Jump to content

Desmodromenes Ducati On Track Torsdag 16. Mai


Recommended Posts

Velkommen torsdag 16. Mai, klokken 15 -19 med fem gromme pass for alle

Oppmøte SENEST kl 14 for obligatorisk teknisk og førermøte.

 

Obligatorisk teknisk kontroll kl 14, førermøtet kl 14:40

Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1500.- pluss gebyr frem til 1. Mai.

Etter det økes prisen til 1800.- Påmelding stenger 13. Mai kl. 23.59 (kun forhåndspåmelding)

Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.

Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene. Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 300.- ekstra for deltagelse.

Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC

Banekjørings ABC erklæring justert 2024.pdf

Gruppeinndeling:

Grønn = Skiltgruppe for nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Første gang du kjører med oss skal du melde deg på i denne gruppen.

Gul = Skiltgruppe for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo

Rød = Skiltgruppe for de med mer erfaring

 

Har du spørsmål til arrangementet eller påmeldingen, kontakt [email protected]

 
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det neste måletilbudet blir i Kongsberg.

Søndag 5. mai kl 14 på Shell, Numedalsveien 7. (Vi flytter oss hvis nødvendig av hensyn til annet folk)

Seriøs påmelding pr mail til [email protected] 🏍️ slik at også ikke-medlem-ducatisti kan få måling.

Gjentar info om resultater så langt: de siste tre årene er ÉN sykkel sendt hjem fra våre dager på RudskogenÉN!!! De tolv syklene som ble målt sist onsdag kommer alle sammen til å få kjøre (unntatt en V4 med full åpen Akra). I praksis blir det veldig likt fjoråret og årene før.

VELKOMMEN

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Espen Oppedal skrev (13 minutter siden):

Blir det noe mer måling i forkant?

Evt om hvordan man kan måle selv med mobil og app?

Vi har med målere på alle offisielle arrangementer. Soft Ice Run vil bli neste mulighet. 

Link to comment
Share on other sites

Aleksander skrev (På 14.2.2024 den 17.30):

Velkommen torsdag 16. Mai, klokken 15 -19 med fem gromme pass for alle

Oppmøte SENEST kl 14 for obligatorisk teknisk og førermøte.

 

Obligatorisk teknisk kontroll kl 14, førermøtet kl 14:40

Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1500.- pluss gebyr frem til 1. Mai.

Etter det økes prisen til 1800.- Påmelding stenger 13. Mai kl. 23.59 (kun forhåndspåmelding)

Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai.

Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene. Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 300.- ekstra for deltagelse.

Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC

Banekjørings ABC erklæring justert 2024.pdf 203.97 kB · 10 Nedlastninger

Gruppeinndeling:

Grønn = Skiltgruppe for nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Første gang du kjører med oss skal du melde deg på i denne gruppen.

Gul = Skiltgruppe for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo

Rød = Skiltgruppe for de med mer erfaring

 

Har du spørsmål til arrangementet eller påmeldingen, kontakt [email protected]

Velg billetter

ENNO
Jeg har en rabattkode

Billett Medlem på Ducati

Standardbillett for medlemmer i Desmodromene PÅ Ducati MC

1 800

Billett Gjest

Billett for medlemmer på andre merker, eller deltagere som ikke er medlem i Norsk Ducatiforening Desmodromene

2 100

 

stoppitide skrev (På 10.5.2024 den 17.51):

Det morsomste og viktigste en motorsyklist kan gjøre 😎

ØVE PÅ BANE, HA DET GØY OG BLI MYE TRYGGERE

Inndeling i passende grupper, instruksjon underveis og god god stemning.

Påmelding senest mandag

VELKOMMEN!

Hei hei 🙂, påmeldingen er i box 👌. Jeg gleder meg til å tilbringe 16. mai på Rudskogen Raceway. Vi sees . Beste hilsen DesmoRingheim 

  • Liker 3
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg er usikker på om nakken tåler 30 mil på nyesykker'n på Torsdag.

Så alternativet blir å kjøre den opp på pickuppen, ev. mc henger.

Er det noen andre som er inne på samme tanke, og skal kjøre sydover fra Oslo området, og vil hive seg med. Ev. har plass til min sykkel?

Link to comment
Share on other sites

Jon Tangenes skrev (37 minutter siden):

Går det an å stille med en annen Ducati enn den man har meldt seg på med?

Noe har skjedd med lyddemperne. Den en har flytta seg og den andre er løs, og sykkern bråker noe mere....

Tror ikke jeg rekker å få fiksa det i tide.

Det løser vi!
Send en epost til [email protected] med gammelt og nytt regnr, så skal vi få oppdatert påmeldingen din. 

  • Liker 1
Link to comment
Share on other sites

Ok. takk for det.

Men jeg skal prøve først prøve i morgen, et par runde kinesiske.

Se om jeg får banka de ovale. Så kan jeg putte de i hvis sykkern måler over.

Sakal bestille "orginale" termi Db killere. Men de er omtrent like dyre som ei brukt orginalpotte.

Så jeg er litt i tvil...

Link to comment
Share on other sites

Aleksander skrev (20 timer siden):

Det løser vi!
Send en epost til [email protected] med gammelt og nytt regnr, så skal vi få oppdatert påmeldingen din. 

Det løste seg. Jeg klemte sammen to runde innmater.

De sitter ikke helt tight i ytterveggene, men innerrøret på disse er trangt og i tillegg sammenklemt endel. Så jeg tenker det er greit med litt luft rundt.
I tillegg sitter det to andre innmater lenger inne litt løst og fast.

Får ta en runde på dette når jeg har litt mere tid.

IMG_6820.JPG

IMG_6822.JPG

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Rudskogen 16mai

Nesten 40 mil i dag på DUCATI Streetfighter V4S, tur/retur Rudskogen motorbane med 5 pass (ca 9mil) på banen i godt tempo. Flott at det var noen i gul og rød gruppe som ville ha litt sporvalgsråd, jeg håper det var til nytte.

Veldig nyttig å ta med seg til veien også. Riktig sporvalg = bedre flyt, tryggere fører og økt sikkerhet  

Fantastisk vær, klager ikke på varmen,«men det er skikkelig god temp inne i en svart skinndress i ca 40 grader+»

Bra oppmøte og en skikkelig boost med mange glade DUCATISTER. Vi får håpe dette betyr en god DUCATI sesong. 

Gøy å se at fasilitetene på Rudskogen som kafeteria, toalettforholdene og diverse har fått seg et skikkelig løft. Så gjenstår det å se om maten løfter seg noen hakk, men foreløpig ser det ikke slik ut🤔

Ja, når man er 66 så gjør jeg som jeg vil, men skikkelig sliten blir en jo etter en slik dag🥵Godt å få skrubba litt gummi av dekkene etter 7 mnd i dvale. 

Nå smaker det godt med en pils i solnedgang på terrassen😋

 

Neste planlagte arrangement er tur til Desmolab 25 mai. Håper å se mange av dere da😁

IMG_2884.jpeg

 

IMG_2885.jpeg

 

IMG_2887.jpeg

 

IMG_2889.jpeg

 

IMG_2893.jpeg

 

IMG_2894.jpeg

 

Per

  • Liker 3
  • Takk 1
Link to comment
Share on other sites

Dagens opptur var at såpass mange kom bortom og takket oss for dagen. Tusen takk - det varmer.

Dernest supert med så mange på "starplata". 49 på banen. Kassereren var smilende innom og tok med seg et trivelig økonomisk pluss for dagen.

Vi ønsker hjertelig velkommen tilbake til Ducati "Weekend" på en mandag - 24. juni

20240516_175126.jpg

20240516_175006.jpg

20240516_174849.jpg

20240516_175031.jpg

  • Liker 5
Link to comment
Share on other sites

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
  • Aktive Tråder

    • Her har du en god guide til bremse/bremsekalipper rens, så lenge de ikke lekker og frenger full overhaling da. I tillegg kan du skru fast en bolt i naglene, som holder skiva til skive navet. Og gi dem noen turn med drillen, gjerne med litt crc (som du vasker grundig bort med bremserens etterpå). Dissse skivene er semi flytende. de skal ikke være løse/flytende/skranglende. men over tid kan disse naglene sette seg, og du får mer eller mindre ei fast skive... Er det en Desmoqattro motor du har? I såfall har du en fin ventil just. guide her.    
    • Jeg forsøkte noen apper, men fikk alt for mye forstyrrelser og usikre målinger. Kom over det verktøyet Løvaas bruker for en rimelig penge på eBay, så nå bruker jeg det. Bor du på østlandet kan du gjerne låne. Jeg holder til på Nærsnes, like sør for Oslo.
    • Jeg har ikke svaret, men vet at det er omdiskutert/forvirrelse om hva som er riktig på nye reimer kontra brukte. Ducati har forandret anbefaling underveis. Det skal være forskjell. Tror folk. Egentlig skal det være riktig hele tiden, men da må man altså "kjøre" dem inn og så justere igjen. Fort gjort for DIY'ere, men rett ut fra service må dette gjøres slik at eierne kan kjøre uten å behøve å tenke/gjøre noe med det.  Jeg har åpne deksler og dermed den luksusen å kunne sjekke f.eks. stramhet med kald kontra varm motor. KJEMPEFORSKJELL. Det behøver du ikke forholde deg til, men det er en understreking av at riktig stramming faktisk er viktig. Telefon til verksted hjelper deg. Eller sjekk internetten hos troverdige Ducati-eksperter. Tidligere nevnte Krista hos Ca Cycleworks har masse YouTube videoer om emnet. Usikker på om han har for 996/DesmoQuatro/S4R motoren. Australske guru Brad Black aka BikeBoy har lagt ut rapporter av nesten alt han har gjort i sin karriere. Grav i vei.
    • Ser flere DIY videoer på youtube hvor det brukes en "lydapp" på telefonen for å stramme reg.reimene riktig (110hz) Hvilken app bruker dere? (android)
    • Veldig mye god info her, tusen takk for det, kommer nok flere spørsmål 🙂   Vognkortet spesifiserer faktisk kun 1 person. Må vel ta kontakt med vegvesenet ang dette. Sykkelen ser ut som ny og fikk byttet framdekk, kjede, drev, clutchpakke og alle væsker ifjor sommer, alt annet ser veldig bra ut. Tenker å ta oljeskift, reimer og ventil sjekk nå før sesongstart og som skrevet her svingarm og motorbolter samt bytte bakdekk pga alder.
×
×
  • Create New...

Important Information

Ved å benytte denne siden godtar du våre Privacy Policy og Guidelines