Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tirsdag 20. Mai klokken 15:00 – 19:00

Velkommen klokken 15 - 19 med fem gromme pass for alle.

Oppmøte kl 14.

Les vår ABC grundig, memorér og følg den.

Obligatorisk teknisk kontroll kl 14 Førermøte kl 14.30

Påmelding gjøres lenger ned på siden for 1.800 frem til 1. Mai.

Fra 1. Mai er prisen 2.100

Påmelding stenger 18. Mai kl. 23.59 (vi har kun forhåndspåmelding)

Ikke videresalg av billetter. Ikke angrerett eller refusjon etter 1. Mai. 

Banekjøringen er åpen for medlemmer av Desmodromene og de danske og svenske Ducatiklubbene.  Det er også noen gjesteplasser for de uten medlemskap, eller medlemmer på andre merker. Disse betaler 400 ekstra for deltagelse.  

Du må krysse av for at du godtar kjøpsvilkårene OG har satt deg nøye inn i Desmodromenes egenerklæring og vår ABC for banekjøring

Gruppeinndeling:

Grønn = nybegynnere og alle som ønsker å øve i rolige former. Hvis det er din første gang med oss på Rudskogen, så skal du melde deg på i denne gruppen

Gul = for de som har kjørt på bane tidligere og som ønsker litt tempo

Rød = for de med mer erfaring

Spørsmål?  [email protected]

• Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Jon Tangenes skrev (2 timer siden):

Jeg blir med.

Er det noen som har et IR termometer, de kan ta med. Så kunne vi sjekke litt dekkvarme. etter en runde, to runder....

Jeg pleier å ta med det. Ganske rimelig sak hos Biltema hvis du vil ha eget og/eller  finner andre interessante temperaturer å måle (det er mye man kan måle, serru).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Tangenes skrev (På 25.4.2025 den 12.45):

Jeg blir med.

Er det noen som har et IR termometer, de kan ta med. Så kunne vi sjekke litt dekkvarme. etter en runde, to runder....

Jeg har et Dewalt 10,8V IR termometer som jeg kan ta med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gleder jeg meg til 🏍️. Påmeldingen gikk smooth 🤗. Vi sees på Rudskogen, og denne gang kommer jeg på to hjul og ikke med min Chevrolet Suburban 😅. BTW: til orientering for andre amcar entusiaster blant Desmodromene, så har jeg oppgradert Chevy Chase (nick for min bil)  i løpet av vinteren. Jeg ser frem til å komme med skikkelig V8 redskap på DW. Beste hilsen DesmoRingheim

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjulv skrev (1 time siden):

Dette gleder jeg meg til 🏍️. Påmeldingen gikk smooth 🤗. Vi sees på Rudskogen, og denne gang kommer jeg på to hjul og ikke med min Chevrolet Suburban 😅. BTW: til orientering for andre amcar entusiaster blant Desmodromene, så har jeg oppgradert Chevy Chase (nick for min bil)  i løpet av vinteren. Jeg ser frem til å komme med skikkelig V8 redskap på DW. Beste hilsen DesmoRingheim

Min Silverado er også oppgradert. Førerdøra henger ikke mer. Nye tromler og bånd bak. Den har fått en grundig vask og snart ny olje. Og snart nye lager og manskjetter (disse holder vanvittig lenge, litt som Ducis O-ringer) foran.
Men blilen blir hjemme her også. Jeg regner med at jeg klarer de 10 mila ned på 999'n, Får legge inn en fire fem pauser😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silverado er den riktige pick-up å kjøre 😃. Det er alltid noe å gjøre med en 24+ år gammel bil. Stålet på tidlig 2000 modeller hadde ikke den beste kvalitet. Så jeg har fått fagfolk til å bytte kanaler og fremre hjulbue bak på begge sider. Med de to beste US forhandlerne på begge sider av fjorden: US Parts og Phoenix US Cars var karosseri deler heldigvis lagervarer 🙏. Nå ser min Suburban helt og pen ut 🌸😎

IMG_9283.jpeg

IMG_9282.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min interesse over stor bil har smittet over på min datter💃. Hun har kjøpt seg en Chevrolet Corvette C6 som hun bruker som sommerbil ☀️😎. Ett smykke 🌸. Hun har blitt invitert til Rudskogen på våre Trackdays 🏁. Blir en herlig kombo av Ducati og AmCar treff 🥳🎉

IMG_9269.jpeg

IMG_9272.jpeg

IMG_9240.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ligger litt foran skjema til break even, så dette ser lovende ut.

Vår største fan, Yr.no, har gitt tydelig klarsignal.

Slett ikke fullt, men vi vil gjerne ha resten av påmeldingene nå, slik at den administrative jobben blir lettest mulig.

Jeg tar med temperaturmåler, som sammen med å lese dekkslitasjen, kan gi noen hint om kjøringen din og eventuelle behov for å justere fjæringsoppsett.

😎

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for påmeldingene 😎

Over trekvart-veis til break even 🏍️ 🏆 (som gjør kassereren glad)

Premie deles ut til første påmeldte, Henri, og til den som straks vipper oss inn i fullt startfelt.

DW mc avisa 1.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppitide skrev (22 timer siden):

Tusen takk for påmeldingene 😎

Over trekvart-veis til break even 🏍️ 🏆 (som gjør kassereren glad)

Premie deles ut til første påmeldte, Henri, og til den som straks vipper oss inn i fullt startfelt.

DW mc avisa 1.JPG

Herlige tider. Kan vi matche det i løpet av sesongen?😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med temperaturmåler som sammen med å lese dekk sier noe om kjøringen din. Vi kan gynge på sykkelen din for å gi deg en litt grovkalibret, men dog, statusrapport på fjæringsoppsettet. Husk å sette "gummistrikk"markøren litt opp på innerbeinet slik at den viser dagsfersk info.

Vel og bra så langt, men stusselig hvis du ikke har med verktøy for å skru eller har slik sykkel som kan skrus med håndkraft eller har elektronisk justering.

Likeledes, stusselig med et påvist behov for justering hvis du ikke har lest instruksjonsboken og vet hvilke knapper du skal bruke. F.eks. smart å bestemme seg på forhånd om du skal justere i et program som heter noe slikt som "fixed" - altså at fjæringsoppsettet IKKE justerer seg etter kjøring/forhold, men står i én innstilling slik at sykkelen oppfører seg likt hele tiden = forutsigbar.

NB

Det er slett ikke sikkert at totalopplevelsen din blir bedre av å skru så mye. Man kan ende med å skru seg helt bort. Hvis press og stress overtar, så er det kanskje ikke verdt arbeidet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solskinn ☀️ og nydelig vær. Pikes Peak er vasket og klar. 1260ccm med hærlige 160+bhp er klar for eventyr til Rudskogen Raceway🏁. Det blir en fin dag 😎. Vi sees 😄

IMG_0207.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh la la 👍😎

53 endte tellingen på. Muligens 54 hvis vi teller stakkars Mark som kom på at respekten for allerede inngåtte avtaler med kona veier tyngst🫣 Han kommer nok sterkt tilbake.

50% over break even. Bra for foreningens soliditet og evne til å fortsette aktiviteten. Takk til alle medlemmene som deltar.

Dugnaden som utføres er imponerende. Aleksander som snekrer opplegget hele vinteren, foregangsmedlemmer som er tekniske kontrollanter og instruktører, Eker som hjelper oss med litt mekanikerjobb, hjelpsomme ansatte på Rudskogen, Lailas funksjonærteam Rudskogen Crew og ikke minst medlemmer som hjelper medlemmer. TUSEN TAKK!

Vi klarte oss uten uhell i dag også og da erklærer jeg suksesskofferten full.

PÅ GJENSYN!

20250520_182643.jpg

20250520_182808.jpg

20250520_182849.jpg

20250520_183130.jpg

20250520_183033.jpg

20250520_182922.jpg

20250520_182926.jpg

• Liker 6
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott dag på hjemmebanen.

MST v4`n fikk kjørt seg og jeg blir mer og mer kjent med sykkelen.

Det ble dårlig med premie, men presidenten prøver seg med morsomheter på min bekostning. Det er vel kanskje som å banne et visst sted, men kunne ikke dy meg…

IMG_4696.jpeg

IMG_4693.jpeg

• Liker 1
  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• stoppitide fjernet fremhevingen av denne emne
Jon Tangenes skrev (4 timer siden):

Takk for en strålende dag på Banen!

Og det er jo helt utrolig. Det er ca. tre uker med stabilt knallvær. Og kl åtte, en time etter avslutta banekjøring, kommer væromslaget.

Herlig, hva.

Ikke tilfeldig...

https://www.desmodromene.com/topic/168-semiovertroisk-betraktning-om-desmodromiske-værguder-på-banedager/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å benytte denne siden godtar du våre Personvernvilkår og Retningslinjer