GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00

Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle.

OppmĂžte kl 14.

Les vÄr ABC grundig, memorér og fÞlg den.

Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 FĂžrermĂžte kl 14.30

PÄmelding gjÞres lenger ned pÄ siden for 1.800 frem til 1. Mai.

Fra 1. Mai er prisen 2.100

PÄmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhÄndspÄmelding)

Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai. 

BanekjÞringen er Äpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er ogsÄ noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer pÄ andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.  

Du mÄ krysse av for at du godtar kjÞpsvilkÄrene OG har satt deg nÞye inn i Desmodromenes egenerklÊring og vÄr ABC for banekjÞring. 

Gruppeinndeling:

GrÞnn = nybegynnere og alle som Þnsker Ä Þve i rolige former. Hvis det er din fÞrste gang med oss pÄ Rudskogen, sÄ skal du melde deg pÄ i denne gruppen

Gul = for de som har kjÞrt pÄ bane tidligere og som Þnsker litt tempo

RĂžd = for de med mer erfaring

SpĂžrsmĂ„l?  [email protected]

• Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• 2 mĂ„neder senere...
Jon Tangenes skrev (2 timer siden):

Jeg blir med.

Er det noen som har et IR termometer, de kan ta med. SĂ„ kunne vi sjekke litt dekkvarme. etter en runde, to runder....

Jeg pleier Ä ta med det. Ganske rimelig sak hos Biltema hvis du vil ha eget og/eller  finner andre interessante temperaturer Ä mÄle (det er mye man kan mÄle, serru).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jon Tangenes skrev (PĂ„ 25.4.2025 den 12.45):

Jeg blir med.

Er det noen som har et IR termometer, de kan ta med. SĂ„ kunne vi sjekke litt dekkvarme. etter en runde, to runder....

Jeg har et Dewalt 10,8V IR termometer som jeg kan ta med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Dette gleder jeg meg til đŸïž. PĂ„meldingen gikk smoothÂ đŸ€—. Vi sees pĂ„ Rudskogen, og denne gang kommer jeg pĂ„ to hjul og ikke med min Chevrolet Suburban 😅. BTW: til orientering for andre amcar entusiaster blant Desmodromene, sĂ„ har jeg oppgradert Chevy Chase (nick for min bil)  i lĂžpet av vinteren. Jeg ser frem til Ă„ komme med skikkelig V8 redskap pĂ„ DW. Beste hilsen DesmoRingheim

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Brynjulv skrev (1 time siden):

Dette gleder jeg meg til đŸïž. PĂ„meldingen gikk smoothÂ đŸ€—. Vi sees pĂ„ Rudskogen, og denne gang kommer jeg pĂ„ to hjul og ikke med min Chevrolet Suburban 😅. BTW: til orientering for andre amcar entusiaster blant Desmodromene, sĂ„ har jeg oppgradert Chevy Chase (nick for min bil)  i lĂžpet av vinteren. Jeg ser frem til Ă„ komme med skikkelig V8 redskap pĂ„ DW. Beste hilsen DesmoRingheim

Min Silverado er ogsÄ oppgradert. FÞrerdÞra henger ikke mer. Nye tromler og bÄnd bak. Den har fÄtt en grundig vask og snart ny olje. Og snart nye lager og manskjetter (disse holder vanvittig lenge, litt som Ducis O-ringer) foran.
Men blilen blir hjemme her ogsĂ„. Jeg regner med at jeg klarer de 10 mila ned pĂ„ 999'n, FĂ„r legge inn en fire fem pauser😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Silverado er den riktige pick-up Ă„ kjĂžre 😃. Det er alltid noe Ă„ gjĂžre med en 24+ Ă„r gammel bil. StĂ„let pĂ„ tidlig 2000 modeller hadde ikke den beste kvalitet. SĂ„ jeg har fĂ„tt fagfolk til Ă„ bytte kanaler og fremre hjulbue bak pĂ„ begge sider. Med de to beste US forhandlerne pĂ„ begge sider av fjorden: US Parts og Phoenix US Cars var karosseri deler heldigvis lagervarer 🙏. NĂ„ ser min Suburban helt og pen ut 🌾😎

IMG_9283.jpeg

IMG_9282.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Min interesse over stor bil har smittet over pĂ„ min datter💃. Hun har kjĂžpt seg en Chevrolet Corvette C6 som hun bruker som sommerbil â˜€ïžđŸ˜Ž. Ett smykke 🌾. Hun har blitt invitert til Rudskogen pĂ„ vĂ„re Trackdays 🏁. Blir en herlig kombo av Ducati og AmCar treff đŸ„łđŸŽ‰

IMG_9269.jpeg

IMG_9272.jpeg

IMG_9240.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Vi ligger litt foran skjema til break even, sÄ dette ser lovende ut.

VÄr stÞrste fan, Yr.no, har gitt tydelig klarsignal.

Slett ikke fullt, men vi vil gjerne ha resten av pÄmeldingene nÄ, slik at den administrative jobben blir lettest mulig.

Jeg tar med temperaturmÄler, som sammen med Ä lese dekkslitasjen, kan gi noen hint om kjÞringen din og eventuelle behov for Ä justere fjÊringsoppsett.

😎

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tusen takk for pĂ„meldingene 😎

Over trekvart-veis til break evenÂ đŸïžÂ đŸ†Â (som gjĂžr kassereren glad)

Premie deles ut til fÞrste pÄmeldte, Henri, og til den som straks vipper oss inn i fullt startfelt.

DW mc avisa 1.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

stoppitide skrev (22 timer siden):

Tusen takk for pĂ„meldingene 😎

Over trekvart-veis til break evenÂ đŸïžÂ đŸ†Â (som gjĂžr kassereren glad)

Premie deles ut til fÞrste pÄmeldte, Henri, og til den som straks vipper oss inn i fullt startfelt.

DW mc avisa 1.JPG

Herlige tider. Kan vi matche det i lþpet av sesongen?😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

BlĂ„ste nettopp tvers gjennom break even og er rett rundt hjĂžrnet for fulle grupper i Gul og RĂžd, sĂ„ vi er ikke sÄÄÄ langt unna👍😁  1. august blir den dagen?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jeg har med temperaturmÄler som sammen med Ä lese dekk sier noe om kjÞringen din. Vi kan gynge pÄ sykkelen din for Ä gi deg en litt grovkalibret, men dog, statusrapport pÄ fjÊringsoppsettet. Husk Ä sette "gummistrikk"markÞren litt opp pÄ innerbeinet slik at den viser dagsfersk info.

Vel og bra sÄ langt, men stusselig hvis du ikke har med verktÞy for Ä skru eller har slik sykkel som kan skrus med hÄndkraft eller har elektronisk justering.

Likeledes, stusselig med et pÄvist behov for justering hvis du ikke har lest instruksjonsboken og vet hvilke knapper du skal bruke. F.eks. smart Ä bestemme seg pÄ forhÄnd om du skal justere i et program som heter noe slikt som "fixed" - altsÄ at fjÊringsoppsettet IKKE justerer seg etter kjÞring/forhold, men stÄr i én innstilling slik at sykkelen oppfÞrer seg likt hele tiden = forutsigbar.

NB

Det er slett ikke sikkert at totalopplevelsen din blir bedre av Ä skru sÄ mye. Man kan ende med Ä skru seg helt bort. Hvis press og stress overtar, sÄ er det kanskje ikke verdt arbeidet. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Solskinn ☀ og nydelig vĂŠr. Pikes Peak er vasket og klar. 1260ccm med hĂŠrlige 160+bhp er klar for eventyr til Rudskogen Raceway🏁. Det blir en fin dag 😎. Vi sees 😄

IMG_0207.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Oh la la 👍😎

53 endte tellingen pĂ„. Muligens 54 hvis vi teller stakkars Mark som kom pĂ„ at respekten for allerede inngĂ„tte avtaler med kona veier tyngstđŸ«Ł Han kommer nok sterkt tilbake.

50% over break even. Bra for foreningens soliditet og evne til Ă„ fortsette aktiviteten. Takk til alle medlemmene som deltar.

Dugnaden som utfÞres er imponerende. Aleksander som snekrer opplegget hele vinteren, foregangsmedlemmer som er tekniske kontrollanter og instruktÞrer, Eker som hjelper oss med litt mekanikerjobb, hjelpsomme ansatte pÄ Rudskogen, Lailas funksjonÊrteam Rudskogen Crew og ikke minst medlemmer som hjelper medlemmer. TUSEN TAKK!

Vi klarte oss uten uhell i dag ogsÄ og da erklÊrer jeg suksesskofferten full.

PÅ GJENSYN!

20250520_182643.jpg

20250520_182808.jpg

20250520_182849.jpg

20250520_183130.jpg

20250520_183033.jpg

20250520_182922.jpg

20250520_182926.jpg

• Liker 6
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Flott dag pÄ hjemmebanen.

MST v4`n fikk kjĂžrt seg og jeg blir mer og mer kjent med sykkelen.

Det ble dÄrlig med premie, men presidenten prÞver seg med morsomheter pÄ min bekostning. Det er vel kanskje som Ä banne et visst sted, men kunne ikke dy meg

IMG_4696.jpeg

IMG_4693.jpeg

• Liker 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• stoppitide fjernet fremhevingen av denne emne

Takk for en strÄlende dag pÄ Banen!

Og det er jo helt utrolig. Det er ca. tre uker med stabilt knallvÊr. Og kl Ätte, en time etter avslutta banekjÞring, kommer vÊromslaget.

Herlig, hva.

• Liker 1
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Jon Tangenes skrev (4 timer siden):

Takk for en strÄlende dag pÄ Banen!

Og det er jo helt utrolig. Det er ca. tre uker med stabilt knallvÊr. Og kl Ätte, en time etter avslutta banekjÞring, kommer vÊromslaget.

Herlig, hva.

Ikke tilfeldig...

https://www.desmodromene.com/topic/168-semiovertroisk-betraktning-om-desmodromiske-vÊrguder-pÄ-banedager/

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä benytte denne siden godtar du vÄre PersonvernvilkÄr og Retningslinjer