Gå til innhold

Ekers forhandlerdag onsdag 1. mai


Anbefalte innlegg

Støymåling med forhåndsuttalelse inkludert i dagen

Jeg møter opp i god tid før kl 10 på Vestby. Deretter noen ved Storebaug og så en runde hos Eker (hvis det er ok for dem).

 

Husk at dette er en lavterskel tur som passer alle. Til og med oss som er skikkelig rustne 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppitide skrev (På 12.4.2024 den 22.44):

På overtid i dag, men lite trafikk så det gikk greit til Kiel. For sent til middag på Birke, men club sandwich i baren duger. 

To mann tok kveldsjobb til sykkelen var ferdig. Bra👍

I morges var sjefen på sykkelen på dynoen. Ferdig tuning etter tre timer og så et par timer med småplukk. 

Jeg fikk fem hk og noen Nm mer enn de siste åtte-ti årene. Fornøyd også med glattere og sunnere gange.

Det var summen av flere ting som antagelig førte til dårlig fyring i fjor og i år. Kommer ikke unna injektorfeil - gradvis forsterket av et par sviktende ventiler og veldig slitne stempler. Fikk nå 749 injektorer fordi det var det de hadde i synkroniserte/like par. Mye sprut, men det ordnet seg i tuningen. Uansett; nå er det lekkert i hele motoren og den funker som bare rakkern. 

20240412_114834.jpg

 

stoppitide skrev (1 time siden):

Støymåling med forhåndsuttalelse inkludert i dagen

Jeg møter opp i god tid før kl 10 på Vestby. Deretter noen ved Storebaug og så en runde hos Eker (hvis det er ok for dem).

 

Husk at dette er en lavterskel tur som passer alle. Til og med oss som er skikkelig rustne 🙂 

Hvor er du begynt å ruste Lars?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter på Vestby. 
Kjører fra Circle K E18 Grelland ca 08:30 om noen vil henge på. 
Ruten går da via E18 til Kjellstad, og Lierkroa før Hurum, tunellen og ned til Vestby Nord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander skrev (1 time siden):

Møter på Vestby. 
Kjører fra Circle K E18 Grelland ca 08:30 om noen vil henge på. 
Ruten går da via E18 til Kjellstad, og Lierkroa før Hurum, tunellen og ned til Vestby Nord. 

Hei 

Jeg kommer til Lierkroa og møter dere der🇮🇹🏍😎

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til værgudene og til alle deltagerne. Det er trivelig å være dugnadsarbeider når dere blir med👍

Vi var nesten 50 Desmodromer på veien ned og/eller de direkte oppmøtte. Pluss mange andre Ducatisti.

Eker Performance med pølser og brus og flott lotteri (jeg vant Ducati hansker) 😎 

Takk for oss!

20240501_115314.jpg

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppitide skrev (16 minutter siden):

Takk til værgudene og til alle deltagerne. Det er trivelig å være dugnadsarbeider når dere blir med👍

Vi var nesten 50 Desmodromer på veien ned og/eller de direkte oppmøtte. Pluss mange andre Ducatisti.

Eker Performance med pølser og brus og flott lotteri (jeg vant Ducati hansker) 😎 

Takk for oss!

20240501_115314.jpg

Takk for en knall dag🇮🇹👍

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fremtidige hendelser

    Ingen kommende hendelser funnet
  • Aktive Tråder

    • Mer varme, raskere. Hvis mulig. Det tar jo litt tid uansett og lengre hvis det er kjølig. Touringdekk blir mykere/bedre grep ved lavere temperatur og er derfor bedre egnet for sportslig touring og gjennomsnitlig banekjøring.  For egen regning legger jeg til at det er litt typisk Ducati å utstyre sykler med det råeste av nesten rene banedekk - vel vitende om at de sjelden/aldri blir kjørt slik at de yter sitt beste og gir grei holdbarhet. Ducati fanges av eget image og kundenes (feil)oppfatning av eget behov. Råest er sjelden beste løsning for de fleste av oss. Dine dekk ser nær eksemplariske ut. Hvis du blir ivrig på banen og kjører fortere etter hvert, så KAN det tenkes at du skal ETT hakk opp på sportslighetsskalaen. Dette vil du se det eventuelle behovet for ved å følge med på slitasjen. 
    • Puuh! Tenkte dekka var bare noe dritt å måtte byttes.😀 Tror jeg hadde 31 psi i bakdekket (kald) skal sjekke i morra. Jeg skjønner ikke helt hva du mener her.... Bør vi kjøre roligere i flere runder for å få dekka skikkelig varme, før vi kliner til ut av f.eks. angsten slaktern osv. Da tåler de mere? Dekka er forøvrig Continental Conti Sport Atack 2 De er vel sporttouring dekk, med hovedvekt på sport, tipper jeg.  
    • Pent slitt det der. Jevnt over hele profilen. Likevel; kanskje slitasjen er unødvendig... med litt mer varme i gummien blir den ikke like revet. (Forutsetter at dette er såkalt cold tear) Du får enda bedre grep og sparer penger. Teste med ca 2bar/30psi i kalde dekk neste gang. Omtrent halvparten av de som kjører med de sportsligste dekkene har samme grovt opprevne 2-3 cm stripen, 2-3 cm fra kanten. Jeg har temperatursjekket mange slike og tendensen er lik; litt for kalde. De sportsligste dekkene må bli varmere enn de vanligvis blir på track days i kalde Norge, for å yte og vare. Lunkne dekk og sjåfør som venter med gassing til sykkelen er havveis oppreist gir MYE lokal slitasje - alltid på høyre side (T2 + Angsten + slakteren + storsvingen)   
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer