsom banedag. 

Flott arrangert med Aleksander og Lars i førersetet.

IMG_3511.jpeg

IMG_3513.jpeg

  • Liker 2
Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for enda en topp dag på Rudskogen - sol og tørt føre.

Nesten 40 deltagere og dermed på økonomisk plusside for hele året. Dette er viktig for oss alle - triveligere å være dugnadsarbeider og et fullverdig tilbud til medlemmene sikret også neste år. 

Jeg fikk ikke tatt et eneste bilde, men kan spandere et ☺️

  • Liker 4
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Så får man altså av og til betalt for å være litt engasjert i Ducatisme 😎  Stor underholdning og god stemning! Det er bare fordi jeg kjenner DMF at jeg tror på historien. Den involverer Beater tanks fra Japan og en herre ved navn Galluzzi.   Hvis du ikke får logget inn så er den i korte trekk: "showerfan" selger sin ubrukte Monster aluminium tank fra Beater i Japan. Allerede her er historien ganske flott, men det skal aksellerere rått.   Solgt på dagen fra Ebay.   Til Miguel Angel Galluzzi. YES!!!     https://ducatimonsterforum.org/index.php?topic=79954.new#new    
    • Joda, det siste der har jeg gjort. Men kan sikkert bli bedre på det, og på å rense skiver og klosser. Ja, Oron, skal det være. De ser helt like ut som de orginale, bortsett fra at navene er farga sorte. Den brukte skiva bestillte jeg før jeg var klar over de lave prisene hos Capri Moto. Den hadde kun fem hundredeler slitasje (om den var 4.5mm ny), blank og fin, og minimalt med riper. Prisene hos Motorradt. er ofte lave, og man betaler kun det frakten virkelig koster. Så ja, jeg var nok heldig med den. Men alle de andre brukte skivene jeg fant på ebay, i løpet av noen timer. er nok ikke verd det. Her var det mye mer eller mindre skrot, høye priser og høy frakt. Blir litt som om jeg skulle lagt ut mine gamle til tusen kr stykket... Med mindre selger har sjekka skivene nøye, bør han forstå at en kjøper tar en viss risiko ved å kjøpe slikt brukt. Og prisen bør være deretter. Nå er det greie returordninger på ebay da, men mye styr med montering, ev. demontering, sende tilbake og prøve å få igjen momsen. Skiva jeg kjøpte var ikke sjekka nøye, men den lave slitasjen samt god pris ga, meg en god feeling. Nå har jeg ikke prøvd den på veien enda. Men jeg kunne ikke skjenne noen ujamnhet ved en "manuell test".    
    • Brembo Oro vel? Ikke original, men gjør samme jobben - kanskje bedre til og med. Oro skivene er ganske rimelige. Lønnet det seg å kjøpe ett stykk brukt skive fra et annet sted? Klossene ok på gate og overveldende på bane. Koeffisienten ser ut til å være oppunder der mine ligger. Kjempegod følelse. Gratulerer Den vanligste grunnen (ganske godt, men ikke bombesikker begrunnet påstand) til at skiver blir skeive er ikke at de slår seg pga temperatur, men at klossene, som ligger litt på i mangel av flyt, setter av belegg på samme bittelille forhøyete sted hver omdreining. Etter så og så lang tid er den mikroskopiske forhøyningen blitt stor nok til å gi symptomer som ligner skeive skiver. Usikkerheten min på dette punktet dreier seg også om hvorvidt sinterklosser setter av slikt belegg på samme måte som organiske.... Uansett: Pusse jevnlig med bremserens, skrubbesvamp, smergel eller lignende for å forebygge. Gjerne snurre knappene med en drill-stjerne-bit samtidig som man sprayer med bremserens - for å holde skivene så flytende som mulig (, men det tipper jeg du visste) 😉
    • De presterer bra i WSBK testene 😎 https://www.worldsbk.com/en/news/2025/Important to see if I have to change my style a bit Alex Lowes Bassani reflect after Bimota 12 at Jerez on Wednesday  
    • Jeg endte opp med å kjøpe ei brukt men fin orginalskive fra Motorradteile Hannover. Og fra Capri Moto, ei Brembo Orion, er vel orginalskive det også tror jeg. Og to sett Brembo 07BB33SR Sintered Racing klosser.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines